Reklama na Tik Toku – Wszystko co musisz wiedzieć!

 

Social media i rozmaite aplikacje stały się przestrzenią, w której każdego dnia Internauci spędzają olbrzymią ilość czasu. Z tego względu są idealnym miejscem dla biznesu do promocji rozmaitych produktów i usług.

Z marketingu na Facebooku i Instagramie świadomie korzysta już zdecydowana większość światowych i rodzimych firm, aktywnie prowadzących profile biznesowe i tworzących płatne kampanie promocyjne.

Na tych dwóch gigantach Internet się jednak nie kończy. Istnieją przestrzenie wciąż nie do końca poznane i zagospodarowane, w którym przedsiębiorca ma szereg możliwości, szansę na zaistnienie oraz skuteczne złapanie uwagi potencjalnego klienta bez angażowania gigantycznych środków finansowych. Jednym z takich miejsc jest TikTok.

.

.

Reklama Tik Tok – skuteczna reklama na TikToku

 

TikTok to aplikacja, która szturmem zdobywa uznanie użytkowników. Z jej pomocą tworzy się krótkie (max. 15-sekundowe) materiały video do podkładów muzycznych. A wybór ścieżek dźwiękowych w bazie narzędzia jest naprawdę imponujący – można połączyć obraz z najpopularniejszymi hitami ostatnich lat, ponadczasowymi klasykami i krótkimi, śmiesznymi ścieżkami dźwiękowymi.

Wszystko po to, żeby stworzyć jak najbardziej spójny przekaz. Znakiem rozpoznawczym aplikacji jest ruszanie ustami do tekstu piosenki – całość ma mieć zazwyczaj wyraz rozrywkowo-komediowy.

Narzędzie jest wykorzystywane głównie przez najmłodszych użytkowników sieci. Szacuje się, że w Polsce używają go przede wszystkim osoby w wieku 13-15 lat (65%). Ilość użytkowników rośnie lawinowo. Do końca zeszłego roku pobrano TikToka ponad 6 milionów razy (na świecie jest już ponad 600 milionów użytkowników).

Okazuje się zatem, że na naszych oczach rodzi się kolejna skuteczna przestrzeń promocyjna dla firm, która daje sporo rozwiązań, niedostępnych na innych portalach.

Reklama TikTok może mieć różne oblicza, zależne oczywiście od rodzaju oferowanego produktu. Dużą popularnością cieszą się oczywiście rozmaite formy współpracy z rozpoznawalnymi tiktokerami w ramach Influencer Marketingu.

Platforma udostępniła także szereg dodatkowych możliwości dla firm, które same chcą aktywnie wejść w świat krótkich i zabawnych filmików. Czy taka forma promocji biznesu naprawdę się opłaca? 

.

 .

Reklama TikTok – Infeed native content

 

Jedną z podstawowych form reklamy, którą udostępniono w ostatnich miesiącach na TikToku, jest Infeed native content. Są to pełnoekranowe materiały (zdjęcia, kilkusekundowe video lub gify), które wyświetlają się w sekcji „Dla Ciebie”. Ich odpowiednikiem na innych platformach są choćby materiały w „Stories” na Facebooku i Instagramie.

Promocja tego typu to skuteczna metoda przykucia uwagi, zwiększenia rozpoznawalności sprzedawanych przedmiotów oraz zaangażowania fanów, którzy wcześniej nie odwiedzali profilu firmy na TikTok. Infeed native content pomaga zainteresować i przekonać użytkowników do zapoznania się z profilem. Czy zostaną na nim dłużej, zależy już wyłącznie od jakości Twojego contentu na stronie.

 

Reklama TikTok – Hashtag challenge

 

Ludzie i Internety kochają wyzwania. Również na TikToku nie może ich zatem zabraknąć. W aplikacji stworzono ciekawą metodę promocyjną opartą właśnie na współzawodnictwie.

Każda firma może wykreować własny hashtag, określić cele, które musi osiągnąć użytkownik, aby zdobyć atrakcyjne nagrody związane z firmą.

Wyzwania skutecznie angażują użytkowników, którzy czują się dostrzeżeni oraz docenieni. Widzą, że marka interesuje się nimi i ich pomysłami. Pozwala to zbudować znaczącą świadomość marki, a także stworzyć wierne grono odbiorców, gotowych wchodzić w interakcje. Buduje to relacje oraz zaufanie, co w przyszłości przełoży się na zakupy produktów lub usług, a także polecanie produktów dalej przez naturalnych ambasadorów marki.

 

Reklama TikTok – milionowe zasięgi

 

Wykorzystanie zróżnicowanych narzędzi pozwala skuteczniej dotrzeć do wybranej grupy docelowej – zaangażowanej i zainteresowanej Twoimi produktami, co wpłynie na rozwój oraz większą świadomość marki.

Szacuje się, że na całym świecie z aplikacji korzysta ponad 600 milionów użytkowników. W Polsce rynek ma wciąż niecałe 10 milionów, jednak nieustannie się rozwija. Najbardziej rozpoznawalni krajowi tiktokerzy mają już kilkumilionowe rzesze obserwujących. Często oczywiście korzystają równocześnie z innych platform, jednak znaczący wzrost fanów w tej przestrzeni pokazuje, że TikTok w Polsce ma się coraz lepiej, choć wciąż szczyt rozwoju ma jeszcze zdecydowanie przed sobą. Z tego względu to idealny moment do rozpoczęcia działań, zanim wyprzedzi Cię konkurencja.

Jeśli nie czujesz się do końca zaprzyjaźniony z tego typu rozwiązaniami lub nie wiesz, jak przekonać do siebie najmłodsze grono użytkowników, oprócz własnego kanału można zdecydować się na współpracę z gwiazdami aplikacji, które już teraz docierają do szerokiego grona odbiorców i są naprawdę otwarte na współpracę.

.

 

.

Reklama TikTok – Product Placement

 

TikTok to świetne narzędzie do wykorzystania na potrzeby lokowania produktów. Wielu tiktokerów chętnie godzi się na na rozmaite formy współpracy. Regularnie umieszczają przedmioty w swoich filmach, dzięki czemu szerokie grono odbiorców od razu poznaje to, co oferujesz.

Przynosi to same korzyści – nie musisz przechodzić żmudnego procesu, zdobywać tiktokowego know-how, nie potrzebujesz tworzyć własnych treści, budować społeczności wokół własnego profilu.

A tak naprawdę Influencer Marketing na TikTok daje jeszcze więcej rozmaitych możliwości.

 

Reklama na Tik Tok – Influencer Marketing

 

Wiele firm aktywnie wykorzystuje influencerów na Instagramie i Facebooku. Teraz nadszedł czas na TikToka – świeżą platformę w ciekawy sposób łączącą obraz z łatwo wpadającą w ucho muzyką. Taka mieszanka to prosta droga do sukcesu. Zwłaszcza gdy powierzysz przygotowanie materiału mówiącego o Twoim produkcie profesjonaliście, który zna swoją grupę obserwatorów, wie czego potrzebują i jak im to przekazać, żeby zyskać jak największe zainteresowanie.

Tiktokerzy wzbudzają zaufanie wśród swoich fanów, przykuwają ich uwagę i sprawiają, że użytkownicy z chęcią sięgają po prezentowane produkty. Widzisz ten potencjał? Właśnie otwiera się przed Tobą nowy kanał do promocji firmowej oferty.

 

Reklama Tik Tok – podsumowanie

 

TikTok rozwija się w niesamowitym tempie. Statystyki pokazują, że ilość pobrań aplikacji w zeszłym roku była większa niż w przypadku analogicznych narzędzi od Facebooka i Instagrama. Czy czeka nas kolejna rewolucja i zmiany w social mediach? Jest to naprawdę bardzo prawdopodobne.

Aktywna promocja na TikToku ma zatem sens. Warto zainteresować się nią już teraz i sprawdzić, na ile oferowane przez Ciebie produkty mogą się wpisać w konwencję 15-sekundowych filmów tak uwielbianych przez najmłodsze pokolenie.

Oczywiście nie każda firma znajdzie na TikToku swoją grupę docelową. Jest to jednak kolejny potężny kanał promocji, którego nie można lekceważyć i zdecydowanie warto sprawdzić na własnej biznesowej skórze, czy jest to narzędzie dla Twojej firmy.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

NAPISZ DO NAS
Dowiedz się, co superbohaterowie Content Hero mogą zrobić dla Twojego biznesu
Posiadamy supermoce i nie wahamy się ich użyć
Tworzymy zespół najprawdopodobniej najsympatyczniejszych profesjonalistów w Polsce.
Jesteśmy zawsze gotowi do akcji, by działać w służbie Twojego biznesu!
Poznaj nas bliżej!
    Al. Ujazdowskie 22 lok. 21 Warszawa
  Pon-Pt 9.00-18:00,
weekend: kiedy pojawi się znak na niebie

Napisz do superbohatera Content Hero

3 + 6 =

Administratorem danych osobowych jest Content Hero spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. z siedzibą w Warszawie, Al. Ujazdowskie 22 lok. 21, 00-478 Warszawa, NIP: 7010725464 , REGON: 368477607 („Administrator”). Pana/Pani dane będą przetwarzane wyłącznie w celu nawiązania kontaktu z Administratorem. Pana/Pani dane zostaną usunięte po odwołaniu przez Pana/Panią zgody a po odwołaniu zgody przez okres czasu odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń jakie może podnosić Administrator i jakie mogą być podnoszone wobec niego. Pana/Pani dane będą powierzane podmiotom trzecim na podstawie stosownych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych w celu przechowywania danych osobowych na serwerze, skrzynce pocztowej oraz korzystania z usług wsparcia IT. Podstawą przetwarzania danych jest zgoda. W związku z przetwarzaniem danych osobowych ma Pan/Pani prawo do dostępu do swoich danych, sprostowania danych osobowych, usunięcia danych osobowych, wniesienia sprzeciwu, przenoszenia danych, ograniczenia przetwarzania, odwołania zgody, informacji jakie dane Administrator przetwarza, złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Przedmiotowe uprawnienia można zrealizować poprzez kontakt z Administratorem na adres e-mail: heros@contenthero.pl Pani/Pana dane nie będą przekazywane poza UE oraz nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania. Administrator potrzebuje Pana/Pani Danych Osobowych aby zrealizować wskazany cel przetwarzania, podanie danych osobowych jest dobrowolne jednak w przeciwnym wypadku nawiązanie kontaktu z Administratorem poprzez formularz kontaktowy nie będzie mogło być zrealizowane.