Coraz więcej firm wkracza w działalność na social mediach. Dzieje się tak, ponieważ sama działalność stacjonarna lub istnienie sklepu online nie wystarcza, aby pozyskać zaangażowanych klientów. W dzisiejszym artykule podpowiadamy, jak założyć konto firmowe na Facebooku!

Jak założyć konto firmowe na FB?

Żeby móc skorzystać z możliwości założenia konta firmowego na Facebooku, musisz posiadać swoje konto prywatne. Jeśli jesteś użytkownikiem Facebooka, nie musisz zakładać nowego konta, żeby założyć konto firmowe. Nie martw się — treści dodawane z konta firmowego nie będą widoczne na Twoim koncie prywatnym. Aby założyć stronę na Facebooku, musisz kliknąć ten link  https://www.facebook.com/pages/create oraz postępować zgodnie z instrukcjami. Po przejściu przez wszystkie etapy utworzona zostanie Twoja strona.

  • Dodaj zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle, jeśli jeszcze Tego nie zrobiłeś.

Żeby Twoja strona była wiarygodna, trzeba uzupełnić jeszcze kilka informacji. Po wejściu w utworzoną Stronę wejdź w Ustawienia strony, a następnie wybierz opcję Informacje o stronie.

Wypełnij pola zgodnie z zapotrzebowaniem i zacznij działać ze swoją stroną na FB!

Szukasz Sprawdzonego Partnera? Napisz do nas!

.

8 + 9 =

Jakie korzyści płyną z posiadania konta firmowego na Facebooku?

Posiadając konto firmowe na Facebooku, możesz dzielić się treściami związanymi z działalnością Twojej firmy. Dzięki temu budujesz zaangażowanie wśród klientów. Dodawaj ciekawe treści, które zwiększą zaufanie do marki — zyskasz stałych i wiernych klientów, którzy chętnie będą komentować Twoje treści! Posiadanie konta firmowego na Facebooku to także możliwość stałego kontaktu z klientem (poprzez Messenger) oraz możliwość tworzenia spersonalizowanych reklam, które będą zachęcać do kupna Twoich produktów bądź usług. 🙂

Konto firmowe na FB – jakie trzeba znać podstawy?

Jeśli chcesz, żeby Twoje treści były przystępne dla użytkowników Facebooka, warto przemyśleć, jak powinny one wyglądać: Jakich wymiarów powinno być zdjęcie, co powinno zawierać, jakie treści są najczęściej lajkowane, jak często postować oraz przede wszystkim jak dopasować to wszystko do Twojej grupy odbiorców.

Przed rozpoczęciem publikacji ważne jest określenie czy osoba, do której chcesz trafić jest wieku szkolnym, studenckim czy może w wieku średnim, czy jest to kobieta czy mężczyzna, jakie ma cechy i z czym się utożsamia. Gdy już tego dokonasz, pomyśl w jaki sposób przekazywać jej treści – czy będziesz mówić jak do koleżanki, a może zachowasz poważny ton, może będziesz chcieć, żeby Twoje treści były śmieszne i na czasie? Na takie pytania musisz znać odpowiedź, jeśli chcesz działać w social mediach.

Jakie wymiary powinno mieć zdjęcie dodawane w poście na FB?

Obecnie najbardziej uniwersalnym kształtem postu jest kwadrat, ponieważ pasuje on do większości platform społecznościowych. Post w takiej formie dodasz na Facebooka, Instagram czy LinkedIn, dzięki czemu możesz redystrybutować swoje treści (dodawać je na inne media, bez konieczności zmiany formy).

Odnosząc się do częstotliwości postowania – nie ma konkretnej zasady. Musisz testować i analizować statystyki. Pomoże Ci to określić kiedy TWOI odbiorcy są najbardziej aktywni. Gdy tak się stanie, zacznij publikować treści chwilę przed największym wzrostem w Twoich statystykach.

Jakie treści publikować na koncie firmowym na FB?

Zanim zaczniesz publikować posty jako firma na Facebooku, zadaj sobie pytanie, jaki jest Twój cel oraz obmyśl strategię, z jakiej musisz skorzystać, aby ten cel osiągnąć. Dopiero wtedy zabierz się za tworzenie postów — jeśli chcesz, aby były to grafiki, polecamy aplikację Canva, która jest bardzo fajnym narzędziem do tworzenia postów na social media.

Zadbaj o spójność swoich treści. Dziel się produktami w codziennym zastosowaniu tak, żeby klienci poczuli, że także potrzebują tych produktów w swoim domu. Stosuj tzw. CTA, czyli Call to Action — nawołuj do komentowania, lajkowania i udostępniania Twoich treści, sprawi to, że będziesz trafiać do większej liczby odbiorców. Super sposobem jest organizowanie różnego rodzaju quizów bądź postów z memami, wtedy naprawdę spora liczba odbiorców jest w stanie się zaangażować i skomentować daną publikację.

 

Konto firmowe na FB – kto robi to dobrze?

Jedną z firm, która jest super aktywna oraz rozpoznawalna na Facebooku jest InPost! Admini tej strony bardzo dobrze umieją w marketing i “bycie na czasie”. Można by pomyśleć, ale przecież to TYLKO paczkomaty… Co tam można niby dodawać? No właśnie… bycie kreatywnym to ich mocna strona. InPost świetnie wpasowuje się w trendy, jest zabawny i zawsze wzbudza sporo pozytywnych reakcji. Poniżej kilka postów, które świetnie pokazują, jak działać w social mediach, żeby budować zaangażowanie!

Jak widać, InPost świetnie radzi sobie z działalnością w Internecie i warto brać z nich przykład! Kto by pomyślał, że konto dotyczące przesyłek kurierskich może budzić aż takie zaangażowanie wśród użytkowników Polskiego Facebooka? Jest to naprawdę niesamowite, jak bycie kreatywnym wpływa na rozgłos firmy oraz jej wizerunek!

Konto firmowe na FB to nie tylko strona firmowa na Facebooku

Dodatkowo możesz założyć tzw. Business Manager, który umożliwi Ci zarządzanie stroną w sposób zaawansowany. Aby otworzyć swój Business Manager należy wejść na podstronę Facebooka: https://business.facebook.com/

Następnie zaloguj się na swoje konto prywatne oraz wybierz opcję utwórz konto biznesowe. Postępuj zgodnie z krokami wyświetlanymi na ekranie. Zakładanie konta biznesowego nie jest trudne, a może dać Ci wiele możliwości, więc jeśli jesteś firmą i chcesz rozpocząć swoje działania na Facebooku, rozważ tę opcję! Na pewno będzie to pomocne. Jeśli stworzysz konto biznesowe, możesz dodać do niego informacje o firmie, metody płatności oraz konto reklamowe, dzięki czemu będziesz mógł tworzyć kampanie reklamowe nastawione na konkretne cele! Jeśli natomiast stresujesz się tworzeniem takich rzeczy, ponieważ czujesz, że masz nieodpowiednie kompetencje, może warto rozważyć powierzenie tego zadania agencji reklamowej, która jest doświadczona i obeznana w panujących na Facebooku zasadach. 

Przemyśl swoją strategię, rozważ plusy i minusy tworzenia konta firmowego i zdecyduj się na odpowiednie kroki ku osiągnięciu swojego celu. Nie ograniczaj swojej kreatywności i pomyśl, jakie możliwości daje Twojej firmie wprowadzenie konta firmowego na Facebooku. Powodzenia!

0 ocen