Leady na Facebooku jak zacząć?

  

Facebook co chwilę dodaje nowe możliwości, aby nie tylko zatrzymywać użytkowników w swoich sidłach, ale również generować większe zyski, dla siebie, dla swoich klientów. O reklamach powinniśmy wiedzieć już dużo, podobnie jak o remarketingu, dlatego dzisiaj poruszymy temat reklam leadowych na facebooku.

Zbieranie leadów służących do zwiększania sprzedaży to pożądane działanie, które doceni każdy marketingowiec, nawet ten początkujący. W końcu zdajemy sobie sprawę, jak wielka moc drzemie w każdym jednym adresie, kontakcie osób, które należą do naszych grup docelowych. Możemy wtedy wysyłać konkretne komunikaty, spersonalizowaną ofertę i mieć pewność, że nie strzelamy na oślep niczym nieco pokraczny Deadpool.

Po co tworzyć reklamy leadowe na Facebooku?

Dużo osób zapyta się wprost – po co tworzyć reklamy leadowe, skoro te tradycyjne, czy remarketingowe również „robią robotę”? Otóż, każdy kto choć raz tworzył plan marketingowy połączony ze sprzedażowym wie, że lepiej skorzystać z kilku kanałów i narzędzi, maksymalizując szansę na zysk, a dopiero później, po efektach, mierzyć ich skuteczność w odniesieniu do poniesionych kosztów. Tylko w taki sposób możemy poprowadzić kolejne kampanie z sukcesami. Podobnie jest z reklamą leadową na Facebooku.

Taką reklamę można tworzyć za pomocą dwóch narzędzi – jedną jest Power Editor, czyli udoskonalona wersja Managera Reklam, która wciąż jest tak skomplikowana, jak Jessica Jones, nikt do końca nie wie co z nim jest nie tak, ale miło jest popatrzeć. Kolejną możliwością to wybór aplikacji FastTony, którą to polecamy ze względu na łatwość w obsłudze.

FastTony i reklamy leadowe

Aby skorzystać z reklamy leadowej na Facebooku za pośrednictwem aplikacji FastTony, należy się tam zalogować i wybrać opcję „Lead Ads”, a następnie „Forms, Lead Ads”. Kolejnym krokiem jest akceptacja Terms Of Service dla formularzy leadowych na FB i kliknięcie w formularz „Ad Form”, aby stworzyć formularz, który będzie nam te leady zbierać.

Następnie czeka na nas mnogość funkcji i możliwości. Musimy dokładnie ustalić, jakich danych oczekujemy przy zbieraniu – imię nazwisko, płeć, wiek, telefon, a może status cywilny? Trzeba pamiętać, żeby w miarę precyzyjnie określić wszystkie zmienne, w końcu system będzie szukać naszej grupy docelowej, która później ma generować nasze zyski, a żeby to zrobić, musi być zainteresowana naszą ofertą. Teraz ostatni krok! Dodanie polityki strony – wymagania prawne oraz potwierdzenie formularza, by zapisać wszelkie zmiany.

Gdzie będą się zapisywać wszystkie leady? Mogą być magazynowane na Facebooku, bezpośrednio w programach do mailingu (GetResponse, MailerLite itp.), albo na nasz dysk w komputerze.

Kolejna wątpliwość – za co właściwie płacimy? Za każdy zebrany lead. Jego koszt jest trudny do oszacowania przy kreacji, ponieważ zależy od zmiennych, które sobie dobierzemy. Czy taka reklama jest skuteczna? Jak najbardziej, ponieważ wiemy za co płacimy, uzyskujemy klientów, którzy zostali przez nas określeni jako grupa docelowa, a także zebrane leady można później wykorzystywać praktycznie w nieskończoność (o ile użytkownik między czasie nie wypisze się z naszych kontaktów.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

NAPISZ DO NAS
Dowiedz się, co superbohaterowie Content Hero mogą zrobić dla Twojego biznesu

Posiadamy supermoce i nie wahamy się ich użyć
Tworzymy zespół najprawdopodobniej najsympatyczniejszych profesjonalistów w Polsce.
Jesteśmy zawsze gotowi do akcji, by działać w służbie Twojego biznesu!
Poznaj nas bliżej!

  Idzikowskiego 2F lok 37 Warszawa

  Pon-Pt 9.00-18:00,
weekend: kiedy pojawi się znak na niebie

Napisz do superbohatera Content Hero

2 + 14 =

Leady na Facebooku – jak zacząć?
5 (100%) 26 votes