[elfsight_click_to_call id="2"]

REKLAMA W WYSZUKIWARCE

Social media nieustannie prężnie rozwijają się i są niemal powszechnie wykorzystywane w biznesie do realizacji rozmaitych celów marketingowych, w tym budowania wizerunku, tworzenia zaangażowanych grup odbiorców, a nawet generowania leadów sprzedażowych. Jednak wciąż nie są jedynym rozwiązaniem, a stare, dobre sposoby na promocję nadal potrafią być bardzo skuteczne.

Marketerzy potwierdzają, że reklama w wyszukiwarce wciąż przynosi wiele korzyści i naprawdę warto wprowadzić ją do swoich działań marketingowych.

W ten sposób można szybko i sprawnie dotrzeć do internautów, którzy są szczerze zainteresowani Twoimi produktami. A przecież takich osób na pewno nie chciałbyś zlekceważyć, prawda?

.

Potrzebujesz pomocy z Reklamą w Wyszukiwarce?

Napisz do nas email lub zadzwoń do nas i porozmawiaj o współpracy!

Reklamy dynamiczne i produktowe

Możliwości reklamowania się za pomocą wyszukiwarki jest naprawdę sporo. Oprócz standardowych reklam, bazujących na frazach kluczowych, Google proponuje obecnie również dynamiczne reklamy w wyszukiwarce (DSA Ads).
W ich przypadku reklama wyświetla się na zapytanie użytkownika, wykorzystując zawartość Twojej strony internetowej. Robot przeszukuje witrynę, próbując znaleźć treści najbardziej dopasowane do wprowadzonej do paska wyszukiwania frazy. Jeśli je znajdzie, wtedy generuje reklamę dynamiczną.
Kampanie tego typu stosuje się często jako uzupełnienie reklam na frazy kluczowe w wynikach wyszukiwania. Dają szansę na lepsze wykorzystanie fraz z długiego łańcucha, których nie zdefiniowano wcześniej podczas tworzenia treści reklamowych. Kreatywność użytkowników Google w wymyślaniu nowych słów i fraz kluczowych jest naprawdę wielka, warto więc być otwartym i pozwolić im trafić na Twoją stronę z pomocą dynamicznych reklam od Google.

Reklama Tekstowa w Wyszukiwarce

Reklama w wyszukiwarce powinna również wykorzystywać klasyczne reklamy tekstowe, które skutecznie przyciągają nowych, potencjalnych klientów na stronę. Nie musisz wydawać majątku na promocję w rozmaitych mediach, bez kontrolowania tego, komu wyświetlą się Twoje treści. W przypadku Google Ads Twoje reklamy widzą wyłącznie osoby szukające konkretnych produktów lub usług w wyszukiwarce.
Efekt? Lepsze dopasowanie reklamy do potrzeb użytkowników, większa konwersja oraz wzrost sprzedaży. A to wszystko jest możliwe już od pierwszego dnia działania kampanii.

Reklama w Wyszukiwarce a Zwrot z Inwestycji

W przypadku każdej formy płatnej promocji biznesu istotnym elementem są oczywiście koszty oraz zwrot z poczynionej inwestycji. Reklama musi bowiem przynosić wymierne zyski.

Wielką zaletą wykorzystania reklam w wynikach wyszukiwania jest fakt, że tak naprawdę płacisz wyłącznie za efekty, czyli kliknięcia i wejścia na Twoją stronę. Samo wyświetlenie reklamy nie generuje jeszcze kosztów. Dopiero, gdy użytkownik podejmie decyzję, że stworzony przez Ciebie opis go przekonuje i wejdzie na stronę, wówczas naliczane są opłaty.

Forma rozliczania stanowi wielką przewagę reklam Google nad innymi rozwiązaniami, w których płaci się często z góry, nie mając w zasadzie kontroli nad tym, czy ktokolwiek wejdzie na stronę, czy też nie.

Gdy zainteresowany klient wejdzie na przygotowanego przez Ciebie landing page’a, wtedy prawdopodobieństwo podjęcia pozytywnej decyzji zakupowej jest już spore. Reszta zależy od tego, czy Twoja strona i oferta przekonają go do finalnego kliknięcia w: „kup teraz”.

Reklama w Wyszukiwarce – Google Maps

Lokalne biznesy powinny zastosować promowanie się w Google Maps. To szansa na dotarcie do wielu klientów, którzy znajdują się w Twoim bezpośrednim otoczeniu, a często nawet nie wiedzą, że za rogiem kryje się sklep, kawiarnia lub fryzjer, z którego usług mogliby skorzystać.

W przypadku biznesów lokalnych często promocja ogólnopolska nie przynosi dobrych rezultatów, a wręcz nie ma też większego sensu – generuje duże koszty, które nie przekładają się na pojawienie się nowych klientów. Umówmy się, niewiele osób zdecyduje się odwiedzić restaurację lub fryzjera w innym mieście lub województwie.

Daj się zatem poznać lokalnej społeczności, buduj trwałe relacje z realnymi ludźmi, którzy mogą stać się Twoimi klientami lub polecić Twoje usługi innym mieszkańcom danego miasta, dzielnicy lub osiedla. W nich tkwi największy potencjał dla rozwoju wyspecjalizowanych firm świadczących usługi lokalne.

Reklama w wyszukiwarce – kluczowe frazy

Budowanie widoczności oraz skuteczna reklama w wyszukiwarce w większości muszą się opierać na precyzyjnie dobranych frazach kluczowych. To podstawa, żeby reklama przynosiła oczekiwane rezultaty, przekładała się na widoczny wzrost zainteresowania ofertą oraz oczywiście – zakupy.

Łatwo bowiem zbudować kampanię, wydać sporo pieniędzy na promocję online bez jakichkolwiek rezultatów. Często przyczyną bywa zły dobór fraz kluczowych. Może się bowiem okazać, że zdecydowałeś się na frazę zbyt ogólną, przy której konkurujesz z największymi potentatami na rynku – wówczas szansa na to, że ktokolwiek zobaczy Twoją stronę drastycznie spada. Podobnie bywa, jeśli nie sprecyzujesz dokładnie frazy i Twoją stronę zaczną odwiedzać ludzie może i zainteresowani tematem, jednak nie nastawieni na zakupy.

Warto zatem dokładnie przemyśleć wybór fraz, żeby znaleźć te, które najlepiej sprawdzą się w przypadku Twojego biznesu. Żeby mieć pewność, że dokonałeś odpowiedniego wyboru, możesz zgłosić się do specjalistów, którzy mają wiedzę, doświadczenie i narzędzia do analizy fraz kluczowych, co znacząco zwiększa skuteczność Twojej reklamy na przyszłość.

 

Reklama w Wyszukiwarce – podsumowanie

Współczesna reklama w wyszukiwarce daje sporo możliwości. Można zdecydować się na tradycyjne reklamy tekstowe, wykorzystujące odpowiednio dobrane frazy kluczowe. Świetnym ich uzupełnieniem bywają reklamy dynamiczne, czerpiące wprost z treści na Twojej stronie, oraz promocja w Google Maps.

Opcji jest naprawdę wiele, jeśli więc czujesz, że chciałbyś lepiej niż do tej pory wykorzystać ich potencjał, koniecznie napisz do nas, a sprawimy, że wyniki wyszukiwania Google zaczną pracować na korzyść Twojego biznesu.

zaufali nam

 
 

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

NAPISZ DO NAS
Dowiedz się, co superbohaterowie Content Hero mogą zrobić dla Twojego biznesu
Posiadamy supermoce i nie wahamy się ich użyć
Tworzymy zespół najprawdopodobniej najsympatyczniejszych profesjonalistów w Polsce.
Jesteśmy zawsze gotowi do akcji, by działać w służbie Twojego biznesu!
Poznaj nas bliżej!
    Al. Ujazdowskie 22 lok. 21 Warszawa
  Pon-Pt 9.00-18:00,
weekend: kiedy pojawi się znak na niebie

Napisz do superbohatera Content Hero

12 + 15 =

Administratorem danych osobowych jest Content Hero spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. z siedzibą w Warszawie, Al. Ujazdowskie 22 lok. 21, 00-478 Warszawa, NIP: 7010725464 , REGON: 368477607 („Administrator”). Pana/Pani dane będą przetwarzane wyłącznie w celu nawiązania kontaktu z Administratorem. Pana/Pani dane zostaną usunięte po odwołaniu przez Pana/Panią zgody a po odwołaniu zgody przez okres czasu odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń jakie może podnosić Administrator i jakie mogą być podnoszone wobec niego. Pana/Pani dane będą powierzane podmiotom trzecim na podstawie stosownych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych w celu przechowywania danych osobowych na serwerze, skrzynce pocztowej oraz korzystania z usług wsparcia IT. Podstawą przetwarzania danych jest zgoda. W związku z przetwarzaniem danych osobowych ma Pan/Pani prawo do dostępu do swoich danych, sprostowania danych osobowych, usunięcia danych osobowych, wniesienia sprzeciwu, przenoszenia danych, ograniczenia przetwarzania, odwołania zgody, informacji jakie dane Administrator przetwarza, złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Przedmiotowe uprawnienia można zrealizować poprzez kontakt z Administratorem na adres e-mail: heros@contenthero.pl Pani/Pana dane nie będą przekazywane poza UE oraz nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania. Administrator potrzebuje Pana/Pani Danych Osobowych aby zrealizować wskazany cel przetwarzania, podanie danych osobowych jest dobrowolne jednak w przeciwnym wypadku nawiązanie kontaktu z Administratorem poprzez formularz kontaktowy nie będzie mogło być zrealizowane.