PROWADZENIE FANPAGE

PROWADZENIE FANPAGE NA FACEBOOK
Współpracapoznaj sposoby

Obecność Twojej marki w social media to podstawa w XXI wieku. Niemal 20 milionów Polaków (1) codziennie korzysta z Facebooka jako narzędzia komunikacji, zbierania opinii i podejmowania decyzji zakupowych.

Prowadzenie Fanpage, czyli strona firmowa na FB

Skuteczne prowadzenie Fanpage to nie tylko dodawanie raz na jakiś czas postów. To przede wszystkim spójna strategia działań, dobranie tone of voice, przemyślane treści i zdjęcia, określenie naszej grupy odbiorców, aktywna moderacja i oczywiście ustalenie celu, do którego sukcesywnie dążymy w naszej komunikacji. To oczywiście tylko podstawowe, codzienne obowiązki osoby, która zajmuje się prowadzeniem Fanpage’a marki.

Ilość obowiązków związana z profesjonalnym prowadzeniem Fanpage’a jest wprost proporcjonalna do wyników sprzedaży, ponieważ od kilku lat obserwuje się dwie podstawowe zmiany:

  • Powstawianie świadomych grup konsumenckich, którzy przed dokonaniem zakupu przeprowadzają dokładny research na temat danej marki. Dawniej brak strony internetowej czy Fanpage nie wydawał się dziwny. W dzisiejszych czasach wzbudza to nieufność i zniechęca do zakupu usługi lub produktu.
  • Poleganie na opinii osób, których decyzje zakupowe są dla nas wartościowe. Prawdziwych ludzi, których autentyczne profile możemy sprawdzić jednym kliknięciem.

W obu przypadkach profesjonalne prowadzenie Fanpage utwierdzi potencjalnego klienta, że firma reprezentująca się na Facebooku jest fachowa i godna zaufania.

Osiągnięcie takich efektów wymaga jednak wiele czasu oraz pracy. To kombinacja umiejętności z zakresu grafiki, public relations, copywritingu, storytellingu oraz sprzedaży. Połączenie tych dziedzin pozwoli osiągnąć nie tylko cele wizerunkowe, ale również sprzedażowe! 

Prowadzenie Fanpage to strategia działań, emocje… i umiejętności!

Bezpowrotnie minęły czasy, gdy prowadzenie Fanpage’a można było przekazać w ręce dowolnego pracownika, który “przy okazji” swojej pracy będzie raz na jakiś czas publikował “cośtam” na Fanpage’u.

Choć niektórym nadal wydaje się to banalne, bo przecież co trudnego jest w napisaniu kilku zdań i ściągnięciu z internetu obrazka (sic!). Na szczęście coraz więcej firm decyduje się na tworzenie własnych, wyszkolonych działów marketingu lub ich outsourcing. Choć oba te rozwiązania są teoretycznie poprawne, to zatrudnianie kolejnych osób, zarządzanie nimi i monitorowanie ich wydajności jest dodatkową pracą, która wymaga czasu. 

Outsourcing, czyli zlecenie (w tym wypadku) prowadzenie Fanpage jest dużo wygodniejszym wyjściem, ponieważ nie wymaga zatrudniania nowych pracowników, a jedynie zakomunikowania swoich potrzeb i analizowania wyników współpracy. O wszystkich korzyściach płynących z oddelegowania marketingu zewnętrznej firmie możesz przeczytać w naszym poście blogowym.  

Content Hero ma jasno określoną ścieżkę współpracy z każdą firmą.

Po określeniu jasnej strategii następuje faza wdrożenia, gdzie wszystkie pomysły, które powstały podczas wcześniejszych burz mózgów nabierają realnych kształtów. Podczas gdy Ty spokojnie zajmujesz się firmą jak wcześniej, u nas rozpoczyna się połączenie prac grafików, copywriterów i project managerów, aby stworzyć dla Ciebie najlepszy harmonogram prowadzenia Fanpage. 

Wszystko po to by wcześniej założony cel komunikacji został osiągnięty, a grupa docelowa jak najchętniej wchodziła w interakcję i czuła więź z Twoją firmą lub marką.

Właśnie dlatego wychodzimy z założenia, iż treści publikowana na Fanpage muszą łączyć trzy ważne cechy:
angażować, wzbudzać emocje i sprzedawać.

Pomysł na prowadzenie Fanpage to nie wszystko, czyli teksty, grafiki i video

Do budowania emocji i zaangażowania wśród fanów i potencjalnych klientów służy content, czyli treści, które są publikowane. Obecne zróżnicowanie ich rodzajów jest naprawdę gigantyczne i daje szereg możliwości, z których aż grzech nie skorzystać, a niestety niewiele osób zdaje sobie z nich sprawę.

Przede wszystkim dbamy o to, aby materiały znajdujące się na profilu Twojej marki były z jednej strony urozmaicone ale i spójne pod względem tone of voice i strony wizualnej. Twoi odbiorcy powinni bez konieczności sprawdzania rozpoznać, że dany post opublikowany był przez Twoją firmę. Oznacza to również najwyższą jakość poszczególnych elementów — tutaj liczy się profesjonalizm, ponieważ niedopuszczalne jest ściąganie byle jakich zdjęć z internetu.

Co ważne. Nie musisz inwestować w sesje zdjęciowe, ale dopracowane zdjęcia i przemyślane wpisy bezpośrednio wpłyną na Twój sukces. Pamiętaj, że „jak Cię widzą, tak Cię piszą” dlatego jeśli nie czujesz się pewnie w tym obszarze, prowadzenie Fanpage pozostaw nam!

PRO TIP. Świetnym sposobem na utrzymanie najwyższej jakości wszystkich materiałów jest praca na podstawie długofalowego planu marketingowego i harmonogramu. Dzięki temu zawsze jest czas na dopracowanie publikacji – znalezienie odpowiedniego zdjęcia, przygotowanie animacji, dobranie fontów oraz napisanie tekstu, który naprawdę porwie tłumy!

Właśnie w taki sposób pracujemy w agencji Content Hero, dzięki czemu nasza systematyczna praca przynosi rewelacyjne efekty!

Prowadzenie Fanpage – główne cele

.

Wizerunek i zasięg

Ludzie potrzebują Twoich produktów i usług. Tylko część z nich jeszcze o tym nie wie. Niezależnie od tego, w jakim regionie działa i jakiego rodzaju biznes prowadzisz — Twoi potencjalni klienci są na wyciągnięcie ręki! W Polsce każdego dnia niemal 20 milionów Polaków korzysta z internetu, przede wszystkim w celach zakupowych. Prowadzenie Fanpage jest kluczowe w celu zaistnienia na rynku wykraczającym poza lokalny!

Pozwól nam zadbać o swój wizerunek na Facebooku i pozyskuj klientów z łatwością!

Sprzedaż i lead generation

Profesjonalne prowadzenie Fanpage’a to nie tylko działania wizerunkowo-zasięgowe, ale też oczywiście sprzedażowe. W ofercie Content Hero znajdziesz szereg możliwości związany z reklamowaniem się poprzez Facebook, a nasz doświadczony zespół stworzy idealną kampanię dla oferty Twojej firmy.

Dzięki niezwykle rozbudowanemu systemowi reklamowemu Twój potencjał sprzedażowy jest niemalże nieograniczony!

Prowadzenie fanpage – kluczowe informacje

Prowadzenie Fanpage
Prowadzenie Fanpage - strategia działań

Skoro już jesteś na tej podstronie to prawdopodobnie poszukujesz dokładniejszych informacji w kwestiach prowadzenia Fanpage. Pamiętaj, że absolutnie każda publikacja powinna być oparta na wcześniej opracowanej strategii, która zawiera w sobie cele komunikacji.

Dobrze przygotowana ścieżka rozwoju Twojej marki w mediach pozwoli Ci na bezproblemowe planowanie i realizowanie założonych celów, ponieważ masz gotowy schemat, którego musisz się po prostu trzymać.

Dlaczego wrzucanie od czasu do czasu pojedynczych postów zmarnuje tylko Twój czas?

Choć moglibyśmy wymieniać przez kolejne dwadzieścia akapitów wady takiego działania, to uważamy, że najbardziej przekonują te dwa: marnujesz swój czas i pieniądze.

Przede wszystkim nie będziesz się regularnie pojawiać użytkownikom, a to spowoduje, że wewnętrzny algorytm Facebooka uzna Twoje treści za nieistotne i nawet gdy już coś opublikujesz, nie będzie to widoczne dla wszystkich fanów Twojego Fanpage. Z drugiej strony jeżeli ktoś będzie chciał wyszukać Twoją firmę i zauważy, że nowe posty pojawiają się rzadko i nieregularnie, może on uznać, że skoro nie przykładasz się do wizerunku Twojej marki w sieci, to możesz tak samo traktować klientów. Pamiętaj, że profesjonalny fanpage to jedna z Twoich wizytówek i powinna promować usługi lub produkty, budować społeczne zaufanie i rozpoznawalność marki.  

Właśnie dlatego potrzebujesz strategii.

Podobnie jak dowódca wojskowy, tak agencja marketingowa i Ty samodzielnie musicie przygotować plan na prowadzenie Fanpage w bliskiej i dalszej perspektywie. Trzeba w nim uwzględnić oczywiście cechy charakterystyczne, jak ogólny charakter przekazu, typ publikowanych treści, aspekt wizualny wszystkich materiałów (musi być przecież spójna!), a także przygotować harmonogramy kampanii reklamowych.

Należy przemyśleć częstotliwość i ilość publikacji, które później w fazie testów dostosuje się do oczekiwań grupy odbiorców i na bieżąco optymalizuje, aby otrzymywać najlepsze wyniki na dany budżet. Do tego dochodzi monitoring każdej kampanii i publikacji, ponieważ tak jak wszędzie, również podczas prowadzenia Fanpage należy się kierować złotą zasadą: klient — nasz Pan. Dlatego jeżeli Twoi klienci najchętniej reagują na posty publikowane w dni powszednie, około godziny 13:00, to lepiej im je dostarczyć, zanim wejdą na stronę konkurencji.

Przygotowanie takiego planu wymaga olbrzymiego zaangażowania, czasu, konkretnej wiedzy i wyczucia co robić, żeby nie szukać na próżno. Dodatkowo należy go analizować co kilka tygodni i optymalizować, aby dostarczane treści konwertowały i były jak najbardziej wydajne. Dlatego też wsparcie profesjonalistów takich jak zespół Content Hero pozwoli na tym etapie zadbać o solidny podkład na rozwój biznesu w social mediach.

Prowadzenie Fanpage – kampanie reklamowe

Zasięg organiczny w social mediach jest niezmiernie ważny, jednak nie jest jedynym sposobem na docieranie do nowych odbiorców. Oczywiście znajdziesz informacje, że można osiągnąć ogromny sukces nie wydając ani grosza. Jednak algorytmy (nie tylko Facebooka) zrobią wszystko, aby delikatnie przekonać Cię do zakupu reklam. Uważamy, że bardzo często po prostu warto wesprzeć się płatnymi kampaniami, ponieważ generują one realną sprzedaż, czyli „od razu się zwracają” ze znaczną nadwyżką.

Reklamy na Facebooku lub Instagramie pomagają dotrzeć do nowych odbiorców i fanów, z którymi inaczej nie nawiązalibyśmy kontaktu, a dla których nasze treści oraz produkty mogą być naprawdę ciekawe i wartościowe. To szansa na wyjście ze swojej dotychczasowej niszy klientów i przedstawienie oferty nowym użytkownikom. 

Wielką zaletą, którą mają kampanie reklamowe w social mediach, jest oczywiście możliwość targetowania, czyli własnoręcznego doboru grupy odbiorców. Dzięki temu precyzyjnie określamy grupę odbiorców, do których wybrane treści mają trafić. W efekcie treści wyświetlają się tylko użytkownikom, na których szczególnie Ci zależy.

Prowadzenie Fanpage – remarketing

Nie każdy odbiorca od razu pokocha Twoją firmę. Co więcej, 96% osób (2), które odwiedzają Twoją ofertę nie są jeszcze zdecydowane na zakup Twojego produktu lub usługi. Świadomy konsument XXI wieku, zanim dokona jakiejkolwiek decyzji zakupowej, sprawdza na kilku innych platformach opinie oraz szuka informacji na temat danych usług. Tutaj kluczowym elementem jest prowadzenie Fanpage oraz doskonale dobrany remarketing, ponieważ będzie ono stanowiło uzupełnienie Twojej oferty. 

Zauroczenie biznesem od pierwszego wejrzenia jest niemalże niewykonalne. Zamiast jednak się poddawać i tworzyć reklamy pod nowe, testowe grupy docelowe, należy dokładnie przeanalizować aktualną grupę i zainwestować swój czas nie tylko w prowadzenie Fanpage, ale też w działania remarketingowe. 

Remarketing pozwala subtelnie przypomnieć o Twojej ofercie osobom, które wcześniej miały już styczność z Twoją marką, choć nie dokonały zakupu. To zaawansowane i bardzo efektywne działanie reklamowe, które pozwala na targetowanie podatnej na zakup grupy odbiorców. Jakościowo wykonywane prowadzenie Fanpage oraz remarketing znacząco zwiększają współczynnik konwersji, dzięki czemu ich poprawna optymalizacja jest często kluczem sukcesu wielu firm.

Prowadzenie Fanpage – analiza danych

Choć wielu osobom “z zewnątrz” wydaje się, że prowadzenie Fanpage w social media to wygodna, kreatywna i bardzo łatwa praca, to nie biorą pod uwagę najważniejszego aspektu, czyli ciągłej analizy i optymalizacji każdego wykonywanego działania, aby docierać tworzonymi treściami do perfekcyjnie dobranej grupy docelowej. Tak więc poza radosnymi rozmowami z fanami i zbieraniem lajków pod postami prowadzenie Fanpage jest też żmudną i nieustana praca analityczna, więc zdecydowanie trzeba się lubić z liczbami!

Dzieje się tak, ponieważ wszystko w internecie można przełożyć na język liczbowy. Każdego potencjalnego klienta możemy rozłożyć na czynniki pierwsze i wpasować go w jeden z wielu lejków sprzedażowych, segmentów rynku i oczywiście podzielić ze względu na wiek, zainteresowania czy geolokalizację. Wszystko to należy wziąć pod uwagę podczas optymalizowania kampanii, gdyż poprawnie wykonane działania szybko przełożą się na zaangażowanie odbiorców, konwersję i sprzedaże. 

Na rynku znajdziesz bardzo wiele narzędzi do analizy wyników swojej strony, jednak umiejętność ich odczytania oraz interpretowania leży po stronie specjalistów od social media. Dlatego też prowadzenie Fanpage to zadanie, na które składa się wachlarz umiejętności zarówno miękkich, jak i twardych.

Z pomocą Content Hero zdecydowanie łatwiej i szybciej zbudujesz swoją stronę świadomie, zyskownie i trzymając się obranego celu.

PROWADZENIE FANPAGE – PAKIETY

 

PROWADZENIE FANPAGE – PODSUMOWANIE

Dopiero planujesz rozpoczęcie działalności, pierwsze zaistnienie w sieci ze swoją ofertą lub uważasz, że Twoja aktualna strona pozostawia wiele do życzenia? Pokazaliśmy Ci dziś, że prowadzenie Fanpage to obszerny temat, który warto zlecić profesjonalistom, ponieważ zadbamy nie tylko o zaangażowanie Twoich fanów, ale przede wszystkim o zyski dla Twojego biznesu. 

Zdajemy sobie sprawę jak wiele obowiązków jest związanych z prowadzeniem firmy. Jest to praca 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Gdy dołożysz do tego czas na moderację, tworzenie strategii, ustawianie reklam i regularną optymalizację każdego z tych aspektów pojawiają się niedociągnięcia, a to skutkuje w spadkach sprzedaży poprzez social media.  Wiemy, że ilość wyzwań oraz codziennej, regularnej pracy przy firmowych social mediach jest naprawdę olbrzymia, dlatego też chętnie podzielimy się naszym wsparciem, wiedzą i doświadczeniem.

Skup się na prowadzeniu swojej firmy i merytorycznych działaniach i skontaktuj się z nami, a sprawimy, że Twoje biznesowe social media dorównają profesjonalizmem Twojej wiedzy eksperckiej – stworzysz zatem zestaw idealny do zaistnienia na rynku i wyprzedzenia konkurencji o prawdziwe lata świetlne.

Gotowy na skuteczne prowadzenie Fanpage w social mediach? Bo my zdecydowanie TAK!

  1. Statista.com Share of Facebook users in Poland in June 2020
  2. Marketo.com The Definitive Guide to Lead Generations

Agencja Social Media - Portfolio

  • Posiadamy supermoce i nie wahamy się ich użyć!
  • Tworzymy zespół najprawdopodobniej najsympatyczniejszych profesjonalistów we wszechświecie!
  • Jesteśmy zawsze gotowi do akcji, by działać w służbie Twojego biznesu!
    .
    Poznaj nas bliżej!

Kontakt

Dowiedz się, co superbohaterowie Content Hero mogą zrobić dla Twojego biznesu

1 + 15 =