Social media – gdzie warto być?

Ostatnio obserwujemy negatywny trend, w którym wiele przedsiębiorstw uważa, że ich obecność w social media jest wręcz kluczowa. Do tego stopnia, że zakładają profile w każdym miejscu, które oferuje wizytówkę i możliwość komunikacji w klientem. Dlaczego powinni oni lepiej przemyśleć sprawę? Czy must have współczesnego marketingu nakazuje obecność na każdym portalu społecznościowym?

Przecież to nie może się udać. To tak jakby w każdym filmie świata dodawać postać Iron Mana, ponieważ jego obecność generuje dużą oglądalność. Czy wyobrażacie sobie Tony’ego Starka w roli zakochanego wampira? Jego charakter, charyzma i specjalizacja pozwala tylko na filmy akcji ze studia Marvel oraz Paramount Pictures. Tak samo jest z mediami społecznościowymi. Firma produkująca opakowania termiczne z tworzywa sztucznego, nie będzie przecież prowadzić komunikacji na Snapchacie, ale za to ciekawe zdjęcia odnajdą się na Instagramie, a contentowa treść na blogu?

Zacznij od podstaw – poznaj grupę docelową i cel swojej obecności

Mediów społecznościowych jest obecnie bardzo dużo, dlatego nie jesteśmy z góry „skazani” na jedno, a możemy je dobrać pod względem grupy docelowej, publikowanych treści i trudności w obsłudze. Przykładowo, wspomniany już Snapchat jest miejscem, w którym dominują młodzi ludzie – licealiści, studenci, publikując krótkie filmy czy zdjęcia. Instagram stawia mocno na estetykę, kolorowe i spójne z komunikacją zdjęcia oraz właściwe hashtagi. Facebook jest bardzo przewrotny i proponuje różne komunikaty – od wpisów, zdjęć, filmów po gify i relacje. Natomiast LinkedIn jest platformą biznesową, na której dominują osoby poszukujące współpracowników bądź podwykonawców. A to dopiero początek listy! Jak zatem widać, cel każdej platformy jest inny, jak i inna są ludzie, którzy tam przebywają.

Jaki content przygotowałeś na media społecznościowe?

Kolejnym, prawdopodobnie najważniejszym krokiem – od niego zależy czy działania w mediach będą przynosić korzyści – jest przygotowana treść. Niestety wciąż spotykamy się z profilami, które kopiują i wklejają na wszystkie swoje platformy dokładnie te same słowa, zdjęcia czy filmy. Jest to fatalne rozwiązanie, bo każdy portal ma inne zasady i pożądany content. Przecież na YouTubie nie dodamy zbyt obszernego tekstu, prawda?

Budżetowanie działań w mediach społecznościowych, choć to wciąż temat tabu, warto poruszyć na łamach tego wpisu. Nie mówimy, ze należy od razu oddać obsługę w ręce agencji marketingowych (co w niektórych przypadkach może okazać się najlepszym rozwiązaniem), ale warto pamiętać o wsparciu reklamowym strategicznych postów czy zbieranie leadów i nowych obserwatorów. To też wiąże się z sięgnięciem po kartę kredytową. Jednak powróćmy do naszej tezy – o obsłudze przez zewnętrzne firmy.

Media społecznościowe to skuteczny pożeracz czasu, osoba która miałaby się nimi zająć, musi być niemal stale tam obecna – pytania, komentarze, dostarczanie nowej, wartościowej treści, to wszystko zajmuje liczne godziny. Nie mówiąc o właściwym przeszkoleniu. Dlatego zamiast starać się być na każdym portalu, lepiej wybrać jeden – pod względem grupy docelowej, contentu, który jesteśmy w stanie zapewnić i zrobić to dobrze. Chyba, że czujemy braki wiedzy i umiejętności, wtedy rozwiązaniem jest zewnętrzna obsługa i konsultacje.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

NAPISZ DO NAS
Dowiedz się, co superbohaterowie Content Hero mogą zrobić dla Twojego biznesu

Posiadamy supermoce i nie wahamy się ich użyć
Tworzymy zespół najprawdopodobniej najsympatyczniejszych profesjonalistów w Polsce.
Jesteśmy zawsze gotowi do akcji, by działać w służbie Twojego biznesu!
Poznaj nas bliżej!

  Al. Ujazdowskie 22 lok. 21

  Pon-Pt 9.00-18:00,
weekend: kiedy pojawi się znak na niebie

Napisz do superbohatera Content Hero

 

11 + 6 =

Social media – gdzie warto być?
4.9 (97.14%) 28 votes