CTOR (Click-to-Open Rate) – jest to miara wyrażająca stosunek liczby kliknięć w link zawarty w newsletterze lub mailu do liczby otwarć tego maila. Jest to wskaźnik, który wskazuje, jak skutecznie zachęciła do akcji zawarta w treści komunikacji email.
Wzór CTOR: CTOR = (Liczba kliknięć / Liczba otwarć) * 100%
Wyjaśnienie:
- Liczba kliknięć to ilość razy, kiedy odbiorcy kliknęli w link umieszczony w mailu.
- Liczba otwarć to całkowita liczba razy, kiedy mail został otwarty przez odbiorców.
CTOR jest miarą bardziej precyzyjną niż CTR (Click-Through Rate) – wskaźnik liczby kliknięć w stosunku do liczby wyświetleń, ponieważ pomija osoby, które nie otworzyły maila, ale już otrzymały wiadomość. Dzięki temu CTOR daje dokładniejszy obraz skuteczności samej treści i jej wpływu na zachowanie odbiorców.
Wartości CTOR wahać się mogą w zależności od branży, odbiorców, czy jakości treści. Wyższy CTOR oznacza, że treść maila była bardziej angażująca i przyciągnęła uwagę odbiorców, co może wskazywać na dobrze skonstruowaną wiadomość i trafne CTA (Call to Action). Niski CTOR może sugerować, że treść maila była nieatrakcyjna lub mało interesująca dla odbiorców.
CTOR jest użytecznym narzędziem w analizie efektywności kampanii email marketingowych. Pozwala na dokładniejsze zrozumienie zachowań odbiorców i ocenę skuteczności komunikacji, co pozwala na optymalizację działań i poprawienie wyników marketingowych.
Porozmawiajmy o współpracy
Bartosz Paczyński
- Konsultant i Trener marketingu i sprzedaży.
- Właściciel Agencji Social Media Content Hero i portalu Przedsiębiorcy
- Wykładowca akademicki (Akademia Leona Koźmińskiego),
- Certyfikowany Partner Google,
- Posiadacz certyfikatu DIMAQ Professional,
- Certyfikowany Trener DIMAQ z ramienia IAB Polska,
- Od 2008 roku w branży marketingowej.
0 komentarzy