Facebook dla biznesu – korzyści i pomysły

 

Choć wiele osób nadal uważa, że Facebook pozwala jedynie na utrzymywanie kontaktów ze znajomymi lub krewnymi, to jednak w ciągu ostatnich lat, platforma stała się też rozległym obszarem do działań biznesowych.

Na całym świecie z serwisu korzysta około 2 miliardów osób! W Polsce liczbę użytkowników Facebooka szacuje się na około 17 milionów. Żadne tradycyjne medium (telewizja, radio lub prasa) nawet nie jest w stanie zbliżyć się do jego zasięgów. Skala dostępności do informacji i treści sprawia, że Facebook dla biznesu jest potencjalnie doskonałym rozwiązaniem marketingowym. Ponadto, ciągle jest to medium atrakcyjne pod względem finansowym.

Działania reklamowe, na które pozwala Facebook dla biznesu, są dostępne w każdej chwili. Jeśli dotychczas firma nie miała fanpage’a lub prowadziła go mało starannie, to takie zaniedbania można szybko nadrobić.

Facebook dla biznesu jest szczególnie korzystny i wręcz niezbędny w handlu internetowym. Nie zapominajmy, że aktywna sprzedaż produktów jest obecnie możliwa też w ramach samego serwisu.

Poprzez reklamy Facebook Ads, docieramy z kampanią do precyzyjnie wybranych grup konsumenckich.

W zależności od bieżącej strategii marketingowej lub potrzeb „taktycznych”, firma handlowa dysponuje różnymi opcjami reklamowymi.

 

Mogą być to:

– akcje przypominające o produktach, których użytkownicy nie kupili, pomimo że dodali je do koszyków;

– prezentowanie ofert specjalnych (obniżek cen, wyprzedaży produktów, które użytkownik wcześniej oglądał itp.);

– przedstawianie nowości;

– sprawdzanie stopnia zadowolenia po finalizacji transakcji;

– zbieranie dodatkowych danych na temat zamówionych produktów lub usług.

Czy jednak Facebook jest równie korzystny dla grup innych niż e-commerce? Jak najbardziej. Praktyka dowodzi, że prowadzenie firmowego fanpage’a oraz aktywność reklamowa na Facebooku sprawdzają się także w przypadku lokalnych biznesów. Dzięki nim, gabinety kosmetyczne, restauracje i bary, sklepy odzieżowe, kluby fitness lub małe przychodnie lekarskie mogą skutecznie promować swoją ofertę.

Należy przy tym pamiętać, że Facebook dla biznesu funkcjonuje efektywnie, jeśli przestrzegamy kilku, klarownych reguł:

– fanpage jest aktywny (minimum dwie publikacje w tygodniu),

– należy informować o aktualnościach lub nowościach w ofercie,

– po zgromadzeniu dużego grona sympatyków, można zorganizować dla nich konkurs,

– należy inicjować dyskusje pod publikacjami,

– korzystny wpływ na wizerunek daje zaangażowanie w akcje społeczne,

– poczucie humoru zawsze zwraca uwagę,

– warto nawiązywać wartościowe kontakty na portalu.

Rodzaj publikacji i interakcji może być naprawdę zróżnicowany. To kwestia pomysłowości (inspiracji w sieci nie brakuje), dbania o fanpage i jego formę wizualną oraz wspomnianej systematyczności.

Dla wielu firm same publikacje na Facebooku to za mało. Zasięgi, które zapewnia platforma kuszą, aby wykorzystać Facebooka dla biznesu do tworzenia płatnych promocji. Aby kampanie reklamowe przyniosły satysfakcjonujące efekty, potrzebna jest odpowiednia strategia.
Dobrze zaprojektowana reklama, powinna być dopasowana do oferowanego produktu lub usługi.

Oprócz ciekawej formy wizualnej i angażującej treści reklamy, należy zaplanować sposób i czas wyświetlania komunikatów. I oczywiście trzeba wykorzystać precyzyjne targetowanie, aby „nie strzelać na oślep”.

Na szczęście reklamy na Facebooku zachowują dużą elastyczność, pozwalając na wprowadzanie potrzebnych poprawek, nawet w trakcie kampanii.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

NAPISZ DO NAS
Dowiedz się, co superbohaterowie Content Hero mogą zrobić dla Twojego biznesu

Posiadamy supermoce i nie wahamy się ich użyć
Tworzymy zespół najprawdopodobniej najsympatyczniejszych profesjonalistów w Polsce.
Jesteśmy zawsze gotowi do akcji, by działać w służbie Twojego biznesu!
Poznaj nas bliżej!

  Al. Ujazdowskie 22 lok. 21

  Pon-Pt 9.00-18:00,
weekend: kiedy pojawi się znak na niebie

Napisz do superbohatera Content Hero

5 + 5 =