Prowadzenie Instagrama

 Social media w biznesie pozwalają rozwinąć skrzydła. Założenie firmowej strony na portalach społecznościowych to wręcz konieczność – sposób na budowanie sieci zaangażowanych fanów, prezentowanie oferty oraz zdradzanie ciekawostek z życia przedsiębiorstwa – wiadomo, każdy lubi podpatrywać opowieści zza kulis. W dłuższej perspektywie social media mogą także zarabiać – pozyskując lojalnych klientów dla danej marki.

 

Choć wciąż Facebook stanowi podstawowe narzędzie, to jednak niektóre typy biznesu lepiej działają na innych portalach. Coraz poważniejszym miejscem do promocji staje się Instagram. Czy da się go wykorzystać do budowania widowni i rozpoznawalności marki? Jak prowadzenie Instagrama może wpływać na rozwój Twojego biznesu?

Prowadzenie Instagrama od A-Z

Instagram pokazuje firmę od środka – co się dzieje w siedzibie, jakie nowości właśnie się pojawiają, kim są pracownicy. A to wszystko podaje się w formie zdjęć, estetycznych i przykuwających wzrok lub krótkich filmików dodawanych do Insta Stories.

Prowadzenie Instagrama wymaga od samego początku dobrego planu, spójności i systematyczności. Nie ma jednej złotej zasady odnośnie częstotliwości publikowania treści – trzeba eksperymentować i szukać idealnego rozwiązania, które zapewni jak największą, zaangażowaną widownię.

Nie można też zapominać, że wszystkie zdjęcia i filmiki powinny zawierać elementy identyfikacji wizualnej firmy, warto wykonywać je w zbliżonej stylistyce (podobne filtry, wspólny element itp.), aby od razu kojarzyć je z daną marką.

Prowadzenie Instagrama musi bowiem stawiać na konkretną ideę oraz jak najwyższą jakość.

Zdjęcia, sesje, animacje a prowadzenie Instagrama

Cały instagramowy content musi wyróżniać się wysoką jakością. Przypadkowe, nieostre zdjęcia raczej nie mają tu racji bytu – ma być estetycznie i profesjonalnie. Można oczywiście nawiązać współpracę z zawodowym fotografem lub specjalistą od video – wówczas otrzymamy materiały wykonane odpowiednim sprzętem i poddane późniejszej postprodukcji.

Instagram coraz mocniej stawia na treści video oraz animacje – jako na najpopularniejszy i najprostszy w odbiorze rodzaj przekazu. Można publikować je bezpośrednio na tablicy lub w formie krótkich relacji w Insta Stories. Z ich pomocą wzmacniasz więzi z już pozyskanymi fanami oraz nawiązujesz nowe kontakty. Rozpoznawalność marki rośnie, a Ty zdobywasz nowych klientów.

 

Prowadzenie Instagrama – jak robić to skutecznie

Aby firmowy Instagram działał na Twoją korzyść, musisz pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Oczywiście niezbędna jest regularność publikacji. Dla jednego biznesu będzie to kilka postów dzienne, dla innego 2-3 w tygodniu. Warto przyjrzeć się zachowaniom swoich fanów, zobaczyć strony konkurencji oraz prowadzić testy. Opieraj się na faktach a nie na przypuszczeniach.

Wszystkie publikowane na Instagramie treści muszą być dopracowane w najmniejszym nawet szczególe. Świetnym pomysłem jest tworzenie długofalowych harmonogramów, w których uwzględnisz najważniejsze pomysły, szkice poszczególnych kampanii i postów.

Sama publikacja to jednak nie wszystko – trzeba też angażować się w dyskusje na branżowe tematy, budując pozycję eksperta oraz sprawnie odpowiadać na wszystkie reakcje fanów i obserwatorów. Kontakt to bowiem podstawa działania w social mediach.

Warto korzystać z mnogości narzędzi, które daje platforma. Zalicza się do nich oczywiście wspomniane wcześnie Insta Story, ale także hashtagi – czyli największą siłę Instagrama, które pozwalają wpisać się w globalne wątki lub stworzyć swoje własne hasła promocyjne.

Prowadzenie Instagrama a aktywność na Instagramie

Wielu przedsiębiorców popełnia poważny błąd. Zakładają profile w social mediach, a później nie mają czasu lub zapominają o prowadzeniu ich. W ten sposób nie da się zbudować zaangażowanej społeczności, która w przyszłości zacznie przynosić wymierne korzyści.

Jeśli zatem nie masz czasu, ochoty lub doświadczenia, żeby zająć się Twoją firmową stroną, może lepiej zastanowić się nad tym, czy ktoś inny nie mógłby tego zrobić za Ciebie – profesjonalnie, z pomysłem i odpowiednią częstotliwością.

Prowadzenie Instagrama & kampanie reklamowe

Jak na Facebooku, tak też na Instagramie do budowania widoczności oraz rozpoznawalności marki można wykorzystywać płatne kampanie reklamowe. Warto je dokładnie zaplanować, wybierając określoną grupę docelową, dla której promowane treści będą szczególnie interesujące.

Kampanie reklamowe pozwalają na zwiększenie ruchu na profilu, zbudowanie silnej i zaangażowanej społeczności – fanów, klientów i ambasadorów, oraz zwiększenie konkurencyjności firmy na rynku. Zalet jest wiele – warto zatem zainwestować i zobaczyć, jak Twój wirtualny profil na Instagramie sprawia, że Twoja firma realnie się rozrasta.

Prowadzenie Instagrama – podsumowanie

Profesjonalne prowadzenie Instagrama, który będzie skuteczny i wartościowy, wymaga cierpliwości, regularnej pracy i zaangażowania. Jeśli czujesz zatem, że nie masz czasu być nie tylko przedsiębiorcą, ale też blogerem, fotografem i operatorem kamery w jednym, warto oddać prowadzenie profilu specjalistom.

W Content Hero wiemy, jak działają social media i co na nich naprawdę działa. Możemy zatem pomóc zbudować Twój profil, wypełnić go wartościową treścią i sprawić, że klienci zostaną z Tobą na lata. Chcesz zostać gwiazdą mediów społecznościowych? Postaw na prowadzenie Instagrama przez doświadczonych profesjonalistów, którzy zrobią go za Ciebie.

zaufali nam

 
 

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

NAPISZ DO NAS
Dowiedz się, co superbohaterowie Content Hero mogą zrobić dla Twojego biznesu
Posiadamy supermoce i nie wahamy się ich użyć
Tworzymy zespół najprawdopodobniej najsympatyczniejszych profesjonalistów w Polsce.
Jesteśmy zawsze gotowi do akcji, by działać w służbie Twojego biznesu!
Poznaj nas bliżej!
    Al. Ujazdowskie 22 lok. 21 Warszawa
  Pon-Pt 9.00-18:00,
weekend: kiedy pojawi się znak na niebie

Napisz do superbohatera Content Hero

6 + 14 =

Administratorem danych osobowych jest Content Hero spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. z siedzibą w Warszawie, Al. Ujazdowskie 22 lok. 21, 00-478 Warszawa, NIP: 7010725464 , REGON: 368477607 („Administrator”). Pana/Pani dane będą przetwarzane wyłącznie w celu nawiązania kontaktu z Administratorem. Pana/Pani dane zostaną usunięte po odwołaniu przez Pana/Panią zgody a po odwołaniu zgody przez okres czasu odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń jakie może podnosić Administrator i jakie mogą być podnoszone wobec niego. Pana/Pani dane będą powierzane podmiotom trzecim na podstawie stosownych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych w celu przechowywania danych osobowych na serwerze, skrzynce pocztowej oraz korzystania z usług wsparcia IT. Podstawą przetwarzania danych jest zgoda. W związku z przetwarzaniem danych osobowych ma Pan/Pani prawo do dostępu do swoich danych, sprostowania danych osobowych, usunięcia danych osobowych, wniesienia sprzeciwu, przenoszenia danych, ograniczenia przetwarzania, odwołania zgody, informacji jakie dane Administrator przetwarza, złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Przedmiotowe uprawnienia można zrealizować poprzez kontakt z Administratorem na adres e-mail: heros@contenthero.pl Pani/Pana dane nie będą przekazywane poza UE oraz nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania. Administrator potrzebuje Pana/Pani Danych Osobowych aby zrealizować wskazany cel przetwarzania, podanie danych osobowych jest dobrowolne jednak w przeciwnym wypadku nawiązanie kontaktu z Administratorem poprzez formularz kontaktowy nie będzie mogło być zrealizowane.