Multiscreening, znany również jako użycie wielu ekranów, to praktyka korzystania z różnych urządzeń cyfrowych jednocześnie, na przykład telewizora, laptopa, smartfona, czy tabletu.
1. Definicja i wyjaśnienie
Fenomen multiscreeningu odnosi się do jednoczesnego korzystania z wielu urządzeń, które mają ekrany, w celu wykonywania różnych zadań lub konsumowania różnych treści jednocześnie. W praktyce może to oznaczać, na przykład, oglądanie telewizji, podczas gdy jednocześnie przegląda się internet na smartfonie lub komputerze, lub korzystanie z tabletu podczas słuchania muzyki na komputerze.
2. Multiscreening a marketing
Z punktu widzenia marketingu, multiscreening jest zarówno wyzwaniem, jak i możliwością. Z jednej strony, rosnąca popularność tej praktyki może sprawić, że tradycyjne metody reklamowe, takie jak reklamy telewizyjne, stają się mniej skuteczne, ponieważ widzowie mogą po prostu przerzucić swoją uwagę na inny ekran, gdy reklama się pojawia.
Z drugiej strony, multiscreening daje marketerom więcej możliwości dotarcia do konsumentów, ponieważ teraz mają oni więcej punktów kontaktu z konsumentami. Dlatego firmy muszą dostosować swoje strategie marketingowe, aby uwzględnić te zmiany w zachowaniu konsumentów, np. poprzez tworzenie bardziej angażujących treści reklamowych, które są skierowane do użytkowników wielu ekranów, lub korzystanie z technologii do śledzenia zachowań użytkowników na różnych ekranach, aby lepiej dostosować swoje komunikaty reklamowe.
3. Wyzwania i szanse
Podczas gdy multiscreening stwarza nowe możliwości dla marketerów, przynosi także pewne wyzwania. Pierwszym z nich jest potrzeba zrozumienia i śledzenia zachowań użytkowników na różnych urządzeniach, co może wymagać zastosowania nowych narzędzi i technologii do zbierania i analizy danych.
Po drugie, marketerzy muszą być w stanie tworzyć treści, które są odpowiednie dla różnych urządzeń i kontekstów. To może wymagać innego podejścia do twórczości, jak również potrzeby skoordynowania treści i komunikacji na różnych kanałach.
Porozmawiajmy o współpracy
Bartosz Paczyński
- Konsultant i Trener marketingu i sprzedaży.
- Właściciel Agencji Social Media Content Hero i portalu Przedsiębiorcy
- Wykładowca akademicki (Akademia Leona Koźmińskiego),
- Certyfikowany Partner Google,
- Posiadacz certyfikatu DIMAQ Professional,
- Certyfikowany Trener DIMAQ z ramienia IAB Polska,
- Od 2008 roku w branży marketingowej.
0 komentarzy