Content Marketing – podstawy, które naprawdę warto znać

Ile agencji marketingowych, tyle definicji. Jednakże każda, choć delikatnie różniąca się od siebie, mówi dokładnie o tym samym. Poznaj, czym jest content marketing i jak może pomóc Ci wspiąć się na wyżyny sprzedaży, za sprawą.. słuchania klienta.

Przecież to klient najlepiej wie, czego potrzebuje. Jednak czasami ta potrzeba jest tak głęboko schowana w podświadomości, że niezbędny jest impuls, aby doszło do reakcji (sprzedaży / skorzystania z usługi). Osiągniemy to wyłącznie wartościowym komunikatem, treścią bądź grafiką, która skupi uwagę konsumenta. Wydaje się proste? Tym właśnie jest content marketing w dużym skrócie.

By doszło do reakcji, potrzebna jest akcja

Każdy superbohater wie, że aby doszło do reakcji, potrzebna jest akcja. Niektórzy zatem stawiają na kontrowersyjne komunikaty, inni na viralowe treści. Nie będziemy tutaj mówić, że jest to zły kierunek – po prostu inny, nie zawsze oferujący to, czego oczekuje potencjalny klient. Celem firmy jest pozyskanie lojalnego klienta, który stwierdzi, że słuchaliśmy i zrozumieliśmy jego potrzeby. To u nas znajdzie pożądane dobro, dlatego nie musi dalej szukać – powinien się zatrzymać i kupić produkt, jaki mu oferujemy.

Dlatego, by treść spełniła zasady content marketingu, powinna zawierać trzy ważne elementy:

  • właściwa dystrybucja (dobór odpowiednich kanałów marketingowych, które docierają do grupy docelowej naszych produktów);
  • wartościowa treść (która odpowie na pytania, rozwieje wątpliwości i udowodni, że jest to to, czego klient szuka);
  • wywołanie reakcji (zakupu / skorzystania z usługi, ale także zaangażowania, wywołania innych działań ze strony klienta – wysłania zapytania, wykonania telefonu, wejścia na stronę, pozostawienia leadu).

Jak to zgrabnie podsumować? Content marketing to komunikat, który posiada pewną „wartość”, którą następnie kierujemy do grupy docelowej, poprzez właściwe kanały. Kończy się era „śmieciowych” komunikatów, które miały wywoływać kontrowersje. Coraz więcej firm stawia na jakość, która zdecydowanie lepiej przekłada się na przychody – klient czuje się szanowany, a nie „ogłupiany” i chętniej korzysta z oferty.

Czy content marketing jest nową drogą w świecie biznesu?

Przez bardzo długi czas zarówno sieć, jak i inne, konwencjonalne kanały marketingowe tonęły w nadmiarze bezpłciowych, nic nie mówiących komunikatach. Nie ważne co, ważne, aby się o nas mówiło. Dlatego też powstało błędne wrażenie, że content marketing jest czymś nowym. Niestety nie jest. Wcześniej po prostu nie był doceniany, bo stawiano na kontrowersję, aby wywołać emocje – bez znaczenia jakie. Teraz my, jako klienci, oczekujemy konkretów, czytelnych newsletterów, użytecznych informacji, które udowodnią, że produkt lub usługa danej firmy jest nam rzeczywiście potrzebna w codziennym funkcjonowaniu.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

NAPISZ DO NAS
Dowiedz się, co superbohaterowie Content Hero mogą zrobić dla Twojego biznesu

Posiadamy supermoce i nie wahamy się ich użyć
Tworzymy zespół najprawdopodobniej najsympatyczniejszych profesjonalistów w Polsce.
Jesteśmy zawsze gotowi do akcji, by działać w służbie Twojego biznesu!
Poznaj nas bliżej!

  Idzikowskiego 2F lok 37 Warszawa

  Pon-Pt 9.00-18:00,
weekend: kiedy pojawi się znak na niebie

Napisz do superbohatera Content Hero

12 + 10 =

Content Marketing – podstawy, które warto znać
4.9 (97.14%) 28 votes