Social Media – jak i o czym rozmawiać z agencją marketingową?

Social media są niczym dżungla – tylko mocne jednostki przetrwają, będą zauważone i wspomogą kreowanie rynku. Co to dokładnie oznacza? Tworząc profile czy to na Facebooku czy na Instagramie, będziemy konkurować z tysiącami podobnych stron. To, która z nich zapisze się w świadomości klienta w dużej mierze zależy od sposobu prowadzenia profilu. Ważna jest strategia oraz regularność dodawanych komunikatów. Dlatego samodzielne działania mogą być trudne i nie przynosić efektów, więc często korzystniej jest oddelegować to zadanie superbohaterom.

Wybór właściwej agencji marketingowej do prowadzenia działań w social media nie jest prostym zadaniem. W momencie rozmów, każda z nich będzie zapewniać o swojej mocy i doświadczeniu. Tak, by stworzyć wrażenie superbohatera, Kapitana Amerykę, który z zamkniętymi oczami wykonuje najtrudniejsze zadania, a w rzeczywistości.. nie wie jak obsłużyć telefonu. Tutaj rodzi się trudne zadanie, co zrobić, by nie kupić kota w worku?

 

 

Czyny i działania są mocną kartą przetargową

Nie mówimy, że każda agencja marketingowa bawi się w mitomanię. Jednak zamiast słuchać jak to organizowali akcje viralowe, o których prawie mówiono w branży, powinni pokazać realny przykład. Zasada jest prosta – nie chwalimy się, a udowadniamy swoje słowa konkretami, widocznymi efektami i kampaniami. Dlatego..

Portfolio jest pierwszym etapem, który pozwoli podjąć decyzję, czy chcemy brnąć w kolejne rozmowy, czy uciekamy z prędkością światła w stylu Flash’a i szukamy dalej. Jakby nie patrzeć, przykłady prowadzonej komunikacji pokaże nie tylko kompetencje, ale i rozwiązania, z których korzystają. Będą dowodem ogromnej wiedzy oraz znajomości rynku, a przede wszystkim – mediów społecznościowych.

Portfolio wygląda obiecująco – czy to znak, że trafiliśmy w dobre ręce? I tak, i nie, wszystko pokaże kolejny krok, który nie do końca lubią sami klienci. Brief! Każda szanująca się agencja wysyła pytania, które pozwolą w późniejszej analizie i kreacji właściwej strategii. Po sprawdzeniu, burzy mózgów wewnątrz agencji, często powstaje konieczność debriefingu. Wynika to z chęci poznania klienta, reaserchu branży czy konkurencji. W ten sposób można stworzyć spójną strategię, która będzie miała szansę na sukces!

Na żywioł czy może długie planowanie jest miarą sukcesu?

Kolejna złota rada dla klienta – gdy agencja przygotuje strategię, nie oznacza to, że będzie ona sztywnym „dokumentem” i kierunkiem podczas całego okresu współpracy. Warto przygotować testowe wersje postów i komunikatów do sprawdzenia, jak reagują na nie odbiorcy. Tylko to może zagwarantować długą i przede wszystkim owocną współpracę!

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

NAPISZ DO NAS
Dowiedz się, co superbohaterowie Content Hero mogą zrobić dla Twojego biznesu

Posiadamy supermoce i nie wahamy się ich użyć
Tworzymy zespół najprawdopodobniej najsympatyczniejszych profesjonalistów w Polsce.
Jesteśmy zawsze gotowi do akcji, by działać w służbie Twojego biznesu!
Poznaj nas bliżej!

  Idzikowskiego 2F lok 37 Warszawa

  Pon-Pt 9.00-18:00,
weekend: kiedy pojawi się znak na niebie

Napisz do superbohatera Content Hero

13 + 13 =

Jak i o czym rozmawiać z agencją Social Media?
4.9 (97.14%) 28 votes