RankBrain

RankBrain jest systemem sztucznej inteligencji (AI), który Google wykorzystuje do pomocy w rozumieniu i przetwarzaniu zapytań wyszukiwania, zwłaszcza tych, które są nowe lub unikalne. Google wprowadził RankBrain jako część swojego algorytmu wyszukiwania w 2015 roku.

Funkcjonowanie RankBrain

RankBrain korzysta z uczenia maszynowego, poddziału sztucznej inteligencji, do analizy skomplikowanych, wieloczynnikowych wzorców danych. Na podstawie tych analiz, RankBrain „rozumie” zapytania i kontekst, w jakim są one zadawane, a następnie interpretuje zamiar wyszukiwania użytkownika. Głównym celem RankBrain jest dostarczenie użytkownikowi najbardziej odpowiednich wyników wyszukiwania na podstawie jego zapytania.

RankBrain ma zdolność do uczenia się i samodoskonalenia. Kiedy spotyka nowe, nieznane wcześniej zapytanie, próbuje zgadnąć, jakie słowa lub frazy mogłyby mieć podobne znaczenie, i filtruje wyniki wyszukiwania odpowiednio, czyniąc proces wyszukiwania bardziej efektywnym.

RankBrain w SEO i Marketingu

Dla specjalistów SEO i marketerów, RankBrain oznacza, że optymalizacja strony pod kątem konkretnych słów kluczowych nie jest już wystarczająca. Ważne jest teraz także zrozumienie i odpowiadanie na zamiary wyszukiwania użytkowników. Oznacza to tworzenie treści, które są nie tylko bogate w słowa kluczowe, ale także dostarczają wartości i są odpowiednie dla zapytania użytkownika.

RankBrain jest również przykładem, jak Google coraz bardziej polega na AI i uczeniu maszynowym do doskonalenia swojego algorytmu wyszukiwania. Dla specjalistów SEO, to oznacza konieczność adaptacji do ciągle zmieniających się technologii i algorytmów.

Porozmawiajmy o współpracy

cropped przedsiebiorcy bartek
certyfikaty

Bartosz Paczyński

  • Konsultant i Trener marketingu i sprzedaży.
  • Właściciel Agencji Social Media Content Hero i portalu Przedsiębiorcy
  • Wykładowca akademicki (Akademia Leona Koźmińskiego),
  • Certyfikowany Partner Google,
  • Posiadacz certyfikatu DIMAQ Professional,
  • Certyfikowany Trener DIMAQ z ramienia IAB Polska,
  • Od 2008 roku w branży marketingowej.
Oceń
[Total: 0 Średnia: 0]

Porozmawiajmy o współpracy

0 komentarzy

Wyślij komentarz