Ad Fraud

-Ad fraud (związane z pojęciem non-human traffic)) to oszustwo reklamowe, które polega na manipulowaniu wynikami kampanii reklamowych w celu wyłudzenia pieniędzy od reklamodawców. Oszuści wykorzystują różne nielegalne metody, takie jak wyklikiwanie reklam, generowanie fałszywych wyświetleń, wykorzystywanie botów czy fałszowanie danych o użytkownikach. Ad fraud jest coraz większym problemem w branży reklamowej, ponieważ powoduje straty finansowe dla reklamodawców i wpływa na skuteczność kampanii reklamowych. Aby zapobiegać ad fraud, reklamodawcy stosują różne metody, takie jak monitorowanie kampanii, wykorzystywanie narzędzi antyfraudowych czy współpracę z zaufanymi partnerami reklamowymi

Porozmawiajmy o współpracy

Jakie są metody stosowane przez cyberprzestępców w celu wyklikiwania budżetów reklamowych

Cyberprzestępców stosują różne metody w celu wyklikiwania budżetów reklamowych. Niektóre z nich to:

  1. Boty: Cyberprzestępców wykorzystują boty, specjalnie przygotowane do tego celu programy, które udają użytkowników oglądających reklamę. W ten sposób zawyża się liczba odsłon reklamy, podnosząc tym samym koszty dotarcia do wybranej grupy docelowej
  2. Kliknięcia botów: Cyberprzestępców wykorzystują boty, które udają użytkowników klikających w reklamy w serwisie. W efekcie liczba przejść na stronę klienta rośnie, ale konwersja na stronie maleje (boty zaniżają skuteczność całej kampanii), co prowadzi do zaniżenia skuteczności prowadzonych działań
  3. Formularze internetowe: Cyberprzestępców wykorzystują boty, które udają użytkowników zainteresowanych usługami lub produktami, a następnie zapisują się na formularzach internetowych. Strona oszustów do złudzenia przypomina oryginał, jednak jej przestrzeń reklamowa jest atrakcyjniejsza cenowo
  4. Małe sloty reklamowe: Cyberprzestępców wykorzystują umieszczenie na jednej stronie wielu małych slotów reklamowych, które są tak małe, że są niewidoczne dla użytkowników (1×1 piksel)
  5. Adresowanie reklam do konkretnych grup: Cyberprzestępców wykorzystują adresowanie reklam do konkretnych grup, takich jak czytelników Wyborcza.pl, którzy zakupili prenumeratę (sponsoring w prenumeracie)

Cyberprzestępców stosują różne metody w celu wyklikiwania budżetów reklamowych, co powoduje straty finansowe dla reklamodawców i wpływa na skuteczność kampanii reklamowych. Aby zapobiegać ad fraud, reklamodawcy stosują różne metody, takie jak monitorowanie kampanii, wykorzystywanie narzędzi antyfraudowych czy współpracę z zaufanymi partnerami reklamowymi

cropped przedsiebiorcy bartek
certyfikaty

Bartosz Paczyński

  • Konsultant i Trener marketingu i sprzedaży.
  • Właściciel Agencji Social Media Content Hero i portalu Przedsiębiorcy
  • Wykładowca akademicki (Akademia Leona Koźmińskiego),
  • Certyfikowany Partner Google,
  • Posiadacz certyfikatu DIMAQ Professional,
  • Certyfikowany Trener DIMAQ z ramienia IAB Polska,
  • Od 2008 roku w branży marketingowej.
Oceń
[Total: 0 Średnia: 0]

Porozmawiajmy o współpracy

0 komentarzy

Wyślij komentarz