Media społecznościowe w dzisiejszym świecie to nieodłączny element życia prywatnego wielu Polaków. Od kilku lat media społecznościowe cieszą się także coraz większą popularnością wśród działalności gospodarczych. W dzisiejszym artykule przeczytasz o tym, jak prowadzić social media oraz co sprawdzić, przed zleceniem prowadzenia swoich kont firmowych osobom trzecim! Zapraszamy do lektury! Poniżej spis treści, ponieważ artykuł jest obfity w wiedzę.

Dlaczego musisz prowadzić social media dla swojej firmy?

Zastanawiasz się, dlaczego musisz prowadzić profil swojej firmy w social mediach? Odpowiedź jest bardzo prosta. Social media to życie! W dzisiejszym świecie większość interakcji odbywa się poprzez social media. Dzięki prowadzeniu konta firmowego możesz w zdecydowanie prostszy sposób dotrzeć do swojej grupy docelowej, a tym samym zwiększyć swoją sprzedaż. Warto więc rozważyć poszerzenie działalności marketingowych o wejście na social media. Często firmy zlecają te działania agencjom marketingowym, jednak ich praca nie zawsze jest rzetelna. Poniżej opowiadamy jak tworzyć konto firmowe oraz jak sprawdzać agencje, zanim coś im zlecimy!

Jak prowadzić media społecznościowe dla swojej firmy?

W zmieniającym się krajobrazie mediów społecznościowych nie jest zaskoczeniem, że wiele firm czuje się nieco zagubionych. Nadążanie za wszystkimi zmianami i aktualizacjami publikowanymi przez firmy zajmujące się mediami społecznościowymi może być trudne.

Ten artykuł przeprowadzi Cię przez niektóre z najlepszych praktyk, które mogą pomóc w przeprowadzeniu skutecznej kampanii w mediach społecznościowych dla Twojej firmy.

Jeśli masz problemy z nadążaniem za wszystkimi zmianami i aktualizacjami w mediach społecznościowych, zatrudnienie agencji marketingowej może być tym, czego potrzebujesz.

Wraz z rozwojem mediów społecznościowych coraz więcej uwagi przyciągają firmy obejmujące te duże korporacje, ale także biznesy dopiero startujące. Większość przedsiębiorców wykorzystuje media społecznościowe jako sposób komunikowania się ze swoimi klientami, ale prowadzenie skutecznej kampanii w mediach społecznościowych wcale nie jest łatwe, jeśli nie wiesz, co robisz.

Dlatego może nadszedł czas, aby zatrudnić konsultanta lub agencję, która pomoże Twojej firmie w kampanii w mediach społecznościowych. Oto kilka najlepszych rad dotyczących prowadzenia skutecznej kampanii w mediach społecznościowych:

  • Postaw jasne cele dla swojej firmy.
  • Twórz treści wysokiej jakości.
  • Skoncentruj się na pozyskiwaniu klientów.
  • Stwórz dokładną strategię oraz plan publikacji treści poprzez poszczególne kanały.

Jakie media społecznościowe wybrać do prowadzenia konta firmowego?

Przedsiębiorcy często przed rozpoczęciem działalności w Internecie zastanawiają się które media społecznościowe będą odpowiednie do prowadzenia ich kont firmowych. Dużo tak naprawdę zależy tutaj od rodzaju wykonywanej działalności. Jeśli prowadzimy firmę, która ma na celu pozyskiwanie klientów biznesowych, to świetnym źródłem do pozyskiwania kontaktów będzie LinkedIn bądź też Facebook. Jeśli natomiast posiadamy biznes skierowany do osób prywatnych, tudzież młodzieży, studentów, mam etc. warto rozważyć wprowadzenie swojej firmy na Instagram, a nawet na TikTok! Można też założyć fanpage na Facebooku oraz grupy, które będą zbierać zainteresowanych danym tematem. Należy dobrze dobrać kanały dystrybucji treści do rodzaju swojego biznesu, ponieważ dając za przykład sklep z zabawkami dla dzieci wchodzący na LinkedIn raczej nie znajdzie tam zainteresowania swoimi działaniami. Konta firmowe na tej platformie służą głównie pozyskiwaniu kontaktów B2B i nie służą pozyskiwaniu klientów prywatnych.

Rozważ więc, jakie medium będzie odpowiednie dla Twojego rodzaju działalności. Do wyboru masz:

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • TikTok
  • Youtube
  • Pinterest

Jakich narzędzi używać podczas prowadzenia social media?

 

Istnieją dwa rodzaje narzędzi mediów społecznościowych, z których możesz korzystać:

  • Narzędzia do zarządzania mediami społecznościowymi, takie jak Publer, które pomagają zarządzać profilami, postami i planowanymi treściami.
  • Narzędzia analityczne, takie jak Facebook Insights i Google Analytics, które pozwalają mierzyć skuteczność strategii w mediach społecznościowych.

Istnieją również dwa rodzaje platform internetowych:

– Platformy takie jak LinkedIn, Twitter i Facebook, które udostępniają większość funkcji za darmo (choć mogą istnieć ograniczenia w zależności od sieci).

– Platformy, które pozwalają analizować działania firmy w social mediach w zamian za opłatę miesięcznego abonamentu.

Istnieje wiele narzędzi, które można wykorzystać do zarządzania mediami społecznościowymi. Wszystko zależy od rodzaju prowadzonej działalności i umiejętności, jakie posiadasz jako osoba.

Oto niektóre z najpopularniejszych narzędzi używanych przez ludzi:

1) Canva – jest to narzędzie, które można wykorzystać do tworzenia grafik na profile firmowe w różnych social mediach.

2) Publer – jest to narzędzie, które jest zwykle używane dla osób, które chcą zaplanować posty z wyprzedzeniem. Publer oferuje możliwość dodawania wielu postów naraz poprzez import pliku CSV.

3) Brand24 – jest to kompleksowa platforma do monitorowania mediów społecznościowych oraz stron internetowych. To narzędzie pozwala analizować działania danej marki w sieci.

 

Jak budować zaangażowanie pod postami?

Jak zwiększyć zaangażowanie w moje posty?

Najlepszym sposobem na zdobycie większej liczby polubień postów na Facebooku jest publikowanie wysokiej jakości treści. Im więcej osób polubi Twoje posty, tym więcej osób zobaczy je w swoim kanale aktualności – co oznacza, że oni także będą mogli zaangażować się w to, co zamieściłeś na swoim profilu.

Aby zwiększyć zaangażowanie w swoje posty, musisz zrozumieć czynniki, które skłaniają ludzi do interakcji z postami.

Istnieje wiele sposobów na zwiększenie zaangażowania w swoje posty. Jednym ze sposobów jest zadanie pytania i umożliwienie czytelnikom odpowiedzi na nie. Innym sposobem jest użycie obrazu lub wideo, które wywołuje pewne emocje, z którymi może utożsamić się odbiorca. Takie działania sprawiają, że osoby przeglądające Twoje treści chętniej polubią lub skomentują posty.

Jak wybić się w social media?

Tworzone przez ciebie treści na większości platform trafiają w pierwszej kolejności do osób, które już Cię obserwują. Dopiero gdy oni wykażą konkretne zainteresowanie daną treścią, algorytm puszcza Twoje publikacje dalej. Żeby algorytm uznał Twoje treści za interesujące, musisz sprawić, że ludzie zawieszą swoją uwagę na Twoim poście i zareagują na niego – lajkiem, komentarzem, zapisem bądź udostępnieniem. Jeśli otrzymujesz sporą liczbę reakcji, social media uznają Twoje treści za atrakcyjne i w tym wypadku pokazują je szerszej grupie odbiorców.

Aby sprawić, żeby odbiorcy reagowali, na treści przez Ciebie dodawane budziły reakcje, stosuj Call To Action – nawołuj obserwujących do działania, zadaj pytanie, poproś o opinię etc.

Żeby Twoje posty trafiały do większej liczby odbiorców warto postować w godzinach szczytu. Godziny największej aktywności Twoich odbiorców możesz sprawdzić w statystykach swojego profilu. Na Instagramie będzie to na profilu pod biogramem.

Jeśli znajdziesz wykresy zauważ, że warto publikować godzinę do pół godziny przed największym słupkiem, dzięki temu szansa na trafienie naszych treści do większego grona odbiorców wzrasta.

Jeśli dopiero zaczynasz z Instagramem i nie masz jeszcze dostępu do takich statystyk warto rozważyć publikowanie w porze lunchu – około 12:00 lub wieczorem 18:00-21:00. Są to godziny, w których ludzie najczęściej sięgają po telefon i przeglądają swoje media społecznościowe.

Czy prowadzenie social media jest trudne?

Samo założenie konta i jego egzystencja nie jest trudna. Natomiast jeśli chodzi o aktywne prowadzenie konta, może być z tym kilka problemów. Zwłaszcza w przypadku, gdy dopiero zaczynamy ze swoim biznesem i mamy sporo na głowie. Sukces prowadzenia kont w mediach społecznościowych opiera się na systematycznej pracy i wartościowych treściach Takie działania mogą sprawiać problem przedsiębiorcom, którzy chcą być aktywni w sieci, a jednocześnie muszą poświęcić znaczną część swojego czasu na rozwój biznesu. Z pomocą w tym przypadku przychodzą wirtualne plannery treści, gdzie możemy wrzucić stworzone posty i zaplanować je na określony okres czasu. Jeśli jednak totalnie nie mamy czasu, warto zwrócić się o pomoc z tworzeniem treści i promowaniem marki do agencji marketingowych bądź agencji social media, które zadbają o pozytywne budowanie relacji biznesu z klientami.

Czy zlecać prowadzenie social media agencji marketingowej?

Jeśli jesteśmy zieloni w działaniach związanych z marketingiem social media, tj. budowaniem relacji, tworzeniem reklam oraz kampanii reklamowych, określaniem grupy odbiorców etc. to zlecenie prowadzenia swoich kont firmowych agencji reklamowej może być dobrym pomysłem. Zastanów się nad swoim budżetem – pomyśl, ile możesz wydać na obsługę mediów przez agencję oraz ile pieniędzy przeznaczysz na budżet reklamowy. Gdy ustalisz widełki – zacznij szukać agencji, która spełni Twoje wymagania! O czym warto pamiętać, zlecając prowadzenie konta agencji marketingowej? Już zdradzamy ten sekret!

Co daje zlecenie prowadzenia social media?

Przede wszystkim sprawia, że Twoimi kontami zajmą się profesjonaliści. Należy jednak uważać, żeby nie natrafić na agencję, która istnieje tylko po to, by pozyskiwać pieniądze. Znajdź takich specjalistów, którzy zainteresują się Twoją marką i poprowadzą Twoje konta rzetelnie oraz z pełnym zaangażowaniem. Jeśli trafisz na dobrą agencję marketingową, Twoje konta w mediach społecznościowych mogą naprawdę rozkwitnąć. Agencje posiadają grafików oraz copywriterów, którzy przekażą treści Twoim odbiorcom w sposób intrygujący i zaciekawiający, dzięki czemu wzbudzą oczekiwane zaangażowanie. Dzięki temu, że przekażesz działania marketingowe agencji, zyskasz więcej czasu na rozwój swoich przedsięwzięć. Pamiętaj, że możesz kontrolować treści, które tworzy dla Ciebie agencja, możesz szczerze zgłaszać uwagi – zwłaszcza na początku współpracy, dzięki czemu, dotrzecie się we współpracy i późniejsze treści będą bardziej dopasowane do Twoich wymagań. 😎

Współpraca z agencją social media będzie dla Ciebie idealna, jeśli posiadasz kilka profili na różnych kanałach, przez co pochłaniają one naprawdę wiele Twojego czasu. Specjaliści kompleksowo zajmą się każdym Twoim kontem, dostosowując treści pod poszczególnych odbiorców!

Jak sprawdzać agencję przed zleceniem jej prowadzenia konta firmowego w social media?

Przed zleceniem prowadzenia konta firmowego agencji social media, warto sprawdzić, czy zna się ona na rzeczy. Jak poznać słabą agencję?

Pierwszym elementem, po którym możesz zauważyć, że coś jest nie tak z osobą, z którą zamierzasz podjąć współpracę, jest fakt, że obiecuje ona niestworzone rzeczy do osiągnięcia w bardzo krótkim czasie. Innym przypadkiem są niejasne zapisy w umowie i wysokie kary umowne. Ponadto dobra agencja social media, powinna wykazywać indywidualne podejście do każdego klienta, przeanalizować jego możliwości i dopasować ofertę pod jego wymagania. W przypadku fałszywych specjalistów wszyscy klienci są traktowani niemal jednakowo, co nie przyniesie pozytywnych skutków w przypadku prowadzenia kampanii reklamowych. Każda branża jest inna, każdy biznes ma inne wartości i szukając agencji social media, trzeba zwracać uwagę na to czy firma ma zamiar działać zgodnie z przyjętymi przez nasze przedsiębiorstwo zasadami.

Dobra agencja powinna:

  • być transparentna
  • komunikować się z klientem i spełniać jego oczekiwania
  • powinna przekazywać Ci raporty z prowadzonej działalności związanej z prowadzeniem Twoich kont
  • zawierana umowa nie powinna posiadać długich okresów wypowiedzenia oraz wysokich kar umownych

Agencja social media Warszawa – prowadzenie social media

W naszej agencji wyznajemy zasadę „jakość, a nie ilość” stawiając na rzetelne i sprawdzone publikacje. Wspieramy zarówno korporacje, małe firmy, administrację publiczną, jak i lokalnych przedsiębiorców w komunikacji z klientami, a także w działaniach marketingowych.

Jak działamy?

  1. Przeprowadzamy audyt Twojej firmy.
  2. Wspólnie opracowujemy strategię działania.
  3. Wdrażamy zaplanowane cele w życie.
  4. Optymalizujemy działania pod jak najlepsze wyniki.

Kilka słów o nas:

  • Tworzymy zespół najprawdopodobniej najsympatyczniejszych profesjonalistów we wszechświecie!
  • Posiadamy supermoce i nie wahamy się ich użyć!
  • Jesteśmy zawsze gotowi do akcji, by działać w służbie Twojego biznesu!

Prowadzenie social media – sprawdź, zanim zlecisz! (podsumowanie)

Reasumując, konta w mediach społecznościowych możesz prowadzić sam, jeśli masz na to czas oraz pomysł. Jest to naprawdę świetne wyjście! Jeśli natomiast nie masz doświadczenia związanego z budowaniem wizerunku w social mediach, warto zgłosić się do agencji social media, która pomoże Ci pozyskać zaangażowaną społeczność wokół Twojej marki, przekładającą się na realnych klientów. 😊

 

Pamiętaj, że od publikacji tego artykułu mogło zmienić się kilka rzeczy, więc sprawdź aktualność wskazanych wyżej kwestii!

0 ocen