Festiwalowa gorączka – czyli o promocji wydarzeń muzycznych w social mediach

 

 

Lato to niezaprzeczalnie święto festiwali. Z roku na rok obserwujemy ich rosnący fenomen, a kalendarz letnich wydarzeń muzycznych pęka w szwach, również w Polsce. Co więc sprawia, że tylko nieliczne z nich odnoszą sukcesy i zrzeszają miłośników muzyki z całego świata? Przygotowałam dla Was zestawienie najważniejszych działań, które pozwalają na rozkręcenie festiwalowych zasięgów i skuteczne przyciągnięcie wymarzonej grupy docelowej. W artykule znajdziecie również odpowiedź na pytanie – Czy współpraca z influencerami to zawsze skuteczna forma promocji i stanowi klucz do sukcesu wydarzenia?

Od czego zacząć promocję festiwalu? Oczywiście od spójnej i konsekwentnej komunikacji.

Fest Festiwal, którego pierwsza edycja odbędzie się w sierpniu 2019 roku, jest tego idealnym przykładem. Organizatorzy zadbali zarówno o obecność i regularną aktywność w najważniejszych mediach społecznościowych, jak i przemyślaną szatę graficzną odpowiadającą aktualnym trendom i charakterystyce wydarzenia.

Jasne komunikaty, nowoczesna forma i żywe, przykuwające wzrok kolory to w przypadku Fest Festiwal klucz do skutecznej promocji. Organizatorzy zadbali, aby całkowity przekaz dostosowany był do grupy docelowej, a poprzez wykorzystanie w komunikacji młodzieżowych kolaży i neonowej kolorystyki jasno określił zarówno charakter wydarzenia jak i profil jego odbiorców. Oprawa graficzna, regularna aktywność online światowi wykonawcy i unikalna scenografia sprawiają, że uczestnicy mogą spodziewać się „festiwalu innego niż wszystkie” – pełnego emocji, kolorów, dobrej muzyki i zabawy do samego rana. Z resztą zobaczcie sami:

Podobno pierwszy raz jest zawsze najtrudniejszy… Po raz pierwszy prezentujemy Wam Fest Festival 🌈 To całkowicie nowy…

Opublikowany przez FEST Festival Środa, 13 lutego 2019

Nie należy zapominać, że letnie festiwale to obecnie szczegółowo dopracowane wydarzenia kulturalne.

H&M już od kilku lat w Polsce, głównie za pomocą Facebooka, promuje cykliczne święto muzyki znane pod nazwą H&M Loves Music. Do udziału w serii koncertów odbywających się w stolicy marka zaprasza topowych polskich artystów, tworząc w rezultacie wydarzenie łączące miłośników zarówno muzyki jak i mody. Obecnie relacje z festiwalu zdają zarówno największe pisma modowo-lifestylowe ( m.in. Vogue Elle, Glamour czy K-Mag) jak i czołowi polscy influencerzy, co przyczynia się do jeszcze większej promocji wydarzenia w kraju. W dodatku, każdy bilet na H&M Loves Music jest jednocześnie voucherem do sklepów sieciówki, co pomaga zbudować lojalność wśród klientów. Miłośnicy muzyki, zachęceni do uczestnictwa w wydarzeniu, oprócz możliwości posłuchania i zobaczenia na żywo polskich wokalistów, otrzymują bon na zakupy do wykorzystania w H&M. Wówczas zarówno potencjalni jak i  stali klienci są zachęcani do wizyty w sklepie i skorzystania z promocji. Zadowoleni, będą w stanie przychodzić częściej i wydawać więcej, jednocześnie zwiększając swoje przywiązanie do marki.

Muszę również wspomnieć o festiwalach, które stawiają na oryginalność w pełnym tego słowa znaczeniu.

Up to Date Festival jest jednym z najbardziej docenianych przez branżę wydarzeń muzycznych w Polsce (otrzymał m.in nominację do Fryderyków), a sami organizatorzy regularnie decydują się na niestandardową formę promocji wydarzenia, jaką jest sztuka uliczna. Co więcej, oprócz informowania o festiwalu, wykorzystują swoje zasięgi do zwrócenia uwagi opinii publicznej na ważne problemy społeczne. Jednym z nich jest samotność wśród osób starszych. W ramach tegorocznej edycji Festiwalu, na ścianie jednego z budynków w Białymstoku pojawił się wielkoformatowy mural, który nie tylko przypomina o cyklicznym wydarzeniu, ale również zachęca do regularnego kontaktu z najbliższymi należącymi do starszego pokolenia. Uczestnicy Up To Date Festival podczas trwania samego Festiwalu będą mieli okazję do szerzenia inicjatywy poprzez wysłanie specjalnej, darmowej pocztówki do bliskich, a wszystkie osoby powyżej 50. roku życia mogą uczestniczyć w wydarzeniu muzycznym za darmo.

Akcje promocyjne to także współprace. A mówiąc o współpracach, musimy wspomnieć o influencer marketingu.

Organizatorzy tegorocznego Open’era wykorzystali premierę najnowszego sezonu Stranger Things do promocji swojego eventu. Zapraszając odtwórców głównych ról światowego fenomenu do udziału w specjalnym panelu, urozmaicili obecną już formułę rozrywki znaną na wydarzeniu, zapewniając mu dodatkowy rozgłos. Netflix, który jest producentem serialu, dostrzegając fenomen corocznego Open’era zdecydował się na dodatkową akcję promocyjną trzeciej odsłony serii i jak się okazało, był to strzał w 10! Specjalna strefa gier utrzymana w stylistyce lat 80. stała się nie mniej popularna niż sama scena koncertowa, a uczestnicy festiwalu mieli okazję poczuć się jak w serialowym Hawkins. Pomimo utrzymującej się renomy całego wydarzenia Open’er postawił na odświeżenie dotychczasowego formatu i zaoferował swoim fanom angażujące nowości, które zdołały przyciągnąć nowych entuzjastów nadmorskiego święta muzyki.

Nie inaczej było w przypadku Fyre Festiwal, którego inaugurację zaplanowano na maj 2017 roku. Do promowania wydarzenia wśród obserwatorów młodego pokolenia zaproszono światowego formatu modelki i influencerki, które oprócz aktywnej działalności w mediach społecznościowych wzięły udział w spocie promującym ekskluzywny festiwal.

Wszystko miało odbyć się na Bahamach, a Bella Hadid, Kendall Jenner czy Hailey Baldwin miały zapewnić wydarzeniu rozgłos. Jak się ostatecznie okazało, w związku z fatalną organizacją, luksusowy festiwal nie doszedł do skutku, a jego spektakularny upadek był szeroko komentowany w mediach na całym świecie. Interesujący feed na Instagramie influencerek to nie wszystko. Kluczowe w zainteresowaniu potencjalnych uczestników jest niezaprzeczalnie promowanie festiwali za pomocą mediów społecznościowych. Nie należy jednak zapominać o ścisłej koordynacji digitalowych działań z przebiegiem samego wydarzenia oraz dobraniu formy do charakteru festiwalu. Zabiegi prowadzące do stworzenia złożonego i wielopoziomowego marketingu, który integruje różne kanały digitalowe jak i te z zakresu niestandardowych form promocji, pozwolą na najszybsze i najbardziej skuteczne dotarcie do grupy odbiorców. Odpowiednie zaplanowanie promocji, również w mediach społecznościowych, jest obecnie kluczem do sukcesu letnich wydarzeń masowych.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

NAPISZ DO NAS Dowiedz się, co superbohaterowie Content Hero mogą zrobić dla Twojego biznesu

Posiadamy supermoce i nie wahamy się ich użyć Tworzymy zespół najprawdopodobniej najsympatyczniejszych profesjonalistów w Polsce. Jesteśmy zawsze gotowi do akcji, by działać w służbie Twojego biznesu! Poznaj nas bliżej!

  Al. Ujazdowskie 22 lok. 21

  Pon-Pt 9.00-18:00, weekend: kiedy pojawi się znak na niebie

Napisz do superbohatera Content Hero

 

7 + 15 =

Festiwalowa gorączka – czyli o promocji wydarzeń muzycznych w social mediach
4.9 (97.24%) 29 votes