Meta Robots

Tag meta robots jest istotnym elementem strony internetowej, służącym do komunikacji z robotami wyszukiwarek internetowych. Definiuje on instrukcje dla crawlerów (robotów), które skanują strony internetowe w celu indeksowania i rankingowania. Te instrukcje mogą zawierać informacje, które mówią crawlerom, jak mają postępować z daną stroną – czy mają ją zaindeksować, czy nie, czy mają śledzić linki na stronie, czy też nie.

Tag meta robots jest umieszczany w sekcji <head> strony HTML i ma generalną formę: <meta name="robots" content="...">. Wartość atrybutu content w tagu meta robots mówi botom wyszukiwarek, co mają robić. Najpopularniejsze dyrektywy to „index”, „noindex”, „follow”, „nofollow”, „noarchive”, „nosnippet”, „noimageindex” i „none”.

1. Zastosowanie Meta Robots

  • index: Instrukcja dla robotów, aby zaindeksowały daną stronę, co oznacza, że strona ta może pojawić się w wynikach wyszukiwania. Jest to domyślne zachowanie robotów, jeżeli nie ma żadnych innych dyrektyw.

  • noindex: Mówi robotom, aby nie indeksowały strony. Strona z dyrektywą „noindex” nie pojawi się w wynikach wyszukiwania.

  • follow: Nawet jeśli strona jest ustawiona na „noindex”, dyrektywa „follow” mówi robotom, aby śledziły linki na tej stronie i indeksowały strony, do których prowadzą te linki.

  • nofollow: Instrukcja dla robotów, aby nie śledziły linków na stronie. Strony, do których prowadzą te linki, nie będą indeksowane przez robota, który obserwuje dyrektywę „nofollow”.

  • noarchive: Ta dyrektywa mówi robotom, aby nie zapisywały kopii strony w pamięci podręcznej wyszukiwarki.

  • nosnippet: Ta dyrektywa mówi robotom, aby nie pokazywały fragmentów ani miniatur strony w wynikach wyszukiwania.

  • noimageindex: Ta dyrektywa mówi robotom, aby nie indeksowały obrazków na stronie.

  • none: Jest to skrót dla dyrektyw „noindex” i „nofollow”.

2. Dlaczego Meta Robots jest ważne?

Tag meta robots jest ważny, ponieważ pozwala właścicielom stron na kontrolowanie sposobu, w jaki ich strony są indeksowane i interpretowane przez wyszukiwarki. To może mieć wpływ na SEO strony, a więc i na to, jak łatwo użytkownicy mogą ją znaleźć przez wyszukiwarki. Dobrze skonfigurowane dyrektywy meta robots mogą pomóc w poprawie widoczności strony w wynikach wyszukiwania.

Porozmawiajmy o współpracy

cropped przedsiebiorcy bartek
certyfikaty

Bartosz Paczyński

  • Konsultant i Trener marketingu i sprzedaży.
  • Właściciel Agencji Social Media Content Hero i portalu Przedsiębiorcy
  • Wykładowca akademicki (Akademia Leona Koźmińskiego),
  • Certyfikowany Partner Google,
  • Posiadacz certyfikatu DIMAQ Professional,
  • Certyfikowany Trener DIMAQ z ramienia IAB Polska,
  • Od 2008 roku w branży marketingowej.
Oceń
[Total: 0 Średnia: 0]

Porozmawiajmy o współpracy

0 komentarzy

Wyślij komentarz