Marketing Prawniczy

Istnieją takie branże, które wymagają specjalnej troski oraz szczególnych działań w zakresie promocji. Świetnym tego przykładem są prawnicy, na których ciąży szereg ograniczeń w kwestii reklamowania swoich usług, co wynika wprost z obowiązujących przepisów.

Nie oznacza to jednak, że adwokaci i radcy prawni nie mogą budować marketingu – tradycyjnego i online. Należy tylko wykorzystać do tego konkretne narzędzia, tworzące prawdziwie ekspercki wizerunek.

Potrzebujesz pomocy z marketingiem prawniczym?

Napisz do nas email i porozmawiaj o współpracy!

Marketing Prawniczy – reklama przez eksperckość

Pozostaje zatem pytanie, jak budować eksperckość? Możliwości jest naprawdę wiele, zwłaszcza we współczesnym świecie, który otwiera olbrzymie przestrzenie Internetu również dla prawników. W świecie wirtualnym można skutecznie tworzyć profesjonalny wizerunek, korzystając z rozmaitych, powszechnie dostępnych narzędzi.
Trzeba pamiętać, że podstawą wszelkich działań musi być konsekwencja i regularność. Budowanie zaufania społecznego nie jest bowiem procesem prostym i wymaga sporych nakładów energii, wytrwałości oraz czasu.
Promocja marki osobistej powinna odbywać się równolegle na różnych płaszczyznach. Wykorzystuje się do tego stronę internetową, blog specjalistyczny. Przydaje się także wielość możliwości, które dają social media – pozwalające na tworzenie merytorycznych i angażujących tekstów, materiałów video oraz prezentowanie wnętrza i zaplecza kancelarii. Tam przecież też pracują ludzie, co warto pokazać ciekawym i często onieśmielonym klientom – tak rodzi się zaufanie.

Marketing Prawniczy w Google

Jak już powiedzieliśmy agresywna reklama, nastawiona na pozyskiwanie klientów z pomocą promocji w wynikach wyszukiwania, raczej nie jest dozwolona. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby wykorzystać dostępne narzędzia takie, jak Google, do budowania świadomości Twojej marki osobistej.

Marketing prawniczy przede wszystkim powinien mieć wartość edukacyjną, tłumacząc ogółowi szereg zjawisk oraz kwestii prawnych, które zazwyczaj są niezrozumiałe dla zwykłych zjadaczy chleba. Tworzysz ciekawe artykuły lub poradniki na konkretne, prawnicze tematy? Nic nie stoi na przeszkodzie, aby powiedzieć o tym światu również za pośrednictwem promocji w Google’u!

Marketing Ekspercki

Prawnicy i radcy prawni muszą liczyć się z wieloma ograniczeniami. Mogą prowadzić stronę internetową lub fanpage. Nie mogą pozwolić sobie jednak na agresywną kampanię promocyjną, reklamującą ich usługi. Google Ads lub Facebook Ads potrafią być zatem bardzo problematyczne.

Zawsze można znaleźć jednak rozwiązanie i kancelarie prawne wcale nie są skazane na marketingowy niebyt. Wystarczy tylko przenieść ciężar z promocji usług na budowanie solidnej i profesjonalnej marki osobistej.

Eksperckość jest obecnie w cenie. Każdy z nas lubi bowiem współpracować ze specjalistami w danej branży. Zwłaszcza gdy poszukujemy rzetelnego prawnika, raczej nie chcielibyśmy trafić na osobę o niewielkiej wiedzy i jeszcze mniejszym doświadczeniu.

Marketing prawniczy powinien zatem opierać się na konsekwentnym budowaniu rozpoznawalności oraz wizerunku prawdziwego eksperta, który zna odpowiedzi na dręczące klientów pytania związane z zawiłymi kwestiami prawnymi.

Marketing Prawniczy – jak działa i czy działa?

Brak bezpośredniej promocji potrafi być naprawdę frustrujący. Nie oznacza jednak, że działania marketingowe nie przyniosą szeregu wartościowych korzyści.

Z pomocą strony internetowej, social mediów i bloga można bowiem zbudować znaczącą popularność i rozpoznawalność. Osoby regularnie odwiedzające fanpage lub czytające artykuły na blogu wyrabiają sobie opinię na temat ich autora. Z czasem pojawia się u nich zaufanie, które może przerodzić się w chęć skorzystania z usług danego specjalisty.

Nie jest to oczywiście proces prosty i krótkofalowy. Marketing prawniczy nigdy nie zadziała na zasadzie stworzenia krótkiej notki, opublikowania call to action, co od razu przyniesie klientów i zyski. Takie cuda się nie zdarzają. Trzeba nastawić się na dłuższe działania, które w konsekwencji przyniosą mocne i stabilne relacje oraz zaufanie. A to często daje znacznie więcej korzyści niż krótkie akcje promocyjne w innych branżach.

Marketing Prawniczy a kampanie video

Oprócz samych tekstów i zdjęć prawnicy coraz częściej wykorzystują nowoczesne i skuteczne materiały video. Przydają się one do tworzenia poradników, krótkich wykładów, prezentujących konkretne zagadnienia prawne.

Video stanowi najprężniej rozwijającą się i najbardziej przystępną formę promocji. Można ją wykorzystać na wiele sposobów – również do budowania stabilnej pozycji eksperckiej.

Tworzy się materiały prezentujące kancelarię, Ciebie przy pracy lub mające formę mini wykładów. Świetnie sprawdzają się zarówno rozbudowane video ze scenariuszem, jak też proste animacje. Zawsze trzeba jednak pamiętać o spójności przekazu.

Marketing Prawniczy a prowadzenie LinkedIn

Skoro marketing prawniczy musi być oparty na eksperckości, nie może Cię zabraknąć również w najważniejszej obecnie przestrzeni zrzeszającej większość specjalistów z rozmaitych dziedzin.

LinkedIn prężnie się rozwija, pozwala na wymianę informacji oraz świadome budowanie wizerunku eksperta, który ma doświadczenie i wiele do powiedzenia.

Warto zatem skorzystać z tej okazji – publikować treści, poszerzać sieć kontaktów oraz wchodzić w interakcje z innymi użytkownikami. Dzięki temu dasz się poznać od najlepszej, zawsze profesjonalnej strony.

Marketing Prawniczy – podsumowanie

Choć marketing prawniczy ma swoje ograniczenia, wcale nie jest skazany na niepowodzenie. Trzeba jednak nastawić się na działania długofalowe, których kluczowym punktem będzie budowanie wielowymiarowego wizerunku eksperta w swojej dziedzinie.

Oczywiście wymaga to czasu oraz dużych nakładów energii, dlatego też wielu prawników decyduje się na współpracę z agencjami PR, które pomagają stworzyć

kompleksową i spójną promocję. Dzięki temu specjaliści od promocji zajmują się Twoim profesjonalnym wizerunkiem, a Ty możesz się skupić na obsłudze klientów i bieżącej pracy kancelarii.

Jeśli szukasz sposobu na ciekawą i profesjonalną promocję, stawiającą na budowanie pozycji eksperta, skontaktuj się z nami, a pomożemy znaleźć najlepsze rozwiązanie dla Ciebie i Twojej marki osobistej.

zaufali nam

 
 

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

NAPISZ DO NAS
Dowiedz się, co superbohaterowie Content Hero mogą zrobić dla Twojego biznesu
Posiadamy supermoce i nie wahamy się ich użyć
Tworzymy zespół najprawdopodobniej najsympatyczniejszych profesjonalistów w Polsce.
Jesteśmy zawsze gotowi do akcji, by działać w służbie Twojego biznesu!
Poznaj nas bliżej!
    Al. Ujazdowskie 22 lok. 21 Warszawa

  Pon-Pt 9.00-18:00,

weekend: kiedy pojawi się znak na niebie

Napisz do superbohatera Content Hero

4 + 9 =

Administratorem danych osobowych jest Content Hero spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. z siedzibą w Warszawie, Al. Ujazdowskie 22 lok. 21, 00-478 Warszawa, NIP: 7010725464 , REGON: 368477607 („Administrator”). Pana/Pani dane będą przetwarzane wyłącznie w celu nawiązania kontaktu z Administratorem. Pana/Pani dane zostaną usunięte po odwołaniu przez Pana/Panią zgody a po odwołaniu zgody przez okres czasu odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń jakie może podnosić Administrator i jakie mogą być podnoszone wobec niego. Pana/Pani dane będą powierzane podmiotom trzecim na podstawie stosownych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych w celu przechowywania danych osobowych na serwerze, skrzynce pocztowej oraz korzystania z usług wsparcia IT. Podstawą przetwarzania danych jest zgoda. W związku z przetwarzaniem danych osobowych ma Pan/Pani prawo do dostępu do swoich danych, sprostowania danych osobowych, usunięcia danych osobowych, wniesienia sprzeciwu, przenoszenia danych, ograniczenia przetwarzania, odwołania zgody, informacji jakie dane Administrator przetwarza, złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Przedmiotowe uprawnienia można zrealizować poprzez kontakt z Administratorem na adres e-mail: heros@contenthero.pl Pani/Pana dane nie będą przekazywane poza UE oraz nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania. Administrator potrzebuje Pana/Pani Danych Osobowych aby zrealizować wskazany cel przetwarzania, podanie danych osobowych jest dobrowolne jednak w przeciwnym wypadku nawiązanie kontaktu z Administratorem poprzez formularz kontaktowy nie będzie mogło być zrealizowane.