[elfsight_click_to_call id="2"]

 

(Nie)dziecięcy świat – emocje w reklamie!

Emocje. To pierwsze, co uczymy się rozpoznawać! Smutek, radość, wdzięczność, strach, duma – za pomocą gestu czy mimiki twarzy możemy wyrazić tak wiele. Skoro dzięki emocjom, w prosty i szybki sposób, możemy pokazać dużo więcej niż słowami, to nic dziwnego, że marki chętnie korzystają z nich w przekazach reklamowych.

Z okazji Dnia Dziecka zapraszam Was na krótki przegląd kampanii, których ujęcia mówią więcej niż tysiąc słów.

Zanim jednak przedstawię Wam moją listę TOP 3 najlepszych spotów, to wyjaśnię dlaczego duże brandy korzystają z języka emocji.

–  Emocje zapewniają nośność.

Co najlepiej sprzedaje się w socialach? Viral, czyli treść, która jest na tyle angażująca, że użytkownicy sami chętnie ją udostępniają, dzięki czemu zaczyna ona żyć własnym życiem. Stworzenie dobrej kampanii viralowej jest marzeniem każdej marki.  Jak to osiągnąć? Opierać się na emocjach! Bez względu na to, czy dany materiał będzie budził zdziwienie, czy wywoływał uśmiech na twarzy, dzięki emocjonującej akcji będzie intrygował!

– Przy zakupach kierujemy się emocjami.

Podświadomie, ale to jednak one decydują o tym czemu dokonujemy zakupu produktów danej marki. Oczywiście – jest to jedna ze składowych naszych decyzji, jednak firma, która sukcesywnie buduje swój wizerunek oparty na ważnych dla niej wartościach, wykorzystując emocjonalny przekaz będzie mieć większe szanse na sprzedaż swoich artykułów i usług niż ta, która tego nie robi. Najlepsi reklamodawcy często wykorzystują autoprezentację, która budzi pozytywne skojarzenia, aby sprowokować konsumentów do nabycia konkretnych produktów.

Oczywiście lepiej jest coś pokazać niż o tym mówić, dlatego przejdźmy do przykładów.

Jedną z moich ulubionych reklam jest spot Nike. Od lat głównym przekazem marki jest pokazanie swoim odbiorcom, że są oni niezależni, nie istnieją dla nich żadne przeszkody, po prostu „just do it”. W tej kampanii brand nie odchodzi od promowanych przez siebie wartości, tylko kieruje swój slogan do młodszego pokolenia – dziewczynek, które dopiero wkraczają w dorosłe życie. Sam spot, według mnie, budzi duże emocje, napawając nas nadzieją i zachęcając do podejmowania wyzwań, dzięki czemu zostaje zapamiętany. Przekonajcie się sami!

Ikea klasycznie wkracza w świat emocji od nieco innej strony – wzruszeń, refleksji i zadumy. Chociaż spot od pierwszych chwil nie wywołuje pozytywnych emocji, na pewno jest życiowy i co najważniejsze, dobrze się kończy!

Ikea słynie ze skutecznych kampanii i tym razem także nas nie zawodzi, nie zapominając oczywiście o swoich produktach, które stanowią tło całej sytuacji.

 

 

Zakończenie będzie bardzo pozytywne i … smakowite. McDonald’s w swoim specjalnym spocie na Dzień Dziecka przypomina o podstawowych emocjach, czyli o dziecięcej radości – zachęcając tym samym do zabawy swoich konsumentów i przypominając, że w końcu każdy z nas w środku jest dzieckiem.

Mam nadzieję, że przykłady tych marek zainspirują Was do działania i kreowania wizerunku swojej firmy za pomocą emocji, ponieważ jest to naprawdę potężna forma przekazu. Musicie jednak pamiętać, aby się w tym nie zatracić i pozostać spójnym w swoim przekazie. Nawet najlepsza reklama będzie bezwartościowa, jeśli nie będzie zawierać wartości, które promujecie na co dzień.
Ciekawostką jest też fakt, że w reklamach warto sięgać głównie po pozytywne emocje. W końcu chcemy wiedzieć świat w jasnych barwach i mieć przekonanie, że kupowane przez nas produkty uczynią nasze życie lepszym. Konsumenci nie będą skłonni oglądać spotów opartych na negatywnych wartościach. Wyjątkiem są tutaj tylko kampanie społeczne.

A Wy o czym przypomnicie swoim Klientom w Dniu Dziecka?

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

NAPISZ DO NAS
Dowiedz się, co superbohaterowie Content Hero mogą zrobić dla Twojego biznesu
Posiadamy supermoce i nie wahamy się ich użyć
Tworzymy zespół najprawdopodobniej najsympatyczniejszych profesjonalistów w Polsce.
Jesteśmy zawsze gotowi do akcji, by działać w służbie Twojego biznesu!
Poznaj nas bliżej!
    Al. Ujazdowskie 22 lok. 21 Warszawa
  Pon-Pt 9.00-18:00,
weekend: kiedy pojawi się znak na niebie

Napisz do superbohatera Content Hero

2 + 12 =

Administratorem danych osobowych jest Content Hero spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. z siedzibą w Warszawie, Al. Ujazdowskie 22 lok. 21, 00-478 Warszawa, NIP: 7010725464 , REGON: 368477607 („Administrator”). Pana/Pani dane będą przetwarzane wyłącznie w celu nawiązania kontaktu z Administratorem. Pana/Pani dane zostaną usunięte po odwołaniu przez Pana/Panią zgody a po odwołaniu zgody przez okres czasu odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń jakie może podnosić Administrator i jakie mogą być podnoszone wobec niego. Pana/Pani dane będą powierzane podmiotom trzecim na podstawie stosownych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych w celu przechowywania danych osobowych na serwerze, skrzynce pocztowej oraz korzystania z usług wsparcia IT. Podstawą przetwarzania danych jest zgoda. W związku z przetwarzaniem danych osobowych ma Pan/Pani prawo do dostępu do swoich danych, sprostowania danych osobowych, usunięcia danych osobowych, wniesienia sprzeciwu, przenoszenia danych, ograniczenia przetwarzania, odwołania zgody, informacji jakie dane Administrator przetwarza, złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Przedmiotowe uprawnienia można zrealizować poprzez kontakt z Administratorem na adres e-mail: heros@contenthero.pl Pani/Pana dane nie będą przekazywane poza UE oraz nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania. Administrator potrzebuje Pana/Pani Danych Osobowych aby zrealizować wskazany cel przetwarzania, podanie danych osobowych jest dobrowolne jednak w przeciwnym wypadku nawiązanie kontaktu z Administratorem poprzez formularz kontaktowy nie będzie mogło być zrealizowane.