Powered by ContentHero

Floor Price

„Floor Price” (także zwana ceną minimalną lub ceną progową) to koncept stosowany w marketingu cyfrowym, szczególnie w kontekście zakupu programatycznego i aukcji w czasie rzeczywistym (RTB).

„Floor Price” to najniższa cena, za którą wydawca jest gotów sprzedać swoją przestrzeń reklamową w modelu RTB. W tym modelu, przestrzeń reklamową na stronie internetowej lub w aplikacji mobilnej można sprzedać do najwyższego oferenta podczas aukcji odbywającej się w czasie rzeczywistym. „Floor Price” jest zatem rodzajem zabezpieczenia dla wydawcy, zapewniającym, że nie sprzeda swojej przestrzeni reklamowej poniżej określonej wartości.

Ustalanie „Floor Price” ma na celu optymalizację zarobków wydawcy, jednocześnie zapewniając atrakcyjne oferty dla reklamodawców. „Floor Price” zapewnia, że przestrzeń reklamową sprzedaje się po uczciwej cenie, jednocześnie umożliwia wydawcom kontrolowanie wartości ich przestrzeni reklamowej.

W praktyce, „Floor Price” może być ustalona na różnych poziomach, w zależności od wielu czynników, takich jak jakość przestrzeni reklamowej, dane demograficzne docelowej grupy odbiorców, czas dnia, rodzaj urządzenia na którym wyświetlana jest reklama i wiele innych.

Należy pamiętać, że w przypadku aukcji pierwszej ceny, wygrywający oferent płaci dokładnie tyle, ile zaoferował, podczas gdy w aukcjach drugiej ceny, wygrywający oferent płaci tylko cent więcej niż druga najwyższa oferta. W obu przypadkach, „Floor Price” służy jako minimalny próg, poniżej którego aukcja nie może zejść.

„Floor Price” jest więc kluczowym elementem strategii zarządzania dochodami dla wydawców internetowych i jest integralnym elementem zakupu programatycznego i modeli aukcji w czasie rzeczywistym.

Porozmawiajmy o współpracy

cropped przedsiebiorcy bartek
certyfikaty

Bartosz Paczyński

  • Konsultant i Trener marketingu i sprzedaży.
  • Właściciel Agencji Social Media Content Hero i portalu Przedsiębiorcy
  • Wykładowca akademicki (Akademia Leona Koźmińskiego),
  • Certyfikowany Partner Google,
  • Posiadacz certyfikatu DIMAQ Professional,
  • Certyfikowany Trener DIMAQ z ramienia IAB Polska,
  • Od 2008 roku w branży marketingowej.
Oceń
[Total: 0 Średnia: 0]

Porozmawiajmy o współpracy

0 komentarzy

Wyślij komentarz