Agencja PR – czyli jak wybrać agencję, która zadba o Twój wizerunek

 

Firma bez marketingu i promocji nie ma już obecnie racji bytu. Bo cóż dadzą Ci nawet najwyższej jakości produkty lub wyrafinowane usługi na najlepszym poziomie, jeśli nikt nie będzie o nich wiedział, a nazwa Twojej firmy nikomu nic nie powie?

Marketing staje się niezbędną częścią każdego biznesu, który chce zarabiać. A chyba trzeba założyć, że jednym z podstawowych celów wszystkich świadomych przedsiębiorców jest właśnie prowadzenie firmy, która przynosi zyski.

Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na outsourcing marketingu. Można go zlecać freelancerom, których sporo pojawiło się na rynku. Zdecydowana większość firm wciąż stawia jednak na współpracę z agencjami PR. To naprawdę się opłaca i przynosi wielowymiarowe korzyści.

 

Agencja PR w służbie firmy

 

Agencja PR to firma zajmująca się marketingiem i szeroko pojętą promocją. Potrafi bowiem doprowadzić do tego, że o danym biznesie robi się naprawdę głośno, w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Wszystkie działania podpiera jednak dokładną analizą sytuacji, na podstawie której przygotowuje się dopiero precyzyjny plan biznesowy.

Współpraca z agencją PR to jednak nie szybka akcja i krótkie działanie, a długofalowa i żmudna praca, opierająca się często na rozpisaniu zadań na następnych kilka lat tak, żeby osiągnąć zamierzone efekty w sposób w pełni kontrolowany i profesjonalny.

Agencja PR nie ogranicza się nigdy do jednej metody pracy – wręcz przeciwnie. Firmy tego typu opierają się na wielokanałowości. Nie stronią od tradycyjnych mediów, jak prasa, telewizja i radio. Mają też przygotowanie do tego, żeby dany biznes skutecznie i dobrze zaistniał w Internecie.

Jej zadaniem jest zapoznanie się z sytuacją klienta, poznanie jego celów oraz charakteru marki. Dopiero na tej podstawie dobiera się odpowiednie narzędzia do osiągnięcia zamierzonych celów: promocji produktów, poprawy wizerunku marki, znalezienia partnerów biznesowych, zwiększenia przychodów. A przecież tego oczekują wszyscy przedsiębiorcy, świadomie sięgający po marketing.

Agencja PR zbiera zatem wszystkie działania promocyjne i żongluje nimi tak, żeby jak najlepiej zaprezentować dany biznes.

 

Promocja marki przez Agencję PR

 

Powierzenie promocji zewnętrznym specjalistom z Agencji PR przynosi szereg korzyści. Przede wszystkim są oni w stanie spokojnie i merytorycznie spojrzeć na sytuację firmy – dostrzec jej mocne i słabe strony. Z tym często miewają największy problem osoby zatrudnione wewnętrznie na stanowisku specjalisty od marketingu – bywają zbyt zżyte z miejscem, w którym pracują lub też nie są wystarczająco elastyczne, żeby zmienić utarte działania.

Współczesna promocja musi bowiem wychodzić daleko poza utarte schematy. W tym również Agencja PR potrafi być przydatna. Pracujący w niej specjaliści o szerokim spektrum doświadczeń oraz kompetencji to prawdziwa skarbnica wiedzy i energii do działania.

W ich przypadku burza mózgów i kreatywne poszukiwanie najlepszych pomysłów daje szansę na stworzenie zupełnie nowej jakości, a w rezultacie pozyskanie znaczącej przewagi konkurencyjnej nad rywalami z branży. Chcesz być zatem o kilka kroków przed konkurencją, czy dreptać z nimi w jednym rzędzie?

Sam pomysł to jednak nie wszystko. Agencja PR wykorzystuje rodzące się idee i wplata je w profesjonalny i skuteczny plan działania, który ma doprowadzić firmę do finalnego sukcesu – wzrostu rozpoznawalności i zaufania społecznego, co przełoży się oczywiście na większą sprzedaż i zyski.

Działanie w różnych kanałach promocyjnych musi być zatem konsekwentne i prowadzone regularnie. Wówczas można liczyć na najlepsze rezultaty.

Co niezmiernie ważne Agencje PR nieustannie testują wyniki codziennej pracy, stosując szereg narzędzi do analizy danych oraz sprawdzania zasięgów promocji. Mają również przygotowanie i wiedzę, jak na podstawie pozyskanych informacji wyciągać wnioski i przewidywać trendy na przyszłość.

Może się bowiem okazać, że nie każda wybrana ścieżka za rok, dwa będzie wciąż skuteczna. Marketing to proces podlegający nieustannej zmianie. Nie wolno zatem wypaść z rytmu. Trzeba dać się prowadzić z nurtem, zamiast osiadać na mieliznach stagnacji.

 

Agencja PR i ePR

 

Świat cały czas idzie do przodu, stawiając siedmiomilowe kroki. Aby za nim nadążyć agencje PR również muszą podlegać nieustannym zmianom, dostosowywać się do potrzeb i wymagań klientów, bez których przecież nie mogłyby istnieć.

Olbrzymią rolę w życiu większości ludzi odgrywa obecnie przestrzeń wirtualna, w której załatwia się sprawy służbowe, szuka wiedzy lub rozrywki. W Internecie żyje również biznes. I nie mamy wcale na myśli wyłącznie firm działających w ramach e-commerce. Także tradycyjne przedsiębiorstwa potrzebują informować o swojej działalności w świecie online – prezentować produkty, komunikować się z klientami i sympatykami.

Dlatego też w ostatnich latach coraz większym zainteresowaniem cieszą się wyspecjalizowane agencje typu ePR, nazywane również Internet PR lub Internet Public Relations. W głównej mierze zajmują się bowiem tworzeniem strategii i kampanii promocyjnych dedykowanych do świata wirtualnego. Może to dotyczyć strony internetowej, tworzonego na jej potrzeby contentu, blogów, współpracy z influencerami oraz zróżnicowanych sposobów komunikacji w social mediach, które wyrastają ostatnio na jeden z najważniejszych kanałów dotarcia do nowych klientów.

 

Agencja PR – komunikacja w social media

 

Trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie firmowej promocji online bez obecności w social mediach. To jeden z podstawowych sposobów komunikacji z fanami oraz potencjalnymi klientami, którzy chcą być cały czas na bieżąco i wiedzieć, co dzieje się w biurze, jakie nowości lub promocje pojawią się w najbliższym czasie w ofercie marki.

Trzeba być nieustannie aktywnym, pozostawać w kontakcie oraz animować ludzi do dzielenia się opiniami, udostępniania postów oraz reagowania na publikacje. Trzeba pamiętać, że to olbrzymia ilość dodatkowych obowiązków, zwłaszcza jeśli nie posiadasz konkretnej wiedzy i doświadczenia lub też nie masz pojęcia, czego tak naprawdę w mediach społecznościowych szukają Twoi klienci. A nie zawsze przecież masz czas i ochotę na poszukiwania i dokształcanie się metodą prób i błędów.

 

Agencja PR pomaga zbadać, co w trawie piszczy, znaleźć najlepsze ścieżki dotarcia do grupy docelowej oraz wybrać odpowiednie social media, dopasowane do charakteru Twojego biznesu. Może się bowiem okazać, że sam Facebook nie wystarczy, a zamiast niego lepiej sprawdziłby się na przykład Pinterest, LinkedIn lub coraz popularniejszy w ostatnich miesiącach TikTok.

Dla pracowników agencji, którzy są cały czas na bieżąco i nieustannie poszerzają horyzonty swojej wiedzy na temat mediów społecznościowych, to już rozpoznany grunt. Dzięki temu Ty nie musisz się już obawiać, że jesteś w tej dziedzinie całkiem zielony. Agencja PR pomoże wybrać najlepsze opcje oraz później stworzyć kompleksowy scenariusz działania, dopasowany do wymagań konkretnego medium oraz celów biznesowych, które pragniesz osiągnąć.

Spokojnie, Twoje social media będą przyciągać i elektryzować wszystkich obserwatorów.

 

Agencja PR – widoczność, zasięg i wizerunek

 

Agencja PR dba o promocję i rozpoznawalność firmy, ale też jej dobry wizerunek we wszystkich dostępnych mediach. Jej zadaniem jest docieranie do nowych odbiorców oraz utrwalanie dobrych skojarzeń z marką u już pozyskanych sympatyków.

Długofalowe działania mają na celu stworzenie spójnego wizerunku rzetelnej firmy, której można zaufać, bez obaw o to, że zostanie się oszukanym.

Sama promocja w takiej sytuacji to za mało. Nie zapominaj, że podstawą wszelkiego działania musi być zawsze najwyższej klasy produkt. Najpiękniejsze nawet słowa i obrazy nie pomogą bowiem, jeśli za nimi nie pójdzie jakość tego, co chcesz klientom zaoferować. Dopiero połączenie przedmiotu i promocji może stać się podstawą dla sukcesu.

Agencja PR cały czas analizuje zainteresowanie ofertą oraz sprawdza opinie klientów, które przekładają się na sposób dalszej komunikacji, ale też często pomagają w zażegnywaniu większych lub mniejszych kryzysów, pojawiających się nawet u najlepszych. Każdy może mieć przecież gorszy czas. Profesjonaliści od promocji stoją za firmą również wtedy, gdy pojawiają się trudne momenty i zakręty biznesowe.

Nieustanna kontrola postępów, analiza zbieranych danych oraz sprawdzanie widoczności działań to sposoby na nieustanny rozwój i dopracowywanie kampanii reklamowych. Jest to także metoda dla przedsiębiorców, żeby sprawdzić, czy działania specjalistów od PR naprawdę przynoszą obiecane rezultaty. Nie słowa bowiem w tym przypadku są najważniejsze. Sam content to dopiero narzędzie do osiągnięcia długofalowych celów – poprawy wizerunku, zbudowania świadomości marki i produktów oraz zwiększenia sprzedaży. Dopiero osiągnięcie wymienionych rezultatów pozwala tak naprawdę sprawdzić skuteczność agencji PR.

 

Agencja PR – podsumowanie

 

Dobra agencja PR to najprawdziwszy skarb dla przedsiębiorcy. Odciąża go od części obowiązków, pomaga planować działania promocyjne w sposób profesjonalny oraz chronić go przed wieloma pułapkami, które niesie marketing tradycyjny i internetowy.

Okazuje się bowiem, że niekiedy zatrudnienie profesjonalistów nie tylko poprawia skuteczność Twoich kampanii reklamowych, ale też obniża koszty promocji. Doświadczone agencje PR wiedzą bowiem, co robią i nie będą angażować Twoich środków w działania, które z góry są skazane na niepowodzenie lub słabe rezultaty.

Nikt nie jest orłem w każdej dziedzinie, dlatego może lepiej od razu oddać profesjonalnym PR-owcom to, w czym są świetni, a samodzielnie zająć się swoją własną branżą. Wówczas firma możne naprawdę sprawnie rozwinąć skrzydła i wznieść się na niesamowite poziomy.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

NAPISZ DO NAS
Dowiedz się, co superbohaterowie Content Hero mogą zrobić dla Twojego biznesu
Posiadamy supermoce i nie wahamy się ich użyć
Tworzymy zespół najprawdopodobniej najsympatyczniejszych profesjonalistów w Polsce.
Jesteśmy zawsze gotowi do akcji, by działać w służbie Twojego biznesu!
Poznaj nas bliżej!
    Al. Ujazdowskie 22 lok. 21 Warszawa
  Pon-Pt 9.00-18:00,
weekend: kiedy pojawi się znak na niebie

Napisz do superbohatera Content Hero

14 + 6 =

Administratorem danych osobowych jest Content Hero spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. z siedzibą w Warszawie, Al. Ujazdowskie 22 lok. 21, 00-478 Warszawa, NIP: 7010725464 , REGON: 368477607 („Administrator”). Pana/Pani dane będą przetwarzane wyłącznie w celu nawiązania kontaktu z Administratorem. Pana/Pani dane zostaną usunięte po odwołaniu przez Pana/Panią zgody a po odwołaniu zgody przez okres czasu odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń jakie może podnosić Administrator i jakie mogą być podnoszone wobec niego. Pana/Pani dane będą powierzane podmiotom trzecim na podstawie stosownych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych w celu przechowywania danych osobowych na serwerze, skrzynce pocztowej oraz korzystania z usług wsparcia IT. Podstawą przetwarzania danych jest zgoda. W związku z przetwarzaniem danych osobowych ma Pan/Pani prawo do dostępu do swoich danych, sprostowania danych osobowych, usunięcia danych osobowych, wniesienia sprzeciwu, przenoszenia danych, ograniczenia przetwarzania, odwołania zgody, informacji jakie dane Administrator przetwarza, złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Przedmiotowe uprawnienia można zrealizować poprzez kontakt z Administratorem na adres e-mail: heros@contenthero.pl Pani/Pana dane nie będą przekazywane poza UE oraz nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania. Administrator potrzebuje Pana/Pani Danych Osobowych aby zrealizować wskazany cel przetwarzania, podanie danych osobowych jest dobrowolne jednak w przeciwnym wypadku nawiązanie kontaktu z Administratorem poprzez formularz kontaktowy nie będzie mogło być zrealizowane.