PROWADZENIE FANPAGE

Obecność w social mediach to współcześnie całkowicie podstawowa konieczność nie tylko dla prywatnych miłośników rozrywki, ale też dla małych i dużych biznesów. Nawet jeśli prowadzisz firmę stacjonarną i nie myślisz nawet o zakładaniu e-commerce, to prowadzenie fanpage jest niezbędne i wpływa na kształt i rozwój całej firmy.

W każdym działaniu potrzeba jednak profesjonalizmu i dlatego też Twój firmowy fanpage na Facebooku, Instagramie, lub LinkedIn również musi jakoś wyróżniać się spośród tysięcy innych. Czym? Najlepiej profesjonalnymi i angażującymi treściami, dobrej jakości zdjęciami oraz materiałami, które dają Twoim odbiorcom dokładnie to, czego potrzebują.

Mówi się, że prowadzenie fanpage służy głównie budowaniu świadomości marki. Nie oznacza to jednak wcale, że w dłuższej perspektywie nie przekłada się na wzrost sprzedaży i zwiększenie grupy zadowolonych, lojalnych klientów.

Do wszystkiego potrzeba jednak czasu, cierpliwości oraz profesjonalnego działania.

Świat social mediów dynamicznie się rozwija. To, co było skuteczną promocją jeszcze kilka miesięcy temu, obecnie odchodzi już w mroki zapomnienia. Takie życie. Odbiorcy nieustannie szukają czegoś nowego i oczekują, że nowoczesny biznes w social mediach będzie nadążał za zmieniającymi się jak w kalejdoskopie trendami.

Dlatego też wielu przedsiębiorców woli powierzyć prowadzenie fanpage specjalistom, którzy zajmują się tym na co dzień i naprawdę wiedzą, co w trawie piszczy.

Co można w ten sposób zyskać? Przede wszystkim spokój oraz pewność, że każdy biznesowy fanpage zostanie przygotowany rzetelnie, według ściśle określonej strategii. A Ty będziesz mógł zająć się bez jakichkolwiek utrudnień swoją biznesową działalnością oraz budowaniem pozycji eksperta w swojej dziedzinie.

.

Potrzebujesz pomocy z Prowadzeniem Fanpage?

Napisz do nas email lub zadzwoń do nas i porozmawiaj o współpracy!

Prowadzenie Fanpage – strony firmowe na Facebooku

Mówiąc o prowadzeniu fanpage w mediach społecznościowych, najczęściej mamy na myśli stary, dobry Facebook. Musisz jednak mieć świadomość, że to nie jedyne medium, a tylko baza do dalszej pracy. Cały świat jest przecież tak różnorodny – podobnie social media mają przeróżne twarze.

Prowadzenie fanpage na różnych platformach musi być jednak odbywać się z głową. Nie zawsze bowiem rzucanie się na głęboką wodę i budowanie społeczności wszędzie ma sens.

Czy na pewno obecność Twojego biznesu na Instagramie, Pintereście, YouTube’ie, LinkedIn i Twitterze równocześnie się sprawdzi?

Zazwyczaj zdecydowanie lepsze rezultaty uzyskasz, jeśli rozpoczniesz budowanie firmowych social mediów od określenia, gdzie tak naprawdę spędzają czas Twoi klienci. W ten sposób znajdziesz idealne platformy do budowania społeczności.

Prowadzenie Fanpage – budowanie strategii

Kiedy już znajdziesz swoje nisze w social mediach, trzeba przystąpić do drugiej fazy planowania, czyli przygotowania dobrej strategii rozwoju strony.

Oczywiście, nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś od czasu do czasu wrzucał pojedyncze posty i liczył na to, że potencjalni zainteresowani sami na nią trafią. Takie działanie nie ma jednak nic wspólnego z biznesowym wykorzystaniem strony w social mediach do promocji firmy, budowania zaufania społecznego oraz rozpoznawalności marki.

Zamiast zatem zdawać się na ślepy traf, sam pokieruj rozwojem swojej społeczności fanów i stwórz wizerunek taki, na jakim naprawdę Ci zależy.

Do tego potrzebujesz jednak strategii. Podobnie jak dowódca wojskowy, tak agencja PR lub Ty samodzielnie musicie przygotować plan na prowadzenie fanpage w krótszej i dłuższej perspektywie. Trzeba w nim uwzględnić oczywiście cechy charakterystyczne, jak ogólny charakter, typ publikowanych treści, sferę wizualną wszystkich materiałów (strona powinna być przecież spójna!), a także przygotować harmonogramy kampanii reklamowych.

Należy przemyśleć częstotliwość i wielkość publikacji, które później w fazie testów dostosuje się do oczekiwań grupy odbiorców, szczególnie zaangażowanych w dany temat. Również w social mediach musisz bowiem kierować się złotą zasadą: klient – nasz pan. Jeżeli bowiem Twoi klienci najchętniej reagują na posty publikowane w dni powszednie, około godziny 13:00, to lepiej im je dostarczyć, zanim wejdą na stronę konkurencji.

Przygotowanie takiego planu wymaga olbrzymiego zaangażowania, czasu, konkretnej wiedzy i wyczucia co robić, żeby nie szukać na próżno. Dlatego też wsparcie profesjonalistów na tym etapie potrafi zdeterminować solidny rozwój biznesu w social mediach na przyszłość.

Prowadzenie fanpage – systematyczność, zaangażowanie i emocje

Po określeniu strategii następuje faza wdrożenia. To wtedy wszystkie pomysły, które powstały w trakcie wcześniejszej burzy mózgów, nagle nabierają realnych kształtów. W tym momencie również trzeba mieć cały czas oczy i uszy szeroko otwarte i obserwować, jak ludzie reagują na dostarczane publikacje.

Aby prowadzenie fanpage dla biznesu miało jakikolwiek sens, cały wrzucany na stronę content musi angażować i wzbudzać emocje.

Osiągnięcie tego celu zależy oczywiście w dużej mierze od wcześniej wspomnianego planu, ale także od systematyczności. Użytkownicy i Twoi obserwatorzy muszą regularnie dostawać od Ciebie wartościowe informacje, które przekonają ich do wchodzenia na Twoją stronę.

Systematyczność potrafi wyrobić w nich nawyki i sprawić, że o określonych porach sami podświadomie będą czekać na nowe materiały od Ciebie. Jeśli ich zainteresujesz i dasz im wartościowe treści, wówczas zostaną z Tobą i będą się angażować w Twój fanpage, zostawiając polubienia, komentarze lub dzieląc się materiałami ze swoimi znajomymi.

W ten sposób poprzez regularność i wywoływanie emocji buduje się społeczność zaangażowanych i lojalnych odbiorców, którzy aktywnie uczestniczą w życiu firmy, stając się Twoimi najlepszymi ambasadorami w całym social mediach.

Prowadzenie Fanpage – teksty, grafiki i video

Do budowania emocji i zaangażowania fanów służy content. Obecne zróżnicowanie rodzajów treści jest naprawdę gigantyczne i daje szereg możliwości, z których aż grzech nie skorzystać.

Trzeba zadbać o to, żeby materiały publikowane na Twoim profilu były urozmaicone, a przy tym spójne co do głównej idei oraz strony wizualnej. Niech odbiorcy już przy pierwszym rzucie oka na zdjęcie lub filmik albo po przeczytaniu pierwszych słów wpisu od razu wiedzą, że to content właśnie od Ciebie.

Wszystko, co publikujesz w social mediach musi wyróżniać wysoka jakość. Skończyły się czasy, gdy wystarczyło wstawić jakiekolwiek zdjęcie lub krótką notkę. Teraz, żeby się wyróżnić, musisz stawiać na profesjonalizm. Nie oznacza to oczywiście, że natychmiast musisz inwestować w sesje zdjęciowe u znanego fotografa lub biec do noblisty po napisanie wpisu na profil. Pamiętaj jednak, że jak Cię widzą, tak Cię piszą – dopracuj zdjęcia, unikaj nieprzemyślanych wpisów.

Świetnym sposobem na utrzymanie najwyższej jakości wszystkich materiałów jest praca w oparciu o długofalowy harmonogram. Dzięki temu zawsze jest czas na dopracowanie publikacji – znalezienie odpowiedniego zdjęcia, dobranie fontów oraz napisanie tekstu, który naprawdę porwie tłumy.

Prowadzenie Fanpage – kampanie reklamowe

Zasięg organiczny w social mediach jest niezmiernie ważny, jednak nie jest jedynym sposobem na docieranie do nowych odbiorców. Często warto wesprzeć go nieco z pomocą płatnych kampanii reklamowych w social mediach.

Reklamy na Facebooku lub Instagramie pomagają dotrzeć do nowych odbiorców i fanów, z którymi inaczej nie nawiążemy kontaktu, a dla których nasze treści oraz produkty mogą być naprawdę ciekawe i wartościowe.

Wielką zaletą, którą mają kampanie reklamowe w social mediach, jest oczywiście możliwość targetowania. Dzięki temu precyzyjnie określa się grupę odbiorców, do których promocja ma trafić. W efekcie treści wyświetlają się tylko użytkownikom, na których szczególnie Ci zależy. Trafiasz od razu do Twojej śmietanki towarzyskiej, bez niepotrzebnego bicia piany w innych grupach.

 

Prowadzenie Fanpage – remarketing

Nie każdy odbiorca musi pokochać Cię od razu. Tak naprawdę zauroczenie biznesem od pierwszego wejrzenia w social mediach zdarza się naprawdę rzadko. Nie można jednak tak łatwo się poddawać Lepiej natomiast włączyć do wachlarza narzędzi, których wymaga prowadzenie fanpage, również działania remarketingowe.

Pozwalają one subtelnie przypomnieć o Twojej działalności osobom, które już wcześniej miały do czynienia z Twoją stroną lub produktem, jednak nie wykonały żadnej akcji. Remarketing znacząco zwiększa konwersję oraz sprawia, że wiele osób wraca na Twój profil. A Ty budujesz świadomą społeczność naprawdę zaangażowanych osób.

Prowadzenie Fanpage – analiza danych

Prowadzenie fanpage w social media to nie tylko samo publikowanie materiałów oraz nieustanny kontakt z fanami w rozmowach, prywatnych konwersacjach, to także żmudna praca analityczna.

Również ruch na stronie firmowej można bowiem przełożyć na liczby, co pozwala zoptymalizować wszelkie działania na przyszłość, przynosząc Twojemu biznesowi większe zaangażowanie odbiorców, konwersję oraz sprzedaże.

Do analizy wyników strony służy szereg narzędzi, z których powszechnie korzystają specjaliści od social mediów. Z ich pomocą zdecydowanie łatwiej budować stronę świadomie i zyskownie.

 

Prowadzenie Fanpage – podsumowanie

Jeśli zamierzasz w najbliższym czasie rozpocząć prowadzenie fanpage lub czujesz, że coś trzeba zmienić, bo Twoja społeczność nie wykazuje oznak życia, to w skrócie pokazaliśmy dzisiaj, na co warto zwracać uwagę i w których miejscach kryje się potencjalne zaangażowanie Twoich fanów oraz zyski dla Twojego biznesu.

Wiemy, że ilość wyzwań oraz codziennej, regularnej pracy przy firmowych social mediach jest naprawdę olbrzymia, dlatego też chętnie podzielimy się naszym wsparciem, wiedzą i doświadczeniem.

Jeśli chcesz skupić się na prowadzeniu swojej firmy i merytorycznych działaniach, skontaktuj się z nami, a sprawimy, że Twoje biznesowe social media dorównają profesjonalizmem Twojej wiedzy eksperckiej – stworzysz zatem zestaw idealny do zaistnienia na rynku i wyprzedzenia konkurencji o prawdziwe lata świetlne.

Gotowy na skuteczne prowadzenie fanpage w social mediach? Bo my zdecydowanie TAK!

zaufali nam

 
 

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

NAPISZ DO NAS
Dowiedz się, co superbohaterowie Content Hero mogą zrobić dla Twojego biznesu
Posiadamy supermoce i nie wahamy się ich użyć
Tworzymy zespół najprawdopodobniej najsympatyczniejszych profesjonalistów w Polsce.
Jesteśmy zawsze gotowi do akcji, by działać w służbie Twojego biznesu!
Poznaj nas bliżej!
    Al. Ujazdowskie 22 lok. 21 Warszawa
  Pon-Pt 9.00-18:00,
weekend: kiedy pojawi się znak na niebie

Napisz do superbohatera Content Hero

6 + 2 =

Administratorem danych osobowych jest Content Hero spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. z siedzibą w Warszawie, Al. Ujazdowskie 22 lok. 21, 00-478 Warszawa, NIP: 7010725464 , REGON: 368477607 („Administrator”). Pana/Pani dane będą przetwarzane wyłącznie w celu nawiązania kontaktu z Administratorem. Pana/Pani dane zostaną usunięte po odwołaniu przez Pana/Panią zgody a po odwołaniu zgody przez okres czasu odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń jakie może podnosić Administrator i jakie mogą być podnoszone wobec niego. Pana/Pani dane będą powierzane podmiotom trzecim na podstawie stosownych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych w celu przechowywania danych osobowych na serwerze, skrzynce pocztowej oraz korzystania z usług wsparcia IT. Podstawą przetwarzania danych jest zgoda. W związku z przetwarzaniem danych osobowych ma Pan/Pani prawo do dostępu do swoich danych, sprostowania danych osobowych, usunięcia danych osobowych, wniesienia sprzeciwu, przenoszenia danych, ograniczenia przetwarzania, odwołania zgody, informacji jakie dane Administrator przetwarza, złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Przedmiotowe uprawnienia można zrealizować poprzez kontakt z Administratorem na adres e-mail: heros@contenthero.pl Pani/Pana dane nie będą przekazywane poza UE oraz nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania. Administrator potrzebuje Pana/Pani Danych Osobowych aby zrealizować wskazany cel przetwarzania, podanie danych osobowych jest dobrowolne jednak w przeciwnym wypadku nawiązanie kontaktu z Administratorem poprzez formularz kontaktowy nie będzie mogło być zrealizowane.