Reklamy na Instagramie – remarketing, posty sponsorowane i ich moc

 

 

Od kilku lat Instagram, podobnie jak Facebook, umożliwia kreowanie i optymalizację reklam pod określone grupy docelowe. To świetny rynek dla B2C, ponieważ to medium wciąż jest czytelne i wolne od nadmiaru treści reklamowej, pozwalając na skuteczniejsze docieranie do swoich potencjalnych klientów. A może wręcz przeciwnie? To taki znak, że strzelamy ślepakami, narażając się na wysokie koszty? Sprawdźmy to!

Myślisz o reklamie na Instagramie? Jest to świetna droga, o ile znasz swój cel oraz grupę docelową. Platforma zdecydowanie różni się od popularnego już Facebooka. Przede wszystkim użytkownicy publikują zdjęcia, filmy, dobowe relacje okraszając je opisami i hashtagami. Dominuje tutaj estetyka, kolory, dlatego też niezbędny jest dobry pomysł na prowadzenie swoich profili, jak i odpowiednia strategia. Dlatego też myśląc o własnym komunikacie, trzeba postawić na jakość, moc, coś charakterystycznego, aby podczas przeglądania kolejnych zdjęć, klient zauważył Twoją reklamę. Choć każdy post reklamowy jest opisany jako „sponsorowany” to w gąszczu innych postów influencerów, którzy swoimi zdjęciami reklamują różne produkty, taka reklama nie jest nachalna.

 

 

Jak zacząć z reklamą na Instagramie?

Reklama na tym portalu jest tematem, o którym można pisać i mówić bez końca. Dlatego też dzisiaj w skrócie przedstawimy najważniejsze założenia oraz zalety. Podobnie jak na Facebooku, na tej platformie możemy wybrać kilka celów reklamowych – remarketing, sponsorowanie postu, pozyskiwanie ruchu na stronę i tak dalej.. Dlaczego uważamy, że warto tutaj inwestować swoje pieniądze? Ponieważ użytkowników aplikacji nie rozpraszają reklamy po każdej stronie (jak na Facebooku – na wallu, po bokach, w Messengerze. Reklama zawsze pojawi się między grafikami osób, gdy my scrollujemy sobie aktualności.

Szukasz szczegółów? Proszę bardzo – remarketing jest świetną metodą na złowienie klienta, gdy ten porzucił u nas koszyk lub przeglądał tylko zawartość strony bez finalizacji w postaci zakupu / zamówienia usług. Nikt nie lubi takich sytuacji – utrata dochodu boli mocniej, niż uderzenie Hulka, szczególnie gdy mamy świadomość, że klient był zainteresowany, ale coś go rozproszyło.

Sponsorowanie postu może mieć też przycisk CTA (wyślij wiadomość, wejdź na stronę) i będzie przekierowywać ruch poprzez jedno kliknięcie. Też brzmi dobrze, prawda? Nawet w relacjach może pojawić się reklama, gdy to oglądamy 24-godzinne zdjęcia lub filmy innych użytkowników.

Wady i zalety reklam na Instagramie

Portal wciąż zachowuje umiar w publikowaniu treści reklamowej. Wszystko wygląda estetycznie, użytkownik nie jest „atakowany” kolejnymi komunikatami z każdej strony, jak to ma miejsce na Facebooku. Zamiast choinki ofert, otrzymujemy raptem delikatny stroik, który cieszy oko. To pozwala skupić się na jednym, konkretnym komunikacie, zatrzymaniu się, kliknięciu dalej. Remarketing pozwala także na umieszczenie spersonalizowanej reklamy w oparciu o pliki cookies, czyli pojawi się dokładnie to, co przeglądający chciał kupić lub będzie pasować do poprzednich zakupów (np. ładowarka samochodowa, gdy kilka dni wcześniej zakupiło się telefon w sklepie internetowym). Natomiast zdjęcie produktowe z ciekawym opisem będzie się wyświetlać wśród osób, które pasują do ustawień grupy docelowej w managerze reklam.

Niestety też musimy spojrzeć na zagrożenia. Jest to dynamiczne miejsce, mnóstwo zdjęć, a więc ten jeden typ komunikatu może sprawić, że post sponsorowany będzie przewinięty w górę, bez reakcji. Użytkownik portalu może przecież nie zauważyć tej reklamy i stwierdzić, że to kolejne zdjęcie jego znajomego, totalnie pomijając kliknięcie, a my.. tracimy pieniądze za wyświetlenie.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

NAPISZ DO NAS
Dowiedz się, co superbohaterowie Content Hero mogą zrobić dla Twojego biznesu

Posiadamy supermoce i nie wahamy się ich użyć
Tworzymy zespół najprawdopodobniej najsympatyczniejszych profesjonalistów w Polsce.
Jesteśmy zawsze gotowi do akcji, by działać w służbie Twojego biznesu!
Poznaj nas bliżej!

  Idzikowskiego 2F lok 37 Warszawa

  Pon-Pt 9.00-18:00,
weekend: kiedy pojawi się znak na niebie

Napisz do superbohatera Content Hero

15 + 9 =

Moc reklam na Instagramie
4.9 (97.14%) 28 votes