Wymiary grafik na Facebook – poradnik

Jeżeli jesteś na tej stronie to zapewne szukasz konkretnych i sprawdzonych (w boju przez naszych superbohaterów) informacji na temat wymiarów grafik na Facebooku.
Zastanawiasz się dlaczego odpowiednia wielkość obrazów jest tak ważna? Dlaczego właściwe zeskalowanie Cover Photo jest tak istotne?

.

Oczywiście odpowiedź jest jednoznaczna – tak jest postrzegana Twoja firma!

.

Zainteresowanie marką potencjalnych Klientów w większości zależy od tego w jaki sposób graficznie i tekstowo komunikujesz się w mediach społecznościowych. Źle przycięta grafika, która będzie emitowana na urządzeniach mobilnych może Ci bardziej zaszkodzić niż spowodować, to że ludzie zechcą obserwować Twój fanpage.

.

Zatem zapnij pasy i rusz z nami w między galaktyczną podróż przez świat wymiarów grafik, których pozazdrości Ci sam Yoda.

.

Dawno, dawno temu w odległej galaktyce ludzie słyszeli o tym, że Facebook podaje wymiary odpowiednie do bezpośredniego  zastosowania. Dziś wiemy, że warto stawiać na modyfikację tych rozmiarów, gdyż wówczas mogę ona przynieść lepsze efekty.  Najważniejsze jest to, żeby zachować odpowiednie proporcje. Pamiętaj! Przygotowane przez Ciebie pliki będą wyświetlane w różnych miejscach, a Twój cel to ich odpowiednia prezentacja zarówno na komputerach z dużym monitorem, jak i smartphone’ach. Podsumowując potrzebujesz grafik nieco lepszej jakości, czyli w nieco większym rozmiarze aniżeli Facebook to określa.

.

 ⇒ RADA : trzymaj się proporcji grafik na FB, a nie ścisłych rozmiarów

Cz. VI Wymiary grafiki/film coverphoto (zdjęcie w tle) na fanpage.

Według samego Facebooka podczas wgrywania zbyt małego pliku graficznego widzimy komunikat:

„Wybierz obraz, który ma co najmniej 400 pikseli szerokości i co najmniej 150 pikseli wysokości.”

Powyższe wymiary są jednak fikcją literacką. W praktyce najlepszymi wymiarami są:

– idealnie pasujący do zdjęcia w tle: 851 x 315 px.

– sugerowany przeze mnie: 1640 x 624 px.

Waga do 100 KB.

Dla osób chcących się wyróżnić i pokazać więcej w ramach swojego fanpage, Facebook wdrożył możliwość dodania coverphoto w postaci filmu video. Wymiary filmu są identyczne jak dla grafiki w tle, natomiast plik video należy przygotować w formacie MP4.

Co ważne:

animacje na coverphoto muszą mieć minimum 20 sekund oraz maksymalnie 90 sekund.

Cz. V Wymiary grafiki zdjęcia profilowego na fanpage.

Wymiary zdjęcia profilowego na Facebooku to kwadrat. Sugerowanym rozmiarem jest 180 x 180 px. W tej sytuacji warto zachować proporcje kwadratu, lecz zastosować nieco większy wymiar:

Sugerowany przeze mnie rozmiar pliku zdjęcia typu coverphoto na Facebook to 600 x 600 px.

Co ważne:

Zdjęcie profilowe (osobowe czy dla fanpage) jest wyświetlane na wall’u, przy postach, reklamach, w news feedzie firmowej strony na facebooku – czyli de facto w każdym możliwym miejscu. Zadbaj zatem by ta część Twojej wizytówki na Facebooku była perfekcyjna.

 

Cz. IV Kosmiczny post z ukrytym przekazem.

Czy zastanawiałeś się jak zainteresować fanów grą, zabawą lub inną interakcją?

A może chcesz sprytnie nawiązać kontakt lub wykorzystać potencjał Messengera?

Warto w tej sytuacji wypróbować post graficzny, który z racji algorytmu Facebooka pozwala na galaktyczne triki. 😉

Przygotuj grafikę która będzie miała wymiary 400 x 960 px.

W pierwszych 70 % (620 px) umieść główny przekaz grafiki np. wezwanie do akcji (kliknięcia).

Ostatnie 30% (340 px) grafiki wykorzystaj na bonus, niespodziankę, coś niesamowitego!

Sprawdź jak wygląda nasz „magiczny post”. 🙂 👇

 

Cz. I Pionowe zdjęcie – Infografika.

Proporcje rekomendowane przez facebooka: 3:2

Wymiary rekomendowane przez Content Hero: 640 x 960 px.

Posty pionowe są świetne jeśli chcemy wykorzystać potencjał większej ilości grafiki. Są doskonałe do infografik. Podsumowań, wykresów, chartów. Świetnie sprawdzają się na mobile’u.

Możesz także spróbować wykorzystać je jako reklamy – pamiętaj tylko by tekst widoczny na grafice nie przekraczał 20%.

Cz. II Zdjęcie wydarzenia – Tło wydarzenia na Facebooku.

Wydarzenia na Facebooku mają wielką moc! Dwie pierwsze informacje, które widzi użytkownik w ramach wydarzenia, to oczywiście jego nazwa oraz grafika główna wydarzenia.

Rekomendowany rozmiar grafiki dla wydarzenia na Facebooku to 1200 × 628 px.

Jest to także wymiar grafiki, który możemy ustawić jako płatną reklamę z przekierowaniem na stronę.

Dlaczego akurat ten wymiar?

Po pierwsze dlatego że doskonale wygląda jako zdjęcie w tle wydarzenia (dodając grafikę o tym wymiarze idealnie się zeskaluje).

Po drugie od razu jest gotowa do wykorzystania jako reklama eventu.

Cz. III Post z linkiem – post reklamowy.

Nasz ukochany format, czyli post z linkiem do strony tzw. post reklamowy.

Wymiar stały i niezmienny:  1200 x 628 px.

Cz. VII Zdjęcie w tle grupy, czyli covephoto dla grupy na Facebooku.

Rozmiar rekomendowany przez Facebooka to : 820 × 462 px.

Natomiast 1,640 x 856 px – to idealne wymiary wg nas.

Dlaczego zatem po dodaniu takiego rozmiaru pojawia nam się opcja ustawienia zdjęcia w pionie czy poziomie?

Ponieważ na desktopie tylko część z grafiki jest widoczna w całości, natomiast boki/spady są ukryte (co nie znaczy, że nie widać ich na mobile’u).

Planując grafikę dla wydarzenia pamiętajmy, że środkowa część grafiki jest kluczowa! Natomiast boki będą widoczne tylko dla userów wybranych urządzeń.

Cz. VIII Post karuzelowy, reklama karuzelowa graficzna i video.

Decydując się na posty lub reklamy karuzelowe wybieramy świadomie, delikatne ograniczenie wynikające z narzucanego formatu postu.

Kwadrat od razu wskazuje, iż musimy trzymać się proporcji 1:1.

Format rekomendowany przez Facebooka to: 600px x 600 px.

Natomiast naszym zdaniem przy tego typu postach warto skorzystać z rozdzielczości minimum 800 x 800 px, a wręcz 1080 x 1080 px.

Cz. IX Reklama z celem: Polubienie strony.

O tym jak pozyskać fanów na Facebooka był nie jeden artykuł i nie jeden materiał video. Jeśli masz więcej pytań odezwij się do nas!

Facebook przy okazji postów/reklam, które mają być użyte do kampanii reklamowej z celem “zbieranie fanów” narzuca nam jedyny słuszny wymiar grafiki: 1200 x 444 px.

Jak zapisać pliki graficzne.

Wgrywane zdjęcia m.in. na Facebook zawsze tracą na jakości. W tej sytuacji warto pamiętać o jednej rzeczy, zawsze zapisuj swoje pliki w rozszerzeniu PNG, ponieważ jest to format przeznaczony do Internetu. Niestety tego rodzaju pliki są zawsze cięższe, gdyż dokładnie zapisują wszystkie dane. Jednak jeśli mamy dobrego grafika – nie warto się o to martwić, jeśli nie – odezwij się do Agencji Contet Hero.

Możesz także sam przygotowywać pliki graficzne na potrzeby social media – Sprawdź Szkolenie CANVA na EduTree!

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

NAPISZ DO NAS
Dowiedz się, co superbohaterowie Content Hero mogą zrobić dla Twojego biznesu

Posiadamy supermoce i nie wahamy się ich użyć
Tworzymy zespół najprawdopodobniej najsympatyczniejszych profesjonalistów w Polsce.
Jesteśmy zawsze gotowi do akcji, by działać w służbie Twojego biznesu!
Poznaj nas bliżej!

  Idzikowskiego 2F lok 37 Warszawa

  Pon-Pt 9.00-18:00,
weekend: kiedy pojawi się znak na niebie

Napisz do superbohatera Content Hero

1 + 11 =

Wymiary grafik na Facebook – poradnik
5 (100%) 30 votes