CTOR

CTOR (Click-to-Open Rate) – jest to miara wyrażająca stosunek liczby kliknięć w link zawarty w newsletterze lub mailu do liczby otwarć tego maila. Jest to wskaźnik, który wskazuje, jak skutecznie zachęciła do akcji zawarta w treści komunikacji email.

Wzór CTOR: CTOR = (Liczba kliknięć / Liczba otwarć) * 100%

Wyjaśnienie:

  • Liczba kliknięć to ilość razy, kiedy odbiorcy kliknęli w link umieszczony w mailu.
  • Liczba otwarć to całkowita liczba razy, kiedy mail został otwarty przez odbiorców.

CTOR jest miarą bardziej precyzyjną niż CTR (Click-Through Rate) – wskaźnik liczby kliknięć w stosunku do liczby wyświetleń, ponieważ pomija osoby, które nie otworzyły maila, ale już otrzymały wiadomość. Dzięki temu CTOR daje dokładniejszy obraz skuteczności samej treści i jej wpływu na zachowanie odbiorców.

Wartości CTOR wahać się mogą w zależności od branży, odbiorców, czy jakości treści. Wyższy CTOR oznacza, że treść maila była bardziej angażująca i przyciągnęła uwagę odbiorców, co może wskazywać na dobrze skonstruowaną wiadomość i trafne CTA (Call to Action). Niski CTOR może sugerować, że treść maila była nieatrakcyjna lub mało interesująca dla odbiorców.

CTOR jest użytecznym narzędziem w analizie efektywności kampanii email marketingowych. Pozwala na dokładniejsze zrozumienie zachowań odbiorców i ocenę skuteczności komunikacji, co pozwala na optymalizację działań i poprawienie wyników marketingowych.

Porozmawiajmy o współpracy

cropped przedsiebiorcy bartek
certyfikaty

Bartosz Paczyński

  • Konsultant i Trener marketingu i sprzedaży.
  • Właściciel Agencji Social Media Content Hero i portalu Przedsiębiorcy
  • Wykładowca akademicki (Akademia Leona Koźmińskiego),
  • Certyfikowany Partner Google,
  • Posiadacz certyfikatu DIMAQ Professional,
  • Certyfikowany Trener DIMAQ z ramienia IAB Polska,
  • Od 2008 roku w branży marketingowej.
Oceń
[Total: 0 Średnia: 0]

Porozmawiajmy o współpracy

0 komentarzy

Wyślij komentarz