Marki na Tik Toku – czyli o rosnącym fenomenie aplikacji na świecie 

 

Jeśli zapytacie o najpopularniejszą aplikacje mobilną wśród młodzieży – bez wątpienia dostaniecie jedną odpowiedź – TIK TOK. To już nie Instagram, Snapchat czy Facebook są na topie wśród młodych użytkowników Internetu. Czym tak naprawdę jest ta platforma i skąd wziął się jej fenomen – o tym przeczytacie w poniższym artykule!

Zacznijmy od postaw.
Jeśli nigdy nie mieliście do czynienia z TIK TOK’iem, wszystko zaraz stanie się jasne. Jak twierdzą sami autorzy aplikacji – „to najlepsza platforma krótkich filmów” na świecie. Pozwala na publikowanie maks. 15- sek. treści video, które twórcy umieszczają na swoich profilach. Śpiewają, tańczą, podejmują wyzwania i odgrywają krótkie zabawne scenki, a to wszystko z wykorzystaniem najbardziej popularnych piosenek.
Prosty interfejs sprawia, że aplikacja jest bardzo intuicyjna, a sami użytkownicy mogą być współtwórcami globalnych trendów. Wystarczy, że dodadzą odpowiednie hashtagi do filmików publikowanych na swoich profilach. W ten sposób stają się częścią popularnego challengu, a ich content trafia do nowych odbiorców. TIK TOK, znany kiedyś pod nazwą Musical.ly, w ciągu zaledwie 3 lat zdobył rzesze fanów, na początku 2019 przekroczył próg miliarda pobrań na całym świecie.

Mówiąc o niezaprzeczalnym fenomenie aplikacji, muszę wspomnieć o pokoleniu Z, które nigdzie w sieci nie jest tak obecne, jak właśnie na TIK TOK’u. Użytkownicy, których zdecydowana większość, bo aż 64% jest pomiędzy 13. a 15. rokiem życia oglądają zamieszczany content, ale też chętnie go tworzą.
Wymagający, łatwo tracący zainteresowanie, wychowani w świecie smartfonów, tabletów i laptopów bardzo szybko podchwycili zaproponowany przez chiński startup koncept, promując go wśród znajomych. Co więcej, prosta koncepcja aplikacji pozwalająca na intuicyjną obsługę, idealnie wpasowała się w obecne tempo życia młodych ludzi, których aktywność skupia się głównie na oglądaniu lub dostarczaniu treści wizualnych. Biorąc pod uwagę skłonność nastolatków do szybkiego wystawiania ocen, TIK TOK w przyjemnej i nieskomplikowanej formie zachęca użytkowników do wyrażania siebie, a zarazem pozwala na stwierdzenie, czy dane treści wpadają w gusta użytkownika.

Obecnie aplikacja swoją popularnością silnie i skutecznie konkuruje z Youtubem, Snapchatem, Facebookiem i Instagramem, a wciąż rozwijane możliwości reklamowe sprawiają, że marki dostrzegają potencjał platformy i coraz śmielej działają na TIK TOK’u.

Jak wiadomo, tam gdzie są zasięgi, tam też pojawiają się influencerzy – i w tym przypadku nie jest inaczej. Przygotowaliśmy dla Was 3 przykłady, które mogą stanowić inspiracje do użycia TIK TOK’a w swoim biznesie – zobaczcie sami:

Hangar 646

Ten park trampolin w Warszawie zna już chyba każdy. Nie każdy jednak wie, że media społecznościowe w dużej mierze przyczyniły się do tak spektakularnego sukcesu brandu. Swoją aktywność Hangar646 prowadzi też na TIK TOK’u, na który jego pracownicy wrzucają krótkie video pokazujące spektakularne sztuczki akrobatyczne. Do swoich filmików angażują nie tylko trenerów prowadzących zajęcia sportowe, ale również osoby odwiedzające Hangar646 w celach rekreacyjnych. Akrobacje, które pokazują naprawdę robią wrażenie.

McDonalds Malezja

McDonalds w Malezji obserwując rosnący potencjał platformy, postanowił wykorzystać TIK TOK’a do promocji jednego z flagowych produktów marki, czyli Big Maca. Z pomocą specjalnie stworzonego na potrzeby kampanii hashtaga, zorganizował unikalny challenge dla użytkowników.

Osoby biorące udział w wyzwaniu musiały wykonać układ taneczny do wybranej przez sieć muzyki oraz oznaczyć materiał #bigmactiktok. McDonalds dodatkowo przygotował atrakcyjne nagrody, które zachęcały do wzięcia udziału w konkursie.
Poniżej możecie zobaczyć, jak uczestnicy challengu poradzili sobie z zadaniem konkursowym.

Guess

Jak się okazuje, TIK TOK jest platformą, którą mogą wykorzystać również marki luksusowe. Jedną z nich jest Guess, który w 2018 roku stworzył swój profil oraz poprowadził interaktywną kampanię promowaną hashtagiem #InMyDenim. Do współpracy przy projekcie marka zaprosiła znanych z platformy tiktokerów ( m.in. @ourfire (+5.2 mln fanów), @madison_willow (+1,1 mln fanów), @jammincammy (+196 tyś. fanów) i @operamericano (+ 628 tyś fanów), którzy zachęcali obserwatorów do wzięcia udziału w prawdziwie denimowym wyzwaniu. Promujący markę influencerzy dodawali krótkie wideo, w którym pokazywali modowe transformacje z jeansami Guessa. Na ich przykładzie, uczestnicy konkursu mieli ukazać swoje stroje „przed” oraz „po”, do stworzenia których używali produktów marki Guess.

Jak możemy zauważyć, coraz więcej marek otwiera się na nową platformę i testuje możliwości TIK TOK’a. Dzięki ogromnemu zainteresowaniu ze strony młodzieży, właściciele aplikacji ostatnio stworzyli nową sekcję dla reklamodawców. Aktualnie możemy skorzystać z czterech głównych formatów reklamowych, które marki ostrożnie, ale z dużym zainteresowaniem sprawdzają.

Czy TIK TOK zdecyduje się na ich rozszerzenie? Czas pokaże. Biorąc jednak pod uwagę fakt, iż w 2018 roku była to najchętniej ściągania aplikacja na świecie, pomysłodawcy platformy będą chcieli „wycisnąć z niej” jak najwięcej.

 

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

NAPISZ DO NAS Dowiedz się, co superbohaterowie Content Hero mogą zrobić dla Twojego biznesu

Posiadamy supermoce i nie wahamy się ich użyć Tworzymy zespół najprawdopodobniej najsympatyczniejszych profesjonalistów w Polsce. Jesteśmy zawsze gotowi do akcji, by działać w służbie Twojego biznesu! Poznaj nas bliżej!

  Al. Ujazdowskie 22 lok. 21

  Pon-Pt 9.00-18:00, weekend: kiedy pojawi się znak na niebie

Napisz do superbohatera Content Hero

 

1 + 11 =

Marki na TIK TOKu – czyli o rosnącym fenomenie aplikacji na świecie
4.9 (97.24%) 29 votes