Prowadzenie Fanpage

Prowadzenie fanpage w Content Hero:

  • opracowanie strategii na podstawie Twoich celów i oczekiwań
  • kompleksowa obsługa graficzna Twojego Fanpage
  • gwarancja ciągłego przyrostu nowych, aktywnych fanów
  • spójna, profesjonalna komunikacja wizualna zgodna z Twoją wizją
  • atrakcyjne treści przyciągające nowych fanów i Klientów
  • aktywna moderacja Twojego Fanpage, zarządzanie kryzysowe oraz aktywizowanie komentujących
  • pełna obsługa kampanii reklamowych (zasięg, wizerunek, zaangażowanie, sprzedaż, ruch, etc.)
  • otrzymanie dedykowanego opiekun Klienta, który jest Twoim bezpośrednim kontaktem każdej potrzeby
  • pełna kontrola nad treściami, które są publikowane na Fanpage i wcześniejsza akceptacja każdego działania
  • raporty wykonanych działań i skuteczności;
  • monitorowanie, analizowanie i optymalizacja treści.

Zamów bezpłatną wycenę

Prowadzenie fanpage z Content Hero a zasada PPZK

Nie ma osoby, która dzisiaj założy Fanpage nieznanej marki, a jutro będzie sprzedawała miliony produktów.

Jako najlepsi handlowcy i marketerzy wykorzystujemy zasadę PPZK w kampaniach optymalizując koszt konwersji (zakupu).

Zasada PPZK mówi o tym, że:

P – Poznaj – Klient o wiele chętniej kupuje od osób lub firm, które zna. Innymi słowy, kupujemy u tego kogo znamy.

P – Polub – O wiele lepiej sprzedaje się produkty i usługi jeśli ktoś nas lubi – prawda? O wiele chętniej kupujesz u firm lub osób, które znasz i które po prostu lubisz. 

Z – Zaufaj – Esencja! Skoro kogoś znasz i lubisz to z pewnością darzysz tę osobę zaufaniem! Kupujemy u tych, którym ufamy! Zdobądź zaufanie a Klienci pojawią się sami!

K – Kup – Złoty Graal! Wreszcie dotarliśmy do pożądanego efektu, czyli zakupu! Zwieńczenie całej kampanii! Cel każdego marketera! Dokonanie zakupu przez Klienta! 

Czy wprowadzanie tej zasady podczas tworzenia treści na Fanpage ma sens?

Oczywiście, że tak. Wiemy, jak odpowiednio dawkować każde z treści, aby rozkochać w Tobie każdego Klienta.

Prowadzenie fanpage a sprzedaż w firmie

Prowadzenie Fanpage ma również realne przełożenie na sprzedaż w Twojej firmie. W jaki sposób?

Fanpage daje ogromne możliwości reklamowe i dotarcie do idealnie określonej, wybranej przez Ciebie grupy docelowej;

Facebook pozwala prowadzić kampanie leadowe, które pozwalają Ci generować całe bazy potencjalnych klientów;

Fanpage daje Ci możliwość szerokiego promowania produktów i usług w grupach tematycznych!

To także idealne miejsce do działań wizerunkowych i zasięgowych, które sprzyjają sprzedaży!

Mówiąc prosto: skuteczne prowadzenie Fanpage to nie tylko piękne posty i kilka lajków, ale policzalne korzyści dla Twojego biznesu!

Lead Generation poprzez fanpage

Firmy i osoby, które nie boją się telefonu i chcą aktywnie sprzedawać, a nie czekać, aż Klient wykona pierwszy ruch z pewnością docenią generowanie leadów na Facebooku.

Generowanie leadów to specjalny typ kampanii reklamowej, w którym emitowana reklama ma jeden cel: pozyskać określone dane (np. imię, mail, telefon, etc.) od potencjalnego Klienta.

Ten typ kampanii sprawdza się doskonale, jeśli sprzedajesz usługi lub produkty, które potrzebują kontaktu z Klientem lub doradztwa. 

Kampanie leadowe na Facebooku są też doskonałe do budowania bazy Klientów, poszerzenie newslettera czy budowania bazy SMS.

Warto dodać, że kampanie leadowe mogą być prowadzone w postaci reklam lead Ads jak i kierować np. na Landing Page.

W tym przypadku nasz zespół monitoruje koszt kampanii i optymalizuje go pod kątem opłacalności i jakości.

Prowadzenie fanpage a budowa bazy mailingowej

Jeśli jednym z Twoich działań promocyjnych jest e-mail marketing lub SMS marketing wiedz, że prowadzenie Fanpage i kampanii reklamowych może tanio poszerzać Twoją bazę rekordów.

Skuteczne prowadzenie Fanpage to nie tylko:

  • spójna identyfikacja;
  • piękne grafiki przykuwające oko;
  • chwytliwe teksty trafiające do odbiorcy.

To także działania reklamowe, które dowożą założone cele!

Prowadzenie fanpaga a reklamy na Facebooku

Reklama na Facebooku to jedna z najskuteczniejszych form promocji i może przyjąć postać kampanii:
– wizerunkowych;
– zasięgowych;
– na zaangażowanie;
– na „lajki”;
– sprzedażowych;
– kierujących do strony www;
… i wielu innych kombinacji celów reklamowych

Niezależnie jaki cel reklamowy postawiłeś za swój cel — zespół Content Hero przygotuje i poprowadzi skuteczną kampanię reklamową, która dostarczy założone KPI!

PROWADZENIE FANPAGE – LAJKAMI NIE ZAPŁACISZ RACHUNKÓW!

Lajki na Facebooku nie sprawią, że opłacisz rachunki za prąd, mieszkanie czy jedzenie. Warto jednak pamiętać, że te niepozorne lajki przekładają się na rozpoznawalność, budowanie zaufania, nawiązywanie więzi z potencjalnym klientem i oczywiście sprzedaż! Fan to prawdziwa osoba, która realnie interesuje się tematyką Twojego Fanpage, a więc zna lub chce poznać Twoją ofertę.

To człowiek, który aktywnie obserwuje komunikację, która Ty oraz Twoja marka prezentujecie w social media. To oczywiście również potencjalny Klient, który jest o krok od dokonania zakupu i dobrze poprowadzony Fanpage go do tego przekona! Osoby, z którymi już raz nawiązałeś kontakt o wiele chętniej kupują produkty i usługi oraz wchodzą w interakcję aniżeli osoby niezwiązane z Twoim brandem!

Prowadzenie Fanpage a kampanie reklamowe

Zasięg organiczny w social mediach jest niezmiernie ważny, jednak nie jest jedynym sposobem na docieranie do nowych odbiorców. Oczywiście znajdziesz informacje, że można osiągnąć ogromny sukces nie wydając ani grosza. Jednak algorytmy (nie tylko Facebooka) zrobią wszystko, aby delikatnie przekonać Cię do zakupu reklam. Uważamy, że bardzo często po prostu warto wesprzeć się płatnymi kampaniami, ponieważ generują one realną sprzedaż, czyli “od razu się zwracają” ze znaczną nadwyżką.

Reklamy na Facebooku lub Instagramie pomagają dotrzeć do nowych odbiorców i fanów, z którymi inaczej nie nawiązalibyśmy kontaktu, a dla których nasze treści oraz produkty mogą być naprawdę ciekawe i wartościowe. To szansa na wyjście ze swojej dotychczasowej niszy klientów i przedstawienie oferty nowym użytkownikom. 

Wielką zaletą, którą mają kampanie reklamowe w social mediach, jest oczywiście możliwość targetowania, czyli własnoręcznego doboru grupy odbiorców. Dzięki temu precyzyjnie określamy grupę odbiorców, do których wybrane treści mają trafić. W efekcie treści wyświetlają się tylko użytkownikom, na których szczególnie Ci zależy.

Prowadzenie Fanpage - strategia działań

Skoro już jesteś na tej podstronie to prawdopodobnie poszukujesz dokładniejszych informacji w kwestiach prowadzenia Fanpage. Pamiętaj, że absolutnie każda publikacja powinna być oparta na wcześniej opracowanej strategii, która zawiera w sobie cele komunikacji.

Dobrze przygotowana ścieżka rozwoju Twojej marki w mediach pozwoli Ci na bezproblemowe planowanie i realizowanie założonych celów, ponieważ masz gotowy schemat, którego musisz się po prostu trzymać.

Prowadzenie Fanpage i analiza danych

Choć wielu osobom “z zewnątrz” wydaje się, że prowadzenie Fanpage w social media to wygodna, kreatywna i bardzo łatwa praca, to nie biorą pod uwagę najważniejszego aspektu, czyli ciągłej analizy i optymalizacji każdego wykonywanego działania, aby docierać tworzonymi treściami do perfekcyjnie dobranej grupy docelowej. Tak więc poza radosnymi rozmowami z fanami i zbieraniem lajków pod postami prowadzenie Fanpage jest też żmudną i nieustana praca analityczna, więc zdecydowanie trzeba się lubić z liczbami!

Dzieje się tak, ponieważ wszystko w internecie można przełożyć na język liczbowy. Każdego potencjalnego klienta możemy rozłożyć na czynniki pierwsze i wpasować go w jeden z wielu lejków sprzedażowych, segmentów rynku i oczywiście podzielić ze względu na wiek, zainteresowania czy geolokalizację. Wszystko to należy wziąć pod uwagę podczas optymalizowania kampanii, gdyż poprawnie wykonane działania szybko przełożą się na zaangażowanie odbiorców, konwersję i sprzedaże. 

Na rynku znajdziesz bardzo wiele narzędzi do analizy wyników swojej strony, jednak umiejętność ich odczytania oraz interpretowania leży po stronie specjalistów od social media. Dlatego też prowadzenie Fanpage to zadanie, na które składa się wachlarz umiejętności zarówno miękkich, jak i twardych.

Z pomocą Content Hero zdecydowanie łatwiej i szybciej zbudujesz swoją stronę świadomie, zyskownie i trzymając się obranego celu.

Prowadzenie Fanpage a remarketing

Nie każdy odbiorca od razu pokocha Twoją firmę. Co więcej, 96% osób (2), które odwiedzają Twoją ofertę nie są jeszcze zdecydowane na zakup Twojego produktu lub usługi. Świadomy konsument XXI wieku, zanim dokona jakiejkolwiek decyzji zakupowej, sprawdza na kilku innych platformach opinie oraz szuka informacji na temat danych usług. Tutaj kluczowym elementem jest prowadzenie Fanpage oraz doskonale dobrany remarketing, ponieważ będzie ono stanowiło uzupełnienie Twojej oferty. 

Zauroczenie biznesem od pierwszego wejrzenia jest niemalże niewykonalne. Zamiast jednak się poddawać i tworzyć reklamy pod nowe, testowe grupy docelowe, należy dokładnie przeanalizować aktualną grupę i zainwestować swój czas nie tylko w prowadzenie Fanpage, ale też w działania remarketingowe. 

Remarketing pozwala subtelnie przypomnieć o Twojej ofercie osobom, które wcześniej miały już styczność z Twoją marką, choć nie dokonały zakupu. To zaawansowane i bardzo efektywne działanie reklamowe, które pozwala na targetowanie podatnej na zakup grupy odbiorców. Jakościowo wykonywane prowadzenie Fanpage oraz remarketing znacząco zwiększają współczynnik konwersji, dzięki czemu ich poprawna optymalizacja jest często kluczem sukcesu wielu firm.

Dlaczego wrzucanie od czasu do czasu pojedynczych postów zmarnuje tylko Twój czas?

Choć moglibyśmy wymieniać przez kolejne dwadzieścia akapitów wady takiego działania, to uważamy, że najbardziej przekonują te dwa: marnujesz swój czas i pieniądze.

Przede wszystkim nie będziesz się regularnie pojawiać użytkownikom, a to spowoduje, że wewnętrzny algorytm Facebooka uzna Twoje treści za nieistotne i nawet gdy już coś opublikujesz, nie będzie to widoczne dla wszystkich fanów Twojego Fanpage. Z drugiej strony jeżeli ktoś będzie chciał wyszukać Twoją firmę i zauważy, że nowe posty pojawiają się rzadko i nieregularnie, może on uznać, że skoro nie przykładasz się do wizerunku Twojej marki w sieci, to możesz tak samo traktować klientów. Pamiętaj, że profesjonalny fanpage to jedna z Twoich wizytówek i powinna promować usługi lub produkty, budować społeczne zaufanie i rozpoznawalność marki.  

Właśnie dlatego potrzebujesz strategii.

Podobnie jak dowódca wojskowy, tak agencja marketingowa i Ty samodzielnie musicie przygotować plan na prowadzenie Fanpage w bliskiej i dalszej perspektywie. Trzeba w nim uwzględnić oczywiście cechy charakterystyczne, jak ogólny charakter przekazu, typ publikowanych treści, aspekt wizualny wszystkich materiałów (musi być przecież spójna!), a także przygotować harmonogramy kampanii reklamowych.

Należy przemyśleć częstotliwość i ilość publikacji, które później w fazie testów dostosuje się do oczekiwań grupy odbiorców i na bieżąco optymalizuje, aby otrzymywać najlepsze wyniki na dany budżet. Do tego dochodzi monitoring każdej kampanii i publikacji, ponieważ tak jak wszędzie, również podczas prowadzenia Fanpage należy się kierować złotą zasadą: klient — nasz Pan. Dlatego jeżeli Twoi klienci najchętniej reagują na posty publikowane w dni powszednie, około godziny 13:00, to lepiej im je dostarczyć, zanim wejdą na stronę konkurencji.

Przygotowanie takiego planu wymaga olbrzymiego zaangażowania, czasu, konkretnej wiedzy i wyczucia co robić, żeby nie szukać na próżno. Dodatkowo należy go analizować co kilka tygodni i optymalizować, aby dostarczane treści konwertowały i były jak najbardziej wydajne. Dlatego też wsparcie profesjonalistów takich jak zespół Content Hero pozwoli na tym etapie zadbać o solidny podkład na rozwój biznesu w social mediach.

PROWADZENIE FANPAGE – PODSUMOWANIE

Dopiero planujesz rozpoczęcie działalności, pierwsze zaistnienie w sieci ze swoją ofertą lub uważasz, że Twoja aktualna strona pozostawia wiele do życzenia? Pokazaliśmy Ci dziś, że prowadzenie Fanpage to obszerny temat, który warto zlecić profesjonalistom, ponieważ zadbamy nie tylko o zaangażowanie Twoich fanów, ale przede wszystkim o zyski dla Twojego biznesu. 

Zdajemy sobie sprawę jak wiele obowiązków jest związanych z prowadzeniem firmy. Jest to praca 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Gdy dołożysz do tego czas na moderację, tworzenie strategii, ustawianie reklam i regularną optymalizację każdego z tych aspektów pojawiają się niedociągnięcia, a to skutkuje w spadkach sprzedaży poprzez social media.  Wiemy, że ilość wyzwań oraz codziennej, regularnej pracy przy firmowych social mediach jest naprawdę olbrzymia, dlatego też chętnie podzielimy się naszym wsparciem, wiedzą i doświadczeniem.

Skup się na prowadzeniu swojej firmy i merytorycznych działaniach i skontaktuj się z nami, a sprawimy, że Twoje biznesowe social media dorównają profesjonalizmem Twojej wiedzy eksperckiej – stworzysz zatem zestaw idealny do zaistnienia na rynku i wyprzedzenia konkurencji o prawdziwe lata świetlne.

Gotowy na skuteczne prowadzenie Fanpage w social mediach? Bo my zdecydowanie TAK!

  1. Statista.com Share of Facebook users in Poland in June 2020
  2. Marketo.com The Definitive Guide to Lead Generations