Social media – gdzie warto być?

Ostatnio obserwujemy negatywny trend, w którym wiele przedsiębiorstw uważa, że ich obecność w social media jest wręcz kluczowa. Do tego stopnia, że zakładają profile w każdym miejscu, które oferuje wizytówkę i możliwość komunikacji w klientem. Dlaczego powinni oni lepiej przemyśleć sprawę? Czy must have współczesnego marketingu nakazuje obecność na każdym portalu społecznościowym?

Przecież to nie może się udać. To tak jakby w każdym filmie świata dodawać postać Iron Mana, ponieważ jego obecność generuje dużą oglądalność. Czy wyobrażacie sobie Tony’ego Starka w roli zakochanego wampira? Jego charakter, charyzma i specjalizacja pozwala tylko na filmy akcji ze studia Marvel oraz Paramount Pictures. Tak samo jest z mediami społecznościowymi. Firma produkująca opakowania termiczne z tworzywa sztucznego, nie będzie przecież prowadzić komunikacji na Snapchacie, ale za to ciekawe zdjęcia odnajdą się na Instagramie, a contentowa treść na blogu?

Zacznij od podstaw – poznaj grupę docelową i cel swojej obecności

Mediów społecznościowych jest obecnie bardzo dużo, dlatego nie jesteśmy z góry „skazani” na jedno, a możemy je dobrać pod względem grupy docelowej, publikowanych treści i trudności w obsłudze. Przykładowo, wspomniany już Snapchat jest miejscem, w którym dominują młodzi ludzie – licealiści, studenci, publikując krótkie filmy czy zdjęcia. Instagram stawia mocno na estetykę, kolorowe i spójne z komunikacją zdjęcia oraz właściwe hashtagi. Facebook jest bardzo przewrotny i proponuje różne komunikaty – od wpisów, zdjęć, filmów po gify i relacje. Natomiast LinkedIn jest platformą biznesową, na której dominują osoby poszukujące współpracowników bądź podwykonawców. A to dopiero początek listy! Jak zatem widać, cel każdej platformy jest inny, jak i inna są ludzie, którzy tam przebywają.

Jaki content przygotowałeś na media społecznościowe?

Kolejnym, prawdopodobnie najważniejszym krokiem – od niego zależy czy działania w mediach będą przynosić korzyści – jest przygotowana treść. Niestety wciąż spotykamy się z profilami, które kopiują i wklejają na wszystkie swoje platformy dokładnie te same słowa, zdjęcia czy filmy. Jest to fatalne rozwiązanie, bo każdy portal ma inne zasady i pożądany content. Przecież na YouTubie nie dodamy zbyt obszernego tekstu, prawda?

Budżetowanie działań w mediach społecznościowych, choć to wciąż temat tabu, warto poruszyć na łamach tego wpisu. Nie mówimy, ze należy od razu oddać obsługę w ręce agencji marketingowych (co w niektórych przypadkach może okazać się najlepszym rozwiązaniem), ale warto pamiętać o wsparciu reklamowym strategicznych postów czy zbieranie leadów i nowych obserwatorów. To też wiąże się z sięgnięciem po kartę kredytową. Jednak powróćmy do naszej tezy – o obsłudze przez zewnętrzne firmy.

Media społecznościowe to skuteczny pożeracz czasu, osoba która miałaby się nimi zająć, musi być niemal stale tam obecna – pytania, komentarze, dostarczanie nowej, wartościowej treści, to wszystko zajmuje liczne godziny. Nie mówiąc o właściwym przeszkoleniu. Dlatego zamiast starać się być na każdym portalu, lepiej wybrać jeden – pod względem grupy docelowej, contentu, który jesteśmy w stanie zapewnić i zrobić to dobrze. Chyba, że czujemy braki wiedzy i umiejętności, wtedy rozwiązaniem jest zewnętrzna obsługa i konsultacje.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

NAPISZ DO NAS
Dowiedz się, co superbohaterowie Content Hero mogą zrobić dla Twojego biznesu
Posiadamy supermoce i nie wahamy się ich użyć
Tworzymy zespół najprawdopodobniej najsympatyczniejszych profesjonalistów w Polsce.
Jesteśmy zawsze gotowi do akcji, by działać w służbie Twojego biznesu!
Poznaj nas bliżej!
    Al. Ujazdowskie 22 lok. 21 Warszawa
  Pon-Pt 9.00-18:00,
weekend: kiedy pojawi się znak na niebie

Napisz do superbohatera Content Hero

4 + 10 =

Administratorem danych osobowych jest Content Hero spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. z siedzibą w Warszawie, Al. Ujazdowskie 22 lok. 21, 00-478 Warszawa, NIP: 7010725464 , REGON: 368477607 („Administrator”). Pana/Pani dane będą przetwarzane wyłącznie w celu nawiązania kontaktu z Administratorem. Pana/Pani dane zostaną usunięte po odwołaniu przez Pana/Panią zgody a po odwołaniu zgody przez okres czasu odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń jakie może podnosić Administrator i jakie mogą być podnoszone wobec niego. Pana/Pani dane będą powierzane podmiotom trzecim na podstawie stosownych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych w celu przechowywania danych osobowych na serwerze, skrzynce pocztowej oraz korzystania z usług wsparcia IT. Podstawą przetwarzania danych jest zgoda. W związku z przetwarzaniem danych osobowych ma Pan/Pani prawo do dostępu do swoich danych, sprostowania danych osobowych, usunięcia danych osobowych, wniesienia sprzeciwu, przenoszenia danych, ograniczenia przetwarzania, odwołania zgody, informacji jakie dane Administrator przetwarza, złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Przedmiotowe uprawnienia można zrealizować poprzez kontakt z Administratorem na adres e-mail: heros@contenthero.pl Pani/Pana dane nie będą przekazywane poza UE oraz nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania. Administrator potrzebuje Pana/Pani Danych Osobowych aby zrealizować wskazany cel przetwarzania, podanie danych osobowych jest dobrowolne jednak w przeciwnym wypadku nawiązanie kontaktu z Administratorem poprzez formularz kontaktowy nie będzie mogło być zrealizowane.