LinkedIn – budowanie relacji z klientem

 

Spośród wszystkich social mediów, LinkedIn uchodzi za najbardziej probiznesowy. Stanowi przestrzeń do profesjonalnej rozmowy oraz znajdywania nowych partnerów biznesowych lub klientów. Jak go używać, żeby zyskać jak najwięcej korzyści?

Poniżej podajemy kilka praktycznych wskazówek. 

Budowanie pozycji i świadomości marki w social mediach wymaga zaangażowania oraz nieustannej uwagi i obecności. Szczególnie jest to istotne w przypadku sieci społecznościowej, która stawia na rozwój relacji biznesowych.

Dla wielu osób LinkedIn jest właśnie taką przestrzenią – zrzeszającą profesjonalistów i ekspertów w swoich branżach, od których otrzymujemy merytoryczne i wartościowe treści wysokiej jakości.

Aby stworzyć dobre relacje z ludźmi za pośrednictwem LinkedIn, można korzystać z różnych rozwiązań i narzędzi oferowanych przez portal. Zalicza się do nich:

  • profil pełen przydatnych i prawdziwych informacji,
  • konwersacje z innymi użytkownikami,
  • publikowanie angażujących treści,
  • używanie hashtagów,
  • korzystanie z dodatkowych narzędzi, jak Sales Navigator.

Pierwszym i najważniejszym krokiem w budowaniu dobrych relacji z potencjalnymi partnerami biznesowymi i klientami jest oczywiście założenie profilu. Pamiętajmy jednak, że nie powinien on być tylko naszym wirtualnym CV.

Zadaniem profilu LinkedIn jest bowiem zbudowanie wizerunku profesjonalisty, który dobrze zna się na swojej branży.

Zamieśćmy zatem w poszczególnych sekcjach informacje istotne dla odwiedzających i potwierdzające naszą wiedzę i kompetencje.

Sieć społecznościowa i dobre relacje powstają tylko wtedy, gdy aktywnie angażujemy się w dialog z innymi użytkownikami. Odbywa się to dwutorowo, poprzez inicjowanie dyskusji i tworzenie treści aktywizujących pozostałe osoby, a także komentowanie publikacji innych użytkowników. Pozwala to na pokazanie kompetencji, zaprezentowanie wiedzy oraz tego, jacy jesteśmy.

Teksty można też dodatkowo wzbogacać. Choć hashtagi nie mają na LinkedIn jeszcze takiej roli, jak na Instagramie, warto z nich korzystać. Pozwalają na zwiększenie zasięgu publikacji, dotarcie z naszymi materiałami do nowych użytkowników oraz segregowanie ważnych dla nas treści.

Wielką zaletą LinkedIn są także dodatkowe funkcjonalności, z których można niekiedy korzystać. Dla poszerzenia kontaktów przydają się płatne reklamy, nastawione na poprawę widoczności postu lub zintensyfikowanie odwiedzin profilu. Innym ciekawym rozwiązaniem jest płatne narzędzie Sales Navigator. Dzięki niemu poszerzamy sieć powiązań z innymi użytkownikami i docieramy do osób, na których szczególnie nam zależy.

W Sales navigator wyszukujemy użytkowników według precyzyjnych kryteriów demograficznych, lokalizacyjnych i biznesowych, a następnie zapisujemy ich w formie leadów, do których możemy wysyłać wiadomości. Usprawnia to komunikację i znacząco zwiększa skuteczność w nawiązywaniu nowych i wartościowych kontaktów.

LinkedIn wciąż jest nieco niedoceniony, choć jego możliwości dla biznesu oraz budowania wizerunku marki i profesjonalnych relacji z klientami są naprawdę olbrzymie. Dzięki niemu powiększamy sieć o naprawdę wartościowe kontakty na przyszłość. A przecież największą siłą biznesu są obecnie właśnie ludzie, z którymi działamy.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

NAPISZ DO NAS
Dowiedz się, co superbohaterowie Content Hero mogą zrobić dla Twojego biznesu
Posiadamy supermoce i nie wahamy się ich użyć
Tworzymy zespół najprawdopodobniej najsympatyczniejszych profesjonalistów w Polsce.
Jesteśmy zawsze gotowi do akcji, by działać w służbie Twojego biznesu!
Poznaj nas bliżej!
  Al. Ujazdowskie 22 lok. 21
  Pon-Pt 9.00-18:00,
weekend: kiedy pojawi się znak na niebie

Napisz do superbohatera Content Hero

 

6 + 6 =

LinkedIn – budowanie relacji z klientem
4.9 (97.14%) 28 votes