Reklama na Facebooku

Skuteczne kampanie na Facebooku w Content Hero to:

  • audyt dotychczasowych działań
  • analiza działań konkurencji
  • przygotowanie planu kampanii reklamowej
  • analiza grup docelowych
  • przygotowanie lead magnet (we współpracy z klientem)
  • pełna obsługa graficzna reklam
  • dobór treści reklam pod grupy docelowe
  • wybór optymalnych celów promocji / typów kampanii
  • przygotowanie struktury kampanii
  • wdrożenie kampanii
  • optymalizacja kampanii reklamowych

Chcesz wiedzieć więcej o kampaniach na Facebooku?
Napisz do nas poprzez formularz kontaktowy lub czytaj dalej!

Zamów bezpłatną wycenę

Promocja w social mediach to obecnie klucz do osiągnięcia sukcesu nie tylko dla e-commerce. Z jej pomocą udaje się dotrzeć do szerokich grup klientów, wzbudzić w nich zainteresowanie oraz chęć do zostania Twoimi klientami.

Aby to osiągnąć, potrzeba dobrego planu, konsekwencji oraz poznania i wykorzystania wszystkich narzędzi, które udostępnia Facebook i Instagram.

Kampanie na Facebooku krok po kroku

Budowanie kampanii na Facebooku może nie jest specjalnie skomplikowane, wymaga jednak uwagi oraz zaangażowania. Wszystko zaczyna się od dobrego planu – określenia, co chcemy promować i zaprezentować odbiorcom.

Na początek trzeba oczywiście wyznaczyć cel reklamy. Później należy stworzyć odpowiednie treści oraz zawęzić grupę docelową z pomocą narzędzia targetowania. Dzięki temu skuteczniej trafisz do odpowiednich odbiorców.

Poszczególne reklamy w ramach kampanii powinny być oczywiście ze sobą powiązane, tworząc kompleksowy i spójny przekaz. Dzięki temu skuteczniej zbudujesz swój ekspercki wizerunek oraz rozpoznawalność wśród potencjalnych klientów.

Content Hero na co dzień działa w social mediach i jest na bieżąco z tym, jak zmieniają się trendy promocyjne w Internecie. Działamy sprawnie i skutecznie, bo łączymy teorię z praktyką i mamy doświadczenie, co tak naprawdę się sprawdza.
Jeśli chciałbyś, żeby Twoja reklama na Facebooku i Instagramie zaczęła przynosić wymierne rezultaty – zwiększać ilość zaangażowanych fanów, poprawiać konwersje na stronie, a w efekcie przynosić lepszą sprzedaż, potrzebujesz kompleksowych działań.

Niemal każda firma prowadzi swoje biznesowe profile w social mediach. Z ich pomocą usprawnia się komunikację z klientami i sympatykami oraz buduje rozpoznawalność. Powszechnie uznaje się, że portale społecznościowe dla biznesu przydają się wyłącznie do celów wizerunkowych. W dłuższej perspektywie potrafią jednak przynosić również wymierne korzyści finansowe.

Jeśli będziesz działał regularnie, według dobrze przygotowanego, profesjonalnego planu, firmowe profile na Facebooku i Instagramie mają szansę stać się fenomenalnym narzędziem marketingowym. Aby tak się stało, musisz jednak wcześniej zbudować wokół strony zaangażowaną i lojalną społeczność. A do tego celu służy reklama na Facebooku i Instagramie.

Reklama na Facebook- typy kampanii

Z pomocą reklam na najpopularniejszych portalach społecznościowych można osiągnąć niemal dowolny cel. Jest tylko jeden warunek. Musisz wiedzieć, czego chcesz i do tego celu dopasować kampanię marketingową.

Reklama na Facebooku może być bowiem nastawiona na wejścia na stronę firmową i w efekcie większą sprzedaż, może służyć poprawie wizerunku marki, zwiększeniu wyświetleń profilu lub zdobywaniu polubień postów i całego profilu.

Realizacja każdego celu wymaga nieco inaczej skonstruowanej kampanii. Żeby ją dobrze przygotować, przydaje się wiedza i doświadczenie, którego w Content Hero mamy już naprawdę sporo.

Jeśli zatem chcesz powierzyć nam promocję w social mediach, to musisz tylko przygotować brief, w którym przedstawisz swoją listę życzeń. Proste? Zdecydowanie, a na dodatek skuteczne.

REKLAMA NA FACEBOOKU – GRUPA DOCELOWA

Kiedy już wiesz, co chcesz osiągnąć, trzeba jeszcze zrobić jeden, drobny krok, żeby odnieść sukces. Należy określić konkretną grupę docelową, do której pragniesz dotrzeć ze swoim przekazem.

Wszyscy wiemy, że treści kierowane do wszystkich, tak naprawdę nie docierają do nikogo. A przecież Tobie zależy na tym, żeby zbudować lojalną społeczność i znaleźć nowych klientów. Określ zatem, kim jest Twój idealny odbiorca. A my stworzymy kampanię, która przekona go, że właśnie Twój produkt jest tym, co jest mu potrzebne do poprawy jakości codziennego życia.

Do tego służy targetowanie, które stosuje każda dobra reklama na Facebooku i Instagramie. Jest to narzędzie stanowiące klucz do sukcesu kampanii promocyjnej. Skorzystaj z niego również Ty i osiągaj dokładnie takie cele, jakie sobie wymarzyłeś.

REKLAMA NA FACEBOOKU – PRZEKAZ REKLAMOWY

Targetowanie reklamy poprawia jej skuteczność w poszczególnych grupach odbiorców. A to z kolei zwiększa prawdopodobieństwo konwersji – czyli osiągnięcie najważniejszego celu promocji.

Dla każdej grupy tworzy się oddzielny content, dopasowany do jej potrzeb i oczekiwań. Ludzie są przecież różni, mają odmienne potrzeb i zainteresowania. Co innego przykuje uwagę młodych rodziców, szukających ciekawych pomysłów na spędzanie czasu z maluchami, niż singli w średnim wieku, którzy potrzebują odreagować stres związany z nadmiarem obowiązków.

Nie szukaj rozwiązań uniwersalnych, a twórz przekazy dopasowane do Twoich odbiorców i mówiące ich językiem. W ten sposób trafisz w ich potrzeby i oczekiwania, a w efekcie zyskasz oddanych klientów.

REKLAMA NA FACEBOOKU – ZAAWANSOWANE TECHNIKI

W każdej dziedzinie można działać umiarkowanie lub wznosić się na wyżyny. Aby zatem reklama na Facebooku i Instagramie pozwalała Ci na znacznie więcej, warto oddać się w ręce specjalistów.
Co zyskasz, jeśli zajmiemy się Twoją reklamą w social mediach? Przede wszystkim podkręcimy jej skuteczność. Wiele firm boryka się z niską konwersją oraz porzuconymi koszykami w sklepach online. Profesjonalna reklama na Facebooku i Instagramie jest w stanie zaradzić nawet takim kłopotom. Trzeba tylko wiedzieć, jak to zrobić. W Content Hero używamy do tego celu doświadczenia, wiedzy oraz zaawansowanych techniki i narzędzi, dzięki którym udaje się pozyskać szerokie grono klientów i aktywnych fanów. Wykorzystamy do tego wszystkie elementy pojawiające się na profilu – to prawdziwa kopalnia wiedzy, która musi zacząć pracować dla dobra firmy.
Jak to zrobić? Skontaktuj się z nami, a dopasujemy działania do zachowań Twoich odbiorców – poczują się ważni i umieszczeni w centrum uwagi. Ty natomiast zobaczysz, jak szybko zwiększy się ilość odwiedzających stronę, a porzucone koszyki będą pojawiać się naprawdę sporadycznie. Gotowy na wielkie zmiany?

Reklama na Faceboku - rodzaje

Tak jak na innych platformach reklamowych tak samo na Facebooku do wyboru posiadamy różne formy reklamy. Na FB możemy stworzyć materiał marketingowy w formie obrazu poziomego, pionowego lub wideo. Ponadto na Facebooku można tworzyć reklamy w postaci karuzeli czy kolekcji.

Kolekcje są wyświetlane na urządzeniach mobilnych i polegają na wyświetleniu zestawu produktów ze sklepu w sposób przyciągający uwagę. Po kliknięciu przez użytkownika w element wyświetlane są zdjęcia produktów oraz ich cena, a wybór konkretnego produktu przenosi użytkownika na stronę sklepu, gdzie może on sfinalizować zakup.

Karuzela to natomiast format reklamy składający się z 2 lub więcej kart (maksymalnie 10). Każda z tych pozycji może być zdjęciem, grafiką bądź wideo, jednak należy pamiętać, że powinny być w formacie kwadratu. Reklama ta może pokazywać także przyciski wzywające do działania.

Jeśli mówimy o celach kampanii, możemy wyróżnić następujące cele:

  • świadomość
  • działania
  • konwersja

 Wybierając świadomość, możemy zdecydować się na rozpoznawalność marki lub zwiększenie zasięgu. 

Jeśli naszym celem będą działania nasze wyborem szczegółowym może być ruch, aktywność, instalacje aplikacji, wyświetlenia filmu, pozyskiwanie kontaktów lub wiadomości.

Ostatnim celem jest konwersja, gdzie można wybrać konwersje, sprzedaż z katalogu lub ruch w firmie. 

Dzięki takiemu szczegółowemu podziałowi można idealnie dopasować kampanię reklamową do celów biznesowych działalności.