Po co mi faktury Facebooka?

Jeśli posiadasz firmę i korzystasz z reklam Facebooka lub chcesz zacząć to robić, to warto zainteresować się możliwością pozyskiwania faktur z tej platformy. Dzięki temu wydatki na reklamę będziesz mógł wrzucić w koszty działalności swojej firmy.

Szukasz Sprawdzonego Partnera? Napisz do nas!

.

5 + 3 =

Kiedy mogę skorzystać z faktur FB?

Z faktur Facebooka możesz skorzystać, kiedy używasz reklam w celach biznesowych. Aby móc rozpocząć korzystanie z faktur, na początku musisz uzupełnić dane o swojej firmie. Poniżej przedstawiamy klika kroków, które pomogą Ci wykonać to zadanie.

          • Otwórz Menedżer reklam.
          • Wybierz opcję Ustawienia konta reklamowego.
          • Następnie wybierz przycisk Otwórz ustawienia płatności.
          • Na dole strony znajdziesz okno “Informacje o firmie” – naciśnij “Edytuj”
          • Uzupełnij brakujące informacje o swojej firmie i zaznacz cel wykorzystywania reklam. Jeśli chcesz otrzymywać faktury Facebooka w celu rozliczania ich w procesie działalności swojej firmy, musisz zaznaczyć opcję: “Tak, kupuję reklamy do celów biznesowych”.
          • Zapisz wprowadzone informacje.

Ustawienia płatności za faktury FB

Czas dodać metodę płatności do swojego konta, aby to zrobić musisz odnaleźć zakładkę Ustawienia płatności. Dostępne metody płatności za reklamy na Facebooku to:

          • karty debetowe i kredytowe
          • system PayPal
          • konto bankowe (polecenie zapłaty) w obsługiwanych krajach
          • lokalne metody płatności samodzielnych w niektórych krajach i walutach

Następnym zadaniem do wykonania będzie ustawienie progu rozliczeniowego oraz limitu wydatków.

Jeśli chcesz zmienić ustawienia progu rozliczeniowego, kliknij zarządzaj w oknie znajdującym się nad wybraną metodą płatności. W oknie, które wyskoczy należy wpisać nową wartość progu rozliczeniowego.

Czemu jest to takie ważne? Po przekroczeniu danej kwoty zostanie wystawiona Ci faktura, jeśli wydajesz na kampanię 1000 zł, a próg rozliczeniowy ustawiony jest na 100 zł – otrzymasz aż 10 faktur.

Kolejnym krokiem jest ustawienie limitu wydatków – ta opcja znajduje się pod oknem z wybraną metodą płatności. Ustawienie limitu wydatków sprawia, że po jego przekroczeniu reklamy na Facebooku zostają zatrzymane. Jest to dobra opcja planowania budżetu oraz kontrolowania go. Dzięki ustawieniu limitu nie przekroczysz zamierzonej wysokości swoich wydatków.

Jak znaleźć i pobrać faktury od Facebooka?

Z każdą kampanią reklamową Facebook będzie wystawiał dla Ciebie fakturę (w przypadku wybrania wykorzystywania reklamy do celów biznesowych). Aby znaleźć wystawioną fakturę należy otworzyć Menedżer reklam oraz wejść w pole Rozliczenia.

Znajdziesz tam wykaz wszystkich dotychczasowych kosztów swoich kampanii reklamowych.

Jeśli chcesz pobrać swoją fakturę wystarczy nacisnąć przycisk znajdujący się obok danej pozycji.

Co powinna zawierać faktura Facebooka?

Faktura Facebooka powinna zawierać następujące informacje:

          • Informację na temat konta reklamowego dla którego została wystawiona faktura oraz numer identyfikatora tego konta
          • Datę płatności,
          • Metodę płatności,
          • Identyfikator transakcji,
          • Typ produktu,
          • Status faktury,
          • Kwotę
          • Naliczony podatek VAT (VAT 0 – jeśli bierzesz fakturę na firmę)
          • Typ płatności
          • Listę kampanii, których faktura dotyczy wraz ze szczegółowym podziałem kosztów,
          • W stopce faktury znajdziesz dane Facebooka (adres siedziby w Irlandii, numer VAT),
          • Twoje dane firmowe, które skonfigurowałeś w ustawieniach.
          • Na fakturze znajdziesz również jej numer,
          • Informacja dodatkowa na samym dole faktury “Customer to account for any VAT arising on this supply in accordance with Article 196, Council Directive 2006/112/EC“.

Jak rozliczać faktury Facebooka?

Podsumowując, jeśli zamierzasz rozpocząć kampanie reklamowe poprzez platformę Facebook i chcesz rozliczać wystawiane faktury jako koszty działalności, warto rozważyć uzupełnienie danych firmy oraz metod płatności. Warto też przygotować wszelkie niezbędne informacje dla Twojej księgowej, bo jak wszyscy wiemy z Urzędem Skarbowym nie warto zadzierać! 😀

Życzymy jak najmniej wydatków oraz jak największej konwersji!

1 ocen