Wyniki lokalne Google. Wielkie zmiany w algorytmie!

 

Początek listopada okazał się niezmiernie burzliwy dla wielu agencji i osób zajmujących się SEO. Spokojne funkcjonowanie i zaplanowaną pracę przerwały bowiem nagłe, gwałtowne spadki w lokalnych wynikach wyszukiwania, które odnotowano powszechnie w tym samym czasie.

Wszystkiemu winna jest aktualizacja algorytmu Opos, która wprowadza kolejną, wielką zmianę do ustalania pozycji przedsiębiorców w lokalnych wynikach wyszukiwania. Wiele firm w ciągu jednego dnia odnotowało drastyczne spadki. Co się zmieniło i dlaczego dotychczasowe działania promocyjne mogą okazać się niewystarczające?

Opos 2.0 – rewolucja w lokalnych wynikach wyszukiwania

Pierwotna wersja algorytmu Opos, która pojawiła na początku września 2016, również wprowadziła początkowo olbrzymie zamieszanie. Oddziaływała silnie na lokalne wyniki wyszukiwania, promując firmy, które postawiły na promocję „po sąsiedzku”, na obszarze, w którym prowadziły swoją działalność gospodarczą. Algorytm sprawił, że lokalizacja użytkownika jeszcze bardziej przekładała się na wyniki w TOP10.

Aktualizacja, która pojawiła się w ostatnich dniach, poszła jeszcze dalej. Pierwsze oznaki kolejnych zmian w algorytmie odnotowano 5 listopada bieżącego roku, a zamieszanie i dezinformacja trwały aż do 10 listopada, gdy sytuacja zaczęła ponownie się stabilizować.

Na czym polega zmiana? Google powiązał ściśle pozycje firm w wynikach lokalnego wyszukiwania z lokalizacją użytkownika, który wyszukuje konkretnych informacji.

Obecnie jeszcze większe szanse na pojawienie się w wynikach otrzymały firmy, które znajdują się najbliżej wyszukującego. Sam Google kilka dni po wprowadzeniu aktualizacji, stworzył do niej poprawkę, która nieco załagodziła bardzo restrykcyjne normy, jednak wciąż dla wielu przedsiębiorców spadki są dostrzegalne i wymagają sporo pracy, aby odzyskać dobre pozycje w wynikach wyszukiwania.

Nowy punkt widzenia oraz poprawka od Google muszą wprowadzać zmianę sposobu myślenia i planowania lokalnych kampanii promocyjnych – od teraz liczy się kod pocztowy oraz lokalizacja, a im bliżej nam fizycznie do naszych potencjalnych klientów, tym lepiej dla naszej pozycji w Google.

Warto zauważyć, że aktualizacja ma charakter globalny – nie dotyczy konkretnych typów wizytówek ani tym bardziej pojedynczych branż, jak sugerowali użytkownicy rozmaitych forów związanych z SEO. Nie ma ona także związku z recenzjami od użytkowników, co sugerowali niektórzy forumowicze. Jak widać bowiem w wynikach wyszukiwania, bez trudu regularnie pojawiają się firmy o niskich ocenach.

Co zrobić, żeby wrócić do TOP?

Każda rewolucja wymaga czasu na znalezienie odpowiednich metod pracy. Oczywiście i tym razem z początkowego chaosu wyłonią się nowe strategie działania i dostosowany do nich software. Na razie trzeba uzbroić się w cierpliwość i zbierać dane o pozycjach, obserwować trendy i zachowania. Pamiętajmy, że gwałtowne i nie do końca przemyślane reakcje często przynoszą zdecydowanie więcej szkód niż korzyści, dlatego też wszyscy specjaliści zalecają, aby działać metodycznie i spokojnie, stopniowo ucząc się nowych reguł funkcjonowania i wdrażając stosowne poprawki.

Choć powstałe w ostatnich tygodniach zamieszanie uderzyło w wielu, to tak naprawdę może przynieść sporo korzyści, dzięki jeszcze lepszemu dopasowaniu ogłoszeń do rzeczywistych potrzeb i wyszukiwań klientów. Zdecydowanie cenniejszy jest bowiem klient, znajdujący się naprawdę blisko nas, niż taki, który znajduje się sporo kilometrów od nas.

Działajmy cierpliwie i twórzmy spójny plan promocji, wówczas nowy algorytm Google nie będzie przeszkodą a sprzymierzeńcem w pozyskiwaniu nowych, realnych klientów lokalnych.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

NAPISZ DO NAS
Dowiedz się, co superbohaterowie Content Hero mogą zrobić dla Twojego biznesu
Posiadamy supermoce i nie wahamy się ich użyć
Tworzymy zespół najprawdopodobniej najsympatyczniejszych profesjonalistów w Polsce.
Jesteśmy zawsze gotowi do akcji, by działać w służbie Twojego biznesu!
Poznaj nas bliżej!
    Al. Ujazdowskie 22 lok. 21 Warszawa

  Pon-Pt 9.00-18:00,

weekend: kiedy pojawi się znak na niebie

Napisz do superbohatera Content Hero

12 + 14 =

Administratorem danych osobowych jest Content Hero spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. z siedzibą w Warszawie, Al. Ujazdowskie 22 lok. 21, 00-478 Warszawa, NIP: 7010725464 , REGON: 368477607 („Administrator”). Pana/Pani dane będą przetwarzane wyłącznie w celu nawiązania kontaktu z Administratorem. Pana/Pani dane zostaną usunięte po odwołaniu przez Pana/Panią zgody a po odwołaniu zgody przez okres czasu odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń jakie może podnosić Administrator i jakie mogą być podnoszone wobec niego. Pana/Pani dane będą powierzane podmiotom trzecim na podstawie stosownych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych w celu przechowywania danych osobowych na serwerze, skrzynce pocztowej oraz korzystania z usług wsparcia IT. Podstawą przetwarzania danych jest zgoda. W związku z przetwarzaniem danych osobowych ma Pan/Pani prawo do dostępu do swoich danych, sprostowania danych osobowych, usunięcia danych osobowych, wniesienia sprzeciwu, przenoszenia danych, ograniczenia przetwarzania, odwołania zgody, informacji jakie dane Administrator przetwarza, złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Przedmiotowe uprawnienia można zrealizować poprzez kontakt z Administratorem na adres e-mail: heros@contenthero.pl Pani/Pana dane nie będą przekazywane poza UE oraz nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania. Administrator potrzebuje Pana/Pani Danych Osobowych aby zrealizować wskazany cel przetwarzania, podanie danych osobowych jest dobrowolne jednak w przeciwnym wypadku nawiązanie kontaktu z Administratorem poprzez formularz kontaktowy nie będzie mogło być zrealizowane.