Reklama na YouTube

Reklama na YouTube pozwala na naprawdę wiele. Możesz tworzyć krótkie, własne filmy lub grafiki. Dostajesz szansę na nawiązanie współpracy z YouTuberami, obserwowanymi przez miliony followersów. Twoja reklama pokazuje się w konkretnych kategoriach tematycznych, dzięki czemu trafiasz do osób zainteresowanych Twoją branżą i potencjalnie Twoimi produktami.

Choć tworzenie materiałów video bywa czasochłonne, Reklama na YouTube pozwala na naprawdę wiele. Możesz tworzyć krótkie, własne filmy lub grafiki. Dostajesz szansę na nawiązanie współpracy z YouTuberami, obserwowanymi przez miliony followersów. Twoja reklama pokazuje się w konkretnych kategoriach tematycznych, dzięki czemu trafiasz do osób zainteresowanych Twoją branżą i potencjalnie Twoimi produktami.

Choć tworzenie materiałów video bywa czasochłonne.

Zamów bezpłatną wycenę:

Jak podają badania statystyczne ponad połowę ludzkiej populacji na Ziemi stanowią wzrokowcy, którzy chętniej poznają świat i lepiej zapamiętują rozmaite rzeczy, jeśli je zobaczą. Z tego względu marketing w wizualnych formach (tekst, grafika, animacja, video) obecnie jest dominującym rozwiązaniem.

Szczególnie cenne i najprostsze w odbiorze są reklamy video, które przykuwają wzrok, pokazują towar lub usługę od najlepszej strony i są prostą drogą do podjęcia decyzji zakupowej przez widza. Sama reklama to jednak nie wszystko – trzeba jeszcze znaleźć odpowiednie miejsce, w którym ma się ona wyświetlać. Gdzie najlepiej umieszczać formaty tego typu?

YouTube to globalna platforma, na której każdego dnia pojawiają się nowe filmy, przyciągające rzesze subskrybentów i anonimowych widzów, pragnących wiedzy lub rozrywki.

Dlaczego akurat YouTube? Ponieważ w ubiegłym roku portal pobił kolejny rekord – równocześnie zalogowało się na nim ponad 2 miliardy użytkowników z całego świata. W Polsce regularnie odwiedza go ponad 20 milionów osób. Wynik robi wrażenie i od razu powinien zapalić u Ciebie lampkę z napisem: „Tak, tam też na pewno są moi klienci!”.

Reklama na YouTube’ie to najczęściej krótkie filmiki lub grafiki wyświetlane na początku lub w trakcie oglądanych filmów. W naturalny sposób przyciągają widza i sprawiają, że oglądalność jest zdecydowanie większa niż w przypadku tradycyjnych reklam displayowych. W końcu użytkownik już wcześniej nastawił się na oglądanie, więc teraz chłonie prezentowane treści i daje się porwać Twoim materiałom promocyjnym.

Kliknięcie w reklamę prowadzi na stronę docelową reklamodawcy lub do jego kanału w serwisie. Dzięki temu można poznać dokładnie ofertę i dokonać zakupów albo znaleźć kopalnię ciekawych treści do późniejszego obserwowania.

Reklama Video na YouTube

Najczęściej wykorzystywanym formatem reklam na YouTube’ie są oczywiście materiały video. Jest to najciekawszy rodzaj reklam, angażująca równocześnie wzrok i słuch.

Z pomocą video można tworzyć krótkie filmy scenariuszowe, wplatać do nich animacje lub wykorzystać zapierające dech w piersiach widoki z drona. Ograniczeniem jest tylko i wyłącznie wyobraźnia – Twoja oraz osób, którym zlecisz przygotowanie reklam video.

Reklama na YouTube dociera do szerokiego grona odbiorców. Bywa wykorzystywana nie tylko do sprzedaży. Może też pełnić rolę informacyjną, zapraszając na nadchodzące wydarzenia, prezentując promocje, albo budować szeroką świadomość społeczną marki.

Targetowanie treści sprawia, że możesz w pełni dostosować przekaz do grupy docelowej, na konkretnych kanałach, co znacząco zwiększa szansę na konwersję.

Reklama graficzna na YouTube

Oprócz rozbudowanych treści video na YouTube można także prezentować reklamy graficzne, wprowadzające ciekawe zdjęcia oraz przyjemne dla oka liternictwo. Koszt stworzenia takiej kampanii jest zdecydowanie niższy niż przy rozbudowanych materiałach video, więc często stanowi świetny sposób na przetestowanie danego kanału promocji lub sprawdzenie, czy trafiasz do właściwej grupy docelowej.

Reklama graficzna przekierowuje widza do dowolnej strony w ramach serwisu lub zewnętrznej witryny reklamodawcy. A stąd już naprawdę krótka droga do pozyskania nowego klienta.

Efekty w reklamach na YouTube

Skuteczność promocji na YouTube jest olbrzymia. Przede wszystkim reklamy docierają do gigantycznej grupy odbiorców, a jej zasięgi są zdecydowanie większe niż na przykład na Facebooku przy podobnym budżecie. Okazuje się zatem, że reklama na YouTube jest tania i praktyczna, dlatego warto włączyć ją do planu promocji swojej firmy – to po prostu się sprawdza.

Targetowanie reklam, dobieranie odpowiednich kategorii (np. motoryzacja, beauty itd.) – to tylko niektóre zabiegi, dzięki którym zaprezentujesz reklamę odbiorcom należącym do Twojej grupy docelowej. Potencjał jest wielki, warto z niego skorzystać i zobaczyć, jak światowy potentat video może pomóc w rozwoju Twojego biznesu.

Reklamy w oglądanych filmach

Mnogość rozwiązań reklamowych na YouTube nie ogranicza się jednak wyłącznie do tworzenia własnych treści, wyświetlanych na początku lub jako przerywnik w emitowanych filmach.

Społeczność YouTuberów rośnie z roku na rok, a zainteresowania ludzkie są naprawdę zróżnicowane. Niekiedy wystarczy tylko nawiązać współpracę z osobą prowadzącą kanał, związany z tematem Twojej działalności. Taki video ambasador może zaprezentować Twój produkt swoim subskrybentom podczas kolejnego materiału.

Dzięki lokowaniu produktów zainteresowanie Twoją firmą wzrasta – szerokie grono dowiaduje się o Twojej działalności od osoby, do której ma zaufanie. A to sprawia, że ludzie są od razu zdecydowanie bardziej chętni do zakupów, niż gdyby musieli poznawać Twoje produkty samodzielnie.

Reklama (nie tylko) na YouTube

Na koniec trzeba jeszcze wspomnieć, że materiały reklamowe na YouTube mogą być wykorzystane nie tylko w samej platformie. Często osadza się je także na rozmaitych blogach i serwisach tematycznie powiązanych, dzięki temu zasięg Twojej kampanii znacząco wzrasta.

Co zyskujesz dzięki temu? Bez dodatkowego wysiłku trafiasz do stargetowanej widowni, która może zobaczyć Twoje treści, w chwili gdy czyta artykuły na temat branży, w której działasz. Znacząco zwiększa to zainteresowanie firmą oraz buduje świadomość społeczną marki, coraz mocniej kojarzącej się z daną kategorią produktów. A Ty nie musisz się starać o pozyskiwanie przestrzeni reklamowej u każdego blogera – YouTube zrobi to za Ciebie.

Reklama video na YouTube – reklamy „przeszkadzajki”

Oprócz reklam TrueView na YouTube można stworzyć kampanię opartą na krótkich, 6-sekundowych video, które trzeba obejrzeć, żeby wrócić do oglądania filmach.
Czy taka reklama video się opłaca? Wszystko zależy od właściwego zdefiniowania grupy docelowej. Jeśli bowiem trafisz do właściwych widzów, zainteresowanych ofertą, to istnieje spora szansa, że spotka się ona z pozytywnym odbiorem i żywym zaangażowaniem, co przełoży się na więcej odwiedzin strony, a finalnie wzrost sprzedaży.
Odpowiedni dobór grupy docelowej przekłada się zatem na dobre zasięgi oraz profesjonalny, ekspercki wizerunek. A właśnie na tym przecież Ci zależy.

Reklama video – plusy dodatnie i plusy ujemne

Reklama video jest uznawana za jeden z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do nowych klientów. Z jej pomocą buduje się szerokie grupy odbiorców, zwiększa świadomość marki i produktów. A to wszystko przekłada się na przewagę konkurencyjną nad rywalami. Video marketing daje jednak znacznie więcej.

Dlaczego warto postawić na reklamy video? Główną ich zaletą jest spory zasięg. Zwłaszcza na YouTube’ie, którego regularnie używają każdego dnia miliony odbiorców.

Reklamy video na YouTube’ie i na innych portalach można targetować, co jeszcze bardziej zwiększa skuteczność tej formy przekazu. Szybko, sprawnie i bezproblemowo docierasz do olbrzymiej grupy nowych osób, zainteresowanych tym, co masz do pokazania. Reklama video może być dookreślana pod względem demografii, zainteresowań, miejsc docelowych oraz słów kluczowych. Wszystko po to, żebyś trafił do swoich idealnych klientów.

Istnieje też szereg narzędzi do mierzenia efektywności reklam video. Dzięki nim można sprawdzić, jaki przekaz najlepiej trafia do odbiorców, który film generuje największy ruch lub przekłada się na najbardziej spektakularne sprzedaże. Taka wiedza jest na miarę złota.

Koszty kampanii video potrafią być różne – zależą od typu filmu promocyjnego, od rodzaju kampanii, miejsca i częstotliwości publikowania reklam. Nawet w tym miejscu można jednak zoptymalizować wydatki. Jak? Stawiając na współpracę ze specjalistami, którzy mają wiedzę, doświadczenie i narzędzia do tworzenia video, budowania kampanii reklamowych oraz mierzenia ich efektywności.