Reklama na Pinterest

Pinterest to medium społecznościowe, które ma na celu odwzorowanie tablicy korkowej w wersji digitalowej. Pinterest jest coraz bardziej popularny, więc warto rozważyć stworzenie kampanii reklamowej na tej platformie.

Aby zacząć tworzyć reklamy na Pinterest, musisz posiadać konto. Pinterest to miejsce, gdzie możesz ponownie używać treści publikowane na innych social mediach. Dodałeś super stories na IG? Opublikuj je także na Pintereście i przekieruj osoby z tej aplikacji do Instagrama lub Twojej strony internetowej.

Content Hero na co dzień działa w social mediach i jest na bieżąco z tym, jak zmieniają się trendy promocyjne w Internecie. Działamy sprawnie i skutecznie, bo łączymy teorię z praktyką i mamy doświadczenie, co tak naprawdę się sprawdza.
Jeśli chciałbyś, żeby Twoja reklama na Facebooku i Instagramie zaczęła przynosić wymierne rezultaty – zwiększać ilość zaangażowanych fanów, poprawiać konwersje na stronie, a w efekcie przynosić lepszą sprzedaż, potrzebujesz kompleksowych działań.

Zamów bezpłatną wycenę

Reklama na Pinterest – jak działa

Jeśli korzystasz już z innych systemów reklamowych, to mniej więcej wiesz, że wszystko obraca się wokół kilku elementów. Tak samo jest na Pinterest, gdzie stworzenie reklamy podzielone jest na trzy poziomy. 

Panel reklamowy Pinterest składa się z sekcji:

  • kampanii, w której wybierasz cel działań oraz limit wydatków
  • grupy reklam, gdzie decydujesz, w którym miejscu będzie wyświetlana reklama na Pintereście oraz ustawiasz datę emisji, budżet oraz dzielisz grupy pod względem regionów, produktów oraz odbiorców
  • reklamy są to piny, czyli posty, które będą należeć do konkretnej grupy reklam – jest to ta część, która wyświetla się użytkownikowi aplikacji

Reklama na Twitter – typy kampanii

Tworząc reklamę na Pinterest do wyboru mamy 3 podstawowe cele:

  • kreowanie świadomości marki – tutaj promujesz treści w celu pokazania, jak działa Twoja firma
  • nakłanianie do rozważenia zakupu – przekonanie odbiorców do klikania w reklamę na Pinterest
  • uzyskiwanie konwersji – tutaj występuje podział na zwiększenie klikalności na witrynie oraz promowanie produktów za pomocą reklam produktowych

Dobrze określony cel marketingowy pozwala dotrzeć do klientów realnie zainteresowanych Twoją ofertą, a co za tym idzie skłonniejszych do dokonania zakupu, dlatego pamiętaj o precyzji w działaniach!

Tworząc reklamę w mediach społecznościowych, musisz zadbać o chwytliwy i przekłuwający wzrok przekaz reklamowy. Dobrze stworzona reklama, a także odpowiedni jej target zwiększają szansę na pozyskanie nowych klientów.

Pinterest to medium społecznościowe, z którego korzystają głównie ludzie w wieku do 40 lat. Mimo to grupa jest całkiem zróżnicowana, bo co innego zainteresuje studenta, a co innego rodzica z dzieckiem idącym do szkoły. Dlatego ważnym elementem reklamy jest przekaz dostosowany do grupy docelowej!

Reklama na Piterest — skuteczność

System reklamowy Pinterest, jak każdy inny system reklamowy, zawiera narzędzia niezbędne do analizy skuteczności działań.

Na Pinterest możesz zmierzyć takie elementy jak:

  • wydatki poniesione na reklamę
  • liczbę wyświetleń reklam
  • kliknięcia linków dodanych w reklamach
  • liczbę zapisów promowanych Pinów

Bardziej szczegółowe dane znajdziesz w raportach Pinterest, gdzie możesz sprawdzić nie tylko wyświetlenia oraz kliknięcia, ale także koszt/wynik, konwersje, zaangażowanie oraz CPM dla poszczególnych sekcji (kampanii, grupy reklam, reklam)

Konto biznesowe na Pinterest jest darmowe, dlatego rozważ czy nie warto rozszerzyć działań marketingowych o to social media! Nic nie stracisz, a z dobrze ustawioną reklamą możesz sporo zyskać!