Szkolenie do DIMAQ
Codziennie tysiące osób w Polsce zastanawiają się, w jaki sposób mogą udokumentować swoją wiedzę z zakresu marketingu internetowego. Na grupach branżowych padają pytania o certyfikowane kursy, dedykowane szkolenia, studia czy szkoły podyplomowe, których odbycie poświadczyłoby o posiadaniu szerokiej wiedzy digitalowej.
Nie jest to jednak zawsze prawda. Certyfikat z ukończonego szkolenia czy kursu może stworzyć sobie każdy — wystarczy do tego Canva lub nawet Paint. Niewielu pracodawców bierze pod uwagę takie “dowody” umiejętności, ponieważ nie są one poświadczone żadną czołową instytucją. Czy warto je mieć w CV? Oczywiście, szczególnie stażyści czy juniorzy, którzy ubiegają się o pierwszą pracę, będą wyróżniać się wśród kandydatów. Jednak w przypadku jakiekolwiek wyższego stanowiska takie dyplomy będą ignorowane.
Zamów bezpłatną wycenę
Właśnie z tego powodu powstał certyfikat DIMAQ, czyli międzynarodowy standard potwierdzenia kwalifikacji w marketingu internetowym. Czym jest DIMAQ? Jak przygotować się do egzaminu DIMAQ? Czy różni się DIMAQ prosessional od DIMAQ basic? Na wszystkie te pytania – oraz wiele więcej – odpowiemy w tym obszernym artykule, który przygotowaliśmy dla każdego makretera pragnącego potwierdzić swoje umiejętności i wiedzę z zakresu digitalu.
Zastanawiasz się, czym jest DIMAQ?
Utworzony w 2015 roku standard kwalifikacji i kompetencji marketingowych DIMAQ to program certyfikujący stworzony przez IAB Polska, którego główną działalnością jest edukacja na temat wykorzystania internetu w celu efektywnego prowadzenia biznesu w sieci oraz rozwijania kompetencji twardych z dziedzin digital marketingu. IAB Polska jest organizatorem konferencji, wydarzeń, konkursów, szkoleń oraz warsztatów o tematyce zastosowań sieci w dynamizacji i ekspansji wszelkich działalności.
Ich sztandarowym projektem jest DIMAQ, czyli certyfikacja z niezbędnego poziomu wiedzy oraz kwalifikacji specjalistów z dziedziny marketingu internetowego. Standard ten posiada rekomendację IAB Europe i jest dostępny w aż 9 krajach europejskich: Polsce, Grecji, Słowacji, Słowenii, Serbii, Czarnogórze, Rumunii, Bośni i Hercegowinie oraz na Cyprze. Otrzymując certyfikat DIMAQ w Polsce możesz posługiwać się tym dyplomem we wszystkich tych krajach!
Egzamin DIMAQ obejmuje nie tylko zagadnienia globalne dla marketingu, ale także specyficzne dla lokalnego sektora e-marketingu (np. kwestie prawne w Polsce). Ocenia on wiedzę z zakresu marketingu cyfrowego na poziomie ogólnym i obejmuje zagadnienia z 12 obszarów, w tym strategii i planowania, reklamy displayowej, social media i content
marketingu, marketingu mobilnego, cyberprawa, e-commerce, programmatic i analityki. Każdy certyfikat jest zgodny z zasadami Europejskiej Ramy Kwalifikacji.
Jeśli nadal zastanawiasz się czym jest DIMAQ i czy jest on odpowiedni dla Ciebie, to możemy Ci zagwarantować, że jest to najlepsze potwierdzenie Twoich umiejętności marketingowych w Polsce. To najpopularniejsze w naszym kraju poświadczenie o Twojej wiedzy digitalowej — wzmianki o DIMAQ znajdziesz w Google ponad 137 tysięcy razy! Nie znajdziesz polskiej listy must have certyfikatów bez wtrącenia na temat tego certyfikatu!
Twój przyszły pracodawca zna jego wartość i nie jedno spojrzenie w Twoje CV wystarczy, aby miał świadomość tego, jak cennym pracownikiem jesteś! Jesteśmy tego pewni. Dlaczego?
Certyfikat DIMAQ: dlaczego warto go mieć?
Certyfikat otrzymany po zdanym egzaminie DIMAQ honorowany jest w 9 europejskich krajach — to najlepsze potwierdzenie Twoich umiejętności w tej branży. Dzięki niemu trafisz do wąskiego grona kilku tysięcy specjalistów, którzy otrzymują szereg benefitów od IAB Polska oraz posiadają uznany i rozpoznawalny dokument w branży i wśród marketerów, który stanowi cenny atut na polskim i europejskim rynku pracy. Dlaczego europejskim?
AIB Europe — do którego przynależy IAB Polska, czyli twórca metodologii DIMAQ — to europejskie stowarzyszenie zajmujące się bardzo rozległą dziedziną marketingu cyfrowego i reklamy. To niezwykle popularne oraz ekskluzywne zrzeszenie, które ma na celu kierowanie reprezentacją polityczną i promowanie współpracy branżowej w celu dostarczania ram, standardów i programów branżowych, które umożliwiają biznesowi rozwój na rynku europejskim. Do stowarzyszenia należą między innymi Adobe, BBC, Bloomberg, CNN, eBay, Google, Huawei, Meta, Microsoft, TikTok oraz Yahoo!.
Wprowadzenie programu standaryzacji kompetencji dla profesjonalistów z branży jest odpowiedzią na aktualne potrzeby marketerów: rosnącą konkurencyjność rynku usług cyfrowych oraz rosnące oczekiwania specjalistów i pracodawców w całej Europie. Certyfikat DIMAQ pozwala profesjonalistom z branży potwierdzić swoje kompetencje, usprawnia komunikację między marketerami a agencjami, a pracodawcom pomaga w ocenie poziomu wiedzy i umiejętności ich pracowników, stanowiąc istotny element zarówno motywacji, jak i działań rekrutacyjnych.
W aktualnym natłoku nijakich i nic nie wartych certyfikowanych kursów i szkoleń online, którch autorzy są nieznanymi postaciami w tej branży, wyróżnienie się certyfikatem DIMAQ w CV będzie dla Twojego potencjalnego pracodawcy jasnym komunikatem. Będzie wiedział, że nie tylko jesteś ekspertem w dziedzinie marketingu internetowego i potrafisz to potwierdzić, ale też jesteś na bieżąco z organizacjami i wiesz, które egzaminy warto zdać. Czyli potrafisz zrobić odpowiedni research oraz odpowiednio priorytetyzujesz swój czas i przekładasz pracę tam, gdzie masz pewność korzyści z jej zwrotu.
Uzyskaj definitywne potwierdzenie posiadanych przez Ciebie umiejętności w zakresie marketingu internetowego na poziomie Basic lub Professional i otrzymaj dokument rozpoznawalny i uznany w branży przez specjalistów, marketerów i pracodawców.
DIMAQ Professional czy DIMAQ Basic?
W tej chwili istnieją dwa różne certyfikaty DIMAQ, które możesz uzyskać. Są to DIMAQ Professional oraz DIMAQ Basic.
Sylabus DIMAQ w obu certyfikatach obejmuje 12 obszarów digitalowych, tylko na różnym poziomie zaawansowania. Należą go nich strategia i planowanie, reklama displayowa, social media i content marketing, marketing mobilny, cyberprawo, e-commerce, programmatic i analityka. Każdy certyfikat jest zgodny z zasadami Europejskiej Ramy Kwalifikacji.
Pierwszy z nich przeznaczony jest dla osób, które zajmują się marketingiem zawodowo i chcą podnieść oraz potwierdzi swoje kwalifikacje.
Certyfikat DIMAQ Prosessional jest odpowiedni dla:
– Doświadczonych marketerów, którzy prowadzą szkolenia lub kursy i chcą przedstawić potencjalnym kursantom wiarygodne potwierdzenie posiadanej wiedzy;
– Ekspertów firm doradczych i konsultingowych, którzy świadczą usługi na najwyższym poziomie i cechują się znajomością praktycznej wiedzy;
– Pracowników agencji marketingowych, domów mediowych oraz freelancerów.
Ten certyfikat potwierdza Twoje kwalifikacje w obszarze marketingu internetowego i umacnia Twój wizerunek jako idealnego partnera do współpracy. Dodatkowo pozwala Ci dołączyć do wąskiego grona posiadaczy DIMAQ Professional i otrzymywać wyjątkowe benefity. Jednak przede wszystkim jest to uznany i rozpoznawalny dokument i cenny atut na polskim i europejskim rynku pracy.
Kolejnym certyfikatem jest DIMAQ Basic, który stworzony jest z myślą o osobach chcących potwierdzić swoją ogólną wiedzę z zakresu marketingu internetowego, jednak nie są (jeszcze) profesjonalnie związane z branżą. W szczególności dotyczy to osób, które chcą postawić pierwsze zawodowe kroki i wyróżnić się wśród konkurencyjnych CV.
Certyfikat DIMAQ Basic skierowany jest do:
– Studentów, absolwentów, uczniów i miłośników branży, którzy chcą pracować w e-marketingu, ale nie wiedzą, jak przekonać pracodawcę o swoich umiejętnościach;
– Właścicieli i osób zarządzających firmami, którzy chcą się dowiedzieć, jak wdrożyć skuteczną strategię marketingową lub mieć pewność, że poprawnie nadzorują działania outsouce-owane;
– Specjalistów i menedżerów ds. sprzedaży, którzy chcą skutecznie wykorzystywać marketing cyfrowy w swoich zespołach;
– Project managerów, accountów, analityków, pracowników działów zakupów, IT i HR, którzy chcą poszerzać swoje umiejętności twarde.
Skoro już wiesz, który certyfikat chcesz uzyskać, czas dowiedzieć się jak przeprowadzany jest egzamin DIMAQ.
Jak wygląda egzamin DIMAQ?
Cechą branży marketingu internetowego jest brak jej stałości i szybki rozwój. Z tego powodu certyfikaty DIMAQ są przyznawane jedynie na okres dwóch lat i podlegają procedurze recertyfikacji punktowej, o której opowiemy w kolejnym akapicie. AIB Polska dokładnie zna tę branżę i wie, że to, co było standardem wiedzy pięć lat temu może nie być już praktykowane.
Sam przebieg egzaminu jest jednakowy niezależnie dla wybranego certyfikatu. Zarówno DIMAQ Basic jak i DIMAQ Professional składają się z 80 pytań wielokrotnego i jednokrotnego wyboru z 12 obszarów digital marketingu. Trwają one 1 godzinę zegarową, a żeby je zdać, trzeba udzielić poprawnych odpowiedzi na co najmniej 75% pytań.
Sama tematyka zagadnień jest dla obu egzaminów identyczna, jednak DIMAQ Basic obejmuje jedynie ogólne i powierzchniowe obszary z każdego z tematów. Szczegółowy sylabus znajdziesz na stronie DIMAQ.
Czym są punkty DIMAQ, czyli recertyfikacja DIMAQ?
Jak wspomnieliśmy w poprzednim akapicie, certyfikat DIMAQ wystawiany jest jedynie na dwa lata od momentu jego otrzymania. Nie martw się jednak na zapas – AIB Polska nie chcą, abyś co dwa lata płacił im za kolejny egzamin. DIMAQ oparty jest na filozofii lifelong learning, a recertyfikacja jest tą częścią programu, która motywuje do stałego rozwoju swojej wiedzy i kompetencji. Znając specyfikę i prędkość rozwijania się naszej branży stawiają oni na przyznawanie certyfikatów jedynie aktywnym marketerom, którzy udzielają się edukacyjne w akredytowanych przez DIMAQ lub AIB wydarzeniach.
Nie musisz zatem płacić ponownie po dwóch latach. Wystarczy, że uzbierasz 100 punktów recertyfikacyjnych w przypadku DIMAQ Professional oraz 50 punktów dla certyfikatu DIMAQ Basic.
Jak zdobyć punkty?
- Bierz udział w branżowych konferencjach, webinarach, szkoleniach i innych spotkaniach z akredytacją DIMAQ. Możesz to zrobić jako uczestnik, prelegent lub wykładowca! Organizuj własne szkolenia i odbierz akredytację DIMAQ lub zgłaszaj do akredytacji szkolenia, w których bierzesz udział!
- Prowadź kształcenie na studiach wyższych lub podyplomowych z akredytacją DIMAQ. Jeżeli prowadzony przez Ciebie kierunek nie ma akredytacji, możesz złożyć o to wniosek!
- Pisz publikacje i artykuły dotyczące digital marketingu zarówno w prasie, w sieci czy na własnym portalu!
- Bierz udział w grupach roboczych IAB Polska.
Zdobycie wymaganych punktów jest dziecinnie łatwe, jeżeli temat marketingu jest Ci bliski nie tylko w czasie pracy, ale również w wolnym czasie w ramach samokształcenia.