Reklama w Google
Reklamy Google Ads w Content Hero to:
- pełna obsługa kampanii (search, graficzne, mobile, zakupowe, video, elastyczne, etc.)
- 100% wykorzystanych możliwości reklamowych (włącznie z dostępem do funkcji Beta)
- optymalizcja pod konwersję (sprzedaż, lead, etc.)
- Head of PPC Content Hero to specjalista z +10 letnim doświadczeniem w kampaniach reklamowych
- 3 certyfikowanych specjalistów Google w zespole
- jasny i przejrzysty model rozliczenia i współpracy dla Klientów
- 3 miesięczny okres próbny dla nowych Klientów
- stały dostęp do czytelnych raportów dot. Twoich kampanii
Zamów bezpłatną wycenę:
Google to światowy potentach oraz sposób na dotarcie do wielu zróżnicowanych grup odbiorców, w których są również Twoi klienci. Warto zatem z niego świadomie korzystać do tworzenia profesjonalnych kampanii reklamowych – Google Ads i reklam graficznych, które pojawiają się Twoim klientom w najodpowiedniejszym momencie.
Jeśli szukasz wsparcia w tworzeniu profesjonalnych kampanii, koniecznie napisz do nas – przeanalizujemy sytuację, rozpatrzymy dostępne możliwości i znajdziemy sposób, żeby użytkownicy szukający w Internecie produktów i usług trafili właśnie do Ciebie.
Poprowadzimy dla Ciebie:
- Kampanie Google Ads
- Pozycjonowanie w Google
- Optymalizację i prowadzenie Wizytówki w Google Maps
Kampanie Google Ads – korzyści z kampanii
Jednym z najefektywniejszych sposobów na generowanie ruchu na Twojej stronie, pozyskiwanie nowych klientów oraz dbanie o klientów powracających są kampanie Google Ads. Ich sposób działania jest nie tylko nienachalny, ale też trafia do użytkowników, których sam wybierasz. Dzięki odpowiedniemu targetowaniu docierasz do potencjalnych klientów, którzy aktywnie poszukują takich usług lub produktów, które Ty tworzysz. Dzięki temu są oni chętnie do przejścia na Twoją stronę i zapoznanie się z Twoją ofertą.
Pojedyncze reklamy generują przede wszystkim ruch. Pomagają one w konwersji i są łatwe do śledzenia oraz optymalizowania, jednak dla bardziej doświadczonych przedsiębiorców prawdziwym celem powinno być tworzenie kampanii Google Ads.
Odpowiednie ustawienie fraz kluczowych pozwoli Ci wygrać wyścig nawet z największymi graczami w Twojej branży, ponieważ tutaj liczy się jedynie doświadczenie i aktywna optymalizacja, w której jako Content Hero chętnie Ci pomożemy.
Mogą to być również treści dedykowane do wybranych użytkowników, których wyznaczysz na podstawie własnych parametrów. Należą do nich lokalizacja, czynniki demograficzne, zainteresowania czy sposób, w jaki korzystają z internetu.
Dzięki temu kampania Google Ads jest niezwykle skuteczna i trafia dokładnie do tych osób, które są najbardziej zainteresowane konkretnymi produktami. Mówiąc w skrócie – to nie Ty przychodzisz z reklamą do klientów, a oni sami ją znajdują.
Najważniejszą jednak zaletą jest fakt, że zdecydowanie się na kampanie Google Ads sprawia, że płacisz dopiero za efekty. Opłaty są pobierane dopiero w momencie kliknięcia reklamy. Sama publikacja i utrzymanie reklamy nie generują dodatkowych kosztów. Możesz również ustawiać dowolny budżet, jaki chcesz przeznaczyć na reklamę – nie ma tu restrykcyjnych stawek. Kampanie Google Ads to reklama skrojona na potrzeby każdego biznesu, mogąca zmienić mały, lokalny biznes w potężne przedsiębiorstwo.
Reklama w Google Search
Reklamowanie się z pomocą Google Ads w wynikach wyszukiwania przynosi wiele korzyści. Przede wszystki płaci się za konkretne efekty. Google pobiera od Ciebie opłaty dopiero wtedy, gdy użytkownik kliknie w wyświetloną reklamę. Możesz też samodzielnie ustalać budżet – nie ma narzucanych limitów, dzięki czemu każdy tworzy kampanię dopasowaną do swoich możliwości.
Reklama w wyszukiwarce Google to szansa na dotarcie do wielu nowych klientów, żywo zainteresowanych Twoją ofertą. Wystarczy tylko odpowiednio zdefiniować grupę docelową, zawężając ją do grona konkretnych, potencjalnych klientów. Nie da się bowiem adresować skutecznej kampanii do wszystkich. Zbyt popularne frazy, na przykład „sklep meblowy” dotrą do szeregu osób niekoniecznie zainteresowanych zakupem Twoich designerskich mebli, a też narażą Cię na bezpośrednią i niepotrzebną rywalizację z takimi potęgami, jak IKEA, która ma gigantyczne budżety na kampanie marketingowe.
Skoro klienci sami szukają konkretnych fraz w okienku wyszukiwania, prawdopodobieństwo, że skorzystają z Twoich usług zdecydowanie wzrasta. Szkoda zatem oddać tak wartościowy ruch konkurencji. Warto jednak samodzielnie lub z pomocą doświadczonych specjalistów dokładnie przemyśleć strategie i wybrać najskuteczniejsze frazy, które przyniosą zdecydowany wzrost ruchu na stronie.
Reklama Google Display czyli reklama graficzna
Reklama w Google to jednak nie tylko standardowe reklamy tekstowe, do których przyzwyczailiśmy się wszyscy. Google Ads oferują także reklamy graficzne, które jeszcze skuteczniej pomagają zaprezentować Twoją ofertę oraz oczywiście sprzedawać.
Większość z nas to przecież wzrokowcy. Reklama graficzna składa się z obrazu nieruchomowego lub pliku Flash, na którym umieszcza się informacje o Twoim biznesie, usługach lub promocjach. Każdy kto kliknie w grafikę, zostanie przeniesiony do odpowiedniej podstrony w Twojej witrynie.
Tego typu materiały wyświetlają się w całej rozbudowanej sieci stron partnerskich współpracujących z Google, dzięki czemu znacząco zwiększasz możliwość dotarcia do nowych klientów.
Google Ads
SEO
Wizytówka w Google
Reklama w Google - co wybrać
W zależności od terminu, w jakim chcesz osiągnąć popularność sklepu internetowego, możesz rozważyć dwie opcje:
- pozycjonowanie – polega na działaniach mających na celu organiczne pozyskanie zasięgów oraz pojawienie się w głównych wynikach wyszukiwania. Ta opcja wymaga jednak czasu, aby zobaczyć pierwsze realne wyniki.
- reklamy Google Ads – ten sposób jest zdecydowanie łatwiejszy do zrealizowania wyników, jednak wymaga nakładów finansowych. Dzięki reklamie Twoja strona pojawi się na samej górze głównych wyników wyszukiwania Google po wpisaniu przez użytkownika słów kluczowych.
Aby zadbać o pozycjonowanie strony, musisz tworzyć treści zgodne z zasadami SEO. Decydując się na to rozwiązanie, pamiętaj, że wiąże się to z poświęconym czasem na:
- naukę podstaw SEO
- optymalizację witryny poprzez edycję adresów URL oraz meta tagów
- optymalizację treści na stronie, sklepie oraz blogu
- analizowanie oraz optymalizowanie wprowadzonych działań
Możesz także zlecić nam pozycjonowanie swojej strony w Google. Cena takiego pozycjonowania zależy od upodobań klienta. Na cenę pozycjonowania składają się jednak m.in.:
- cele biznesowe
- wielkość strony
- obecny stan zoptymalizowania strony
- liczba fraz do wypozycjonowania
- branża, w której działa biznes
Reklamy dynamiczne i produktowe w Google
Możliwości reklamowania się za pomocą wyszukiwarki jest naprawdę sporo. Oprócz standardowych reklam, bazujących na frazach kluczowych, Google proponuje obecnie również dynamiczne reklamy w wyszukiwarce (DSA Ads).
W ich przypadku reklama wyświetla się na zapytanie użytkownika, wykorzystując zawartość Twojej strony internetowej. Robot przeszukuje witrynę, próbując znaleźć treści najbardziej dopasowane do wprowadzonej do paska wyszukiwania frazy. Jeśli je znajdzie, wtedy generuje reklamę dynamiczną.
Kampanie tego typu stosuje się często jako uzupełnienie reklam na frazy kluczowe w wynikach wyszukiwania. Dają szansę na lepsze wykorzystanie fraz z długiego łańcucha, których nie zdefiniowano wcześniej podczas tworzenia treści reklamowych. Kreatywność użytkowników Google w wymyślaniu nowych słów i fraz kluczowych jest naprawdę wielka, warto więc być otwartym i pozwolić im trafić na Twoją stronę z pomocą dynamicznych reklam od Google.
Reklama tekstowa w Google
Reklama w wyszukiwarce powinna również wykorzystywać klasyczne reklamy tekstowe, które skutecznie przyciągają nowych, potencjalnych klientów na stronę. Nie musisz wydawać majątku na promocję w rozmaitych mediach, bez kontrolowania tego, komu wyświetlą się Twoje treści. W przypadku Google Ads Twoje reklamy widzą wyłącznie osoby szukające konkretnych produktów lub usług w wyszukiwarce.
Efekt? Lepsze dopasowanie reklamy do potrzeb użytkowników, większa konwersja oraz wzrost sprzedaży. A to wszystko jest możliwe już od pierwszego dnia działania kampanii.
Reklama w Google – Wizytówka Firmy w Google Maps
Lokalne biznesy powinny zastosować promowanie się w Google Maps. To szansa na dotarcie do wielu klientów, którzy znajdują się w Twoim bezpośrednim otoczeniu, a często nawet nie wiedzą, że za rogiem kryje się sklep, kawiarnia lub fryzjer, z którego usług mogliby skorzystać.
W przypadku biznesów lokalnych często promocja ogólnopolska nie przynosi dobrych rezultatów, a wręcz nie ma też większego sensu – generuje duże koszty, które nie przekładają się na pojawienie się nowych klientów. Umówmy się, niewiele osób zdecyduje się odwiedzić restaurację lub fryzjera w innym mieście lub województwie.
Daj się zatem poznać lokalnej społeczności, buduj trwałe relacje z realnymi ludźmi, którzy mogą stać się Twoimi klientami lub polecić Twoje usługi innym mieszkańcom danego miasta, dzielnicy lub osiedla. W nich tkwi największy potencjał dla rozwoju wyspecjalizowanych firm świadczących usługi lokalne.
Reklama w Google Ads - informacje
Reklama w Google Ads (dawniej Reklama AdWords) należy do najpopularniejszych form promocji online od wielu lat. Dlaczego? Bo jest nadal jedną z najlepiej działających form dotarcia do klienta i pozwala generować duży i wartościowy ruch na Twojej stronie, co przekłada się na wzrost współczynnika konwersji oraz częstsze sprzedaże.
Reklama Google Ads ma jedną prostą cechę, która powinna przekonać się do zainteresowania się nią. Nie płacisz za osoby, które ją widziały — płacisz za osoby, które na nią kliknęły.
W telewizji kupujesz czas antenowy, a nie ilość widzów, która po obejrzeniu Twojej reklamy odwiedzi Twoją stronę. Wyniki reklam w telewizji, radiu, gazecie, na billboardach i w ulotkach — wszystkie te media są (w przeciwieństwie do Internetu) niepoliczalne.
Gdy płacisz tylko za osoby, które wejdą na Twoją stronę nie masz możliwości stracić pieniędzy. Płacisz za swój gwarantowany sukces.
Reklama Google Ads (dawniej Reklama AdWords) należy do najpopularniejszych form promocji online od wielu lat.
Dlaczego? Bo jest nadal jedną z najlepiej działających form dotarcia do klienta i pozwala generować duży i wartościowy ruch na Twojej stronie, co przekłada się na wzrost współczynnika konwersji oraz częstsze sprzedaże.
Reklama Google Ads ma jedną prostą cechę, która powinna przekonać się do zainteresowania się nią. Nie płacisz za osoby, które ją widziały — płacisz za osoby, które na nią kliknęły.
W telewizji kupujesz czas antenowy, a nie ilość widzów, która po obejrzeniu Twojej reklamy odwiedzi Twoją stronę. Wyniki reklam w telewizji, radiu, gazecie, na billboardach i w ulotkach — wszystkie te media są (w przeciwieństwie do Internetu) niepoliczalne.
Gdy płacisz tylko za osoby, które wejdą na Twoją stronę nie masz możliwości stracić pieniędzy. Płacisz za swój gwarantowany sukces.
Reklama w Google Ads a zwiększenie sprzedaży
Reklamy Google Ads pozwalają na uzyskanie niemal natychmiastowych, satysfakcjonujących rezultatów. O ile w przypadku SEO (które również wykonujemy!) niezbędne są czas i regularność, tak efekty korzystania z reklam Google Ads przynoszą natychmiastowe, policzalne korzyści, wpływając na zdecydowane zwiększenie ruchu oraz oczekiwanej przez Ciebie konwersji. Mogą zatem stanowić fenomenalne rozwiązanie dla firm, które wchodzą na rynek i są jeszcze słabo rozpoznawalne lub mają mniejsze budżety niż ogólnopolscy potentaci. Równie dobrze nadają się do sezonowych biznesów, które potrzebują zdobyć jak największą grupę klientów w krótkim czasie.
Dobrze przygotowana kampania Google Ads sprawia, że już w dniu publikacji reklamy możesz dotrzeć do szerokiego grona klientów, którzy szukają właśnie Twojego produktu lub usługi.
Reklama w Google Ads - możliwości
Używając płatnych reklam Google Ads, zyskujesz szereg korzyści. Przede wszystkim od razu znacząco zwiększasz zasięgi strony, co przekłada się na wzmożony ruch oraz konwersję.
Reklamy Google Ads są także praktyczne, gdyż można je dostosować do konkretnych grup odbiorców. Zawężenie fraz kluczowych oraz grup użytkowników sprawia, że reklama wyświetla się osobom z konkretnej grupy demograficznej, mówiącym w konkretnym języku lub mieszkającym na danym terenie. Narzędzie to daje zatem szansę na dotarcie nawet do bardzo precyzyjnych grup odbiorców, dla których tworzy się konkretne przekazy promocyjne – najlepiej dopasowane do ich potrzeb i oczekiwań.
Takie dobieranie parametrów wymaga nauki, doświadczenia i szybciej umiejętności analizy i optymalizacji osiąganych wyników. Jeśli chcesz bezpiecznie zarządzać swoim budżetem bez straty na niepotrzebne testy odezwij się do nas — pomożemy Ci w tym.
Kampanie Google Ads dla e-commerce
Tworzenie kampanii Google Ads jest szczególnie przydatne dla sklepów internetowych. Z jej pomocą pozyskuje się nowych klientów, którzy wchodzą bezpośrednio na stronę poszukiwanego produktu.
Kampanie Google Ads dla e-commerce powinny koncentrować się na generowaniu sprzedaży, dzięki czemu szybko otrzymasz zwrot z zainwestowanych środków.
Oprócz samej reklamy w wynikach wyszukiwania warto także skorzystać z promowania produktów i usług również w sieci Google, co znacząco zwiększa zasięg oraz pozwala dotrzeć do szerokiego grona dodatkowych klientów. Możesz dzięki temu wyróżnić konkretne produkty, które zainteresują danego użytkownika zależnie od tego, czego aktualnie wpisuje w wyszukiwarce.
Rodzaje reklam w Google Ads
Pośród reklam Google wyróżniamy 5 typów kampanii:
- Kampania Search
- Kampania Display
- Kampania PLA
- Kampania YouTube
- Kampania remarketingowa
Kampania Search to inaczej kampania w wyszukiwarce Google, która wyświetla się użytkownikom po wpisaniu frazy związanej z działalnością Twojej firmy lub z ofertą Twoich produktów. Ten rodzaj reklamy ma charakter tekstowy i składa się z nagłówka oraz krótkiego opisu. Kampania Search rozliczana jest za koszt kliknięcia (CPC).
Kampania Display to reklamy, które mają postać graficzną lub mieszaną (grafika + tekst). Reklamy prowadzone w tej kampanii wyświetlają się w sieci reklamowej Google Display Network). Tego rodzaju kampanie mogą być rozliczane za koszt kliknięcia (CPC) lub za koszt tysiąca wyświetleń (CPM).
Kampania PLA jest kampanią produktową, która zawiera zdjęcie produktu, jego nazwę, cenę oraz nazwę sklepu. Google zaciąga listę produktów ze sklepu i na podstawie wyszukiwań wyświetla dopasowane do użytkowników produkty. Ten rodzaj kampanii rozliczany jest za CPC.
Kampania YouTube to kampania wideo, która wyświetla się na początku lub w trakcie oglądanych na tej platformie materiałów. Reklamy wideo rozliczane są za koszt kliknięcia (CPC) lub za koszt obejrzenia (CPV).
Kampania remarketingowa jest kampanią, która może być tekstowa, graficzna, produktowa lub w formie wideo. Oznacza to, że w tym przypadku można przeprowadzić ją jako Kampanię Search, Kampanię Display, Kampanię PLA lub Kampanię YouTube. Tworzenie list remarketingowych pozwala na stworzenie reklamy dopasowanej do klientów, którzy np. odwiedzili naszą stronę, weszli w konkretny produkt lub dodali go do koszyka, ale nie sfinalizowali zakupu.
Wizerunkowe Kampanie Gogole Ads & Video Ads
Kampania Google Ads nie musi być jednak wykorzystywana wyłącznie do sprzedaży. Świetnie sprawdza się także jako element budowania wizerunku firmy, zwiększając zaufanie potencjalnych użytkowników i klientów, co w ogólnym rozrachunku przekłada się także na zwiększenie sprzedaży.
Wiadomo, ze w tej chwili internet to nie tylko tekst. Przede wszystkim są to obrazy i filmy. Z tego powodu równie wiele korzyści przynosi wyciąganie standardowych reklam tekstowych na kolejny poziom i stworzenie Video Ads, które będą się wyświetlały na YouTube i miejsach reklamowych Google. Nie jest to jedna, konkretna forma promocji. Zależnie od tego, jaki jest Twój cel i na co planujesz konwertować, możesz wybrać między kilkoma standardowymi lokalizacjami:
reklamy in-Stream do pominięcia;
reklamy in-Stream niemożliwe do pominięcia;
video Discovery;
out-Stream;
bumper reklamowy.
Treści video to najszybsza forma dotarcia do jak największej grupy odbiorców – pomagają tworzyć spójny wizerunek firmy, informować o nowych promocjach lub ofertach specjalnych. To z kolei może przełożyć się na zdecydowane wzrosty sprzedażowe. A tego przecież pragną wszyscy sprzedawcy – nie tylko w przestrzeni Internetu.
Jak zrobić by Google Ads sprzedawało?
Podstawą kampanii Google Ads jest stworzenie treści, które będą odpowiedzią na poszukiwane przez Twoich potencjalnych klientów pytania. Dlatego na sukces poprawnie stworzonej kampanii składają się dwie rzeczy:
– Poprawne targetowanie grupy oraz fraz kluczowych
– Stworzenie kreatywnych i zachęcających treści, które przekierują użytkownika na Twoją ofertę
Jeśli coś jest dla wszystkich to jest dla nikogo. Stworzenie zbyt ogólnego contentu spowoduje, że nie będzie osoby, która byłaby stricte jego odbiorcą. Zbyt ogólne nie pozwolą na dotarcie do odpowiedniej grupy odbiorców, a przy tym narażą Cię na dodatkowe, zbędne koszty. Trudno bowiem konkurować z największymi firmami na rynku, zwłaszcza jeśli prowadzisz niewielki, lokalny biznes.
Kampanie Google Ads muszą być dokładnie przemyślane i zaplanowane – wówczas przełożą się na znaczące zyski w naprawdę krótkim czasie.
Reklama w Google – podsumownie
Kierunkowanie reklamy Google Ads do konkretnych grup odbiorców jest możliwe dzięki rozbudowanym funkcjom targetowania, czyli dobierania odpowiednich parametrów, które cechują osoby, do których chcesz dotrzeć. Możemy ograniczyć zasięg promocji do miejsca, danych demograficznych, zainteresowań oraz wiele, wiele więcej.
Zupełnie inaczej powinny wyglądać treści promocyjne dla młodych ludzi, pracujących w dużych miastach, którzy pragną w najbliższym czasie założyć rodzinę, niż dla osób starszych, które szukają ciekawego sposobu na spędzenie czasu.
Odpowiednie zbudowanie targetowania wymaga przygotowania person idealnych klientów – dzięki czemu już na samym początku będziesz wiedział, do kogo powinieneś kierować swoją promocję, żeby zdobyć wielu nowych klientów z pomocą Google Ads.
Samo tworzenie przekazu reklamowego to jednak nie wszystko. Oprócz niego warto również przeprowadzać regularne testy, analizy oraz udoskonalać i optymalizować reklamy. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu narzędzi analitycznych, które mierzą konwersję oraz szereg innych parametrów związanych z reklamami w Google.
Pozyskiwanie danych oraz ich późniejsza analiza to kopalnia wiedzy, z której można wyciągnąć wiele wniosków na przyszłość, np. w jaki sposób budować kampanie reklamowe, żeby przynosiły jak najwięcej korzyści.
Posiadając stronę internetową oraz sklep internetowy warto zastanowić się nad możliwościami, jakie daje Google.
Czy warto korzytsać z tego rodzaju reklam? Zdecydowanie, a głównym argumentem mówiącym o tym, że warto, jest fakt, że działają one tak samo dobrze w większości rodzajów biznesu.
Innymi zalety kampanii Google Ads to:
- natychmiastowa widoczność
- dostęp do raportów oraz możliwość optymalizacji reklam
- dokładne określanie celu reklam
- brak minimalnej wysokości budżetu
Te wszystkie elementy pokazują, że korzystanie z Google Ads może być niezwykle przyjemne. Dokładne raportowanie wyników pozwala na zoptymalizowanie budżetu oraz przyszłych kampanii, a brak minimalnego wkładu pieniężnego w reklamę sprawia, że jest to rozwiązanie na każdą kieszeń.