HENRYk

„HENRYk” (High Earners, Not Rich Yet) to termin marketingowy używany do opisu unikalnej grupy demograficznej o wysokich dochodach, ale jeszcze niezamożnej. Termin „HENRYk” został wprowadzony przez Fortune Magazine w 2003 roku i od tego czasu stał się popularnym pojęciem w marketingu i sprzedaży.

„HENRYk” odnosi się do osób, które zarabiają znacznie powyżej średniej krajowej, ale które nie osiągnęły jeszcze poziomu bogactwa zdefiniowanego jako „bogaty”. W przeciwieństwie do tradycyjnie zamożnych osób, HENRYkowie nie posiadają znacznych aktywów netto, ale mają wysokie dochody roczne i znaczny potencjał do gromadzenia bogactwa w przyszłości.

Charakterystyczne dla grupy HENRYk jest to, że często mają one dobrze płatne, ale wymagające zawody, które nie pozwalają im na gromadzenie znacznego majątku netto. Są to zwykle profesjonaliści, tacy jak lekarze, prawnicy, inżynierowie, konsultanci, którzy mogą zarabiać wysokie dochody, ale są również obciążeni kosztami takimi jak opłaty za studia, koszty utrzymania lub inwestycje w rozwój kariery.

Z punktu widzenia marketingu, grupa HENRYk jest szczególnie atrakcyjna, ponieważ często wykazują one wysoki poziom wydatków konsumpcyjnych, a ich potencjalne bogactwo czyni je atrakcyjnymi klientami dla szerokiej gamy produktów i usług, począwszy od luksusowych dóbr konsumpcyjnych, poprzez usługi finansowe, a na inwestycjach kończąc.

Marketing skierowany do grupy HENRYk może zatem wymagać specjalistycznego podejścia, które uwzględnia ich unikalne potrzeby i aspiracje. Ponieważ są to często osoby bardzo zajęte, ceniące sobie czas i jakość, marketing skierowany do nich często musi podkreślać wygodę, jakość i ekskluzywność, jednocześnie oferując im produkty i usługi, które pomogą im osiągnąć ich cele finansowe i życiowe.

Porozmawiajmy o współpracy

cropped przedsiebiorcy bartek
certyfikaty

Bartosz Paczyński

  • Konsultant i Trener marketingu i sprzedaży.
  • Właściciel Agencji Social Media Content Hero i portalu Przedsiębiorcy
  • Wykładowca akademicki (Akademia Leona Koźmińskiego),
  • Certyfikowany Partner Google,
  • Posiadacz certyfikatu DIMAQ Professional,
  • Certyfikowany Trener DIMAQ z ramienia IAB Polska,
  • Od 2008 roku w branży marketingowej.
Oceń
[Total: 0 Średnia: 0]

Porozmawiajmy o współpracy

0 komentarzy

Wyślij komentarz