Jak generować leady w Internecie?

 

Gdyby przyjrzeć się działaniom marketingowym w sieci, okazałoby się, że większość z nich nastawia się na pozyskiwanie leadów. Nie jest to jednak zadanie łatwe, a przeprowadzone nieumiejętnie, przynosi często więcej szkód niż pożytku dla prowadzonego biznesu.
Dowiedzmy się zatem, jak skutecznie i w przemyślany sposób generować leady.

Zanim przejdziemy do głównego wątku, przypomnijmy sobie jeszcze, czym właściwie jest lead sprzedażowy. Otóż jest to osoba lub firma, która okazała wstępne zainteresowanie usługami lub produktami i w najbliższej przyszłości może wykazać chęć zakupienia ich, gdy będzie posiadać na to środki. W rozumieniu marketingu internetowego, za lead przyjmuje się osobę, która pozostawiła na stronie internetowej firmy swoje dane kontaktowe.

Przejdźmy teraz do procesu lead generation, czyli tego, jak generować leady w sieci. Pierwszym etapem takich działań jest zawsze przyciągnięcie uwagi osób, które będą potencjalnie zainteresowane produktem lub usługą. Drugim etapem jest pozyskanie pożądanych danych od tych osób.

Istnieje co najmniej kilka rodzajów kampanii, które mają pozyskiwać leady sprzedażowe. W praktyce najlepsze rezultaty przynoszą::

– e-mailing,

– subskrypcja ofert,

– social media,

– content marketing.

Ta lista oczywiście nie obejmuje wszystkich metod pozyskiwania leadów. Co ciekawe, niektórzy marketerzy, potrafiący skutecznie generować leady, przyznają, że nawet 20% z nich uzyskują spontanicznie. Przypuszczalnie wynikają one z poleceń, atrakcyjności oferty lub autonomicznych poszukiwań użytkowników w sieci.

Niezależnie od marketingowego szczęścia, proces lead generation powinien być systematyczny, wsparty selekcją oraz nieustanną pracą nad „podgrzewaniem” kontaktów, które rokują szanse na dokonanie transakcji po upływie pewnego czasu. Dopiero wówczas może się on przełożyć na realne korzyści dla biznesu.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

NAPISZ DO NAS
Dowiedz się, co superbohaterowie Content Hero mogą zrobić dla Twojego biznesu
Posiadamy supermoce i nie wahamy się ich użyć
Tworzymy zespół najprawdopodobniej najsympatyczniejszych profesjonalistów w Polsce.
Jesteśmy zawsze gotowi do akcji, by działać w służbie Twojego biznesu!
Poznaj nas bliżej!
    Al. Ujazdowskie 22 lok. 21 Warszawa
  Pon-Pt 9.00-18:00,
weekend: kiedy pojawi się znak na niebie

Napisz do superbohatera Content Hero

15 + 9 =

Administratorem danych osobowych jest Content Hero spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. z siedzibą w Warszawie, Al. Ujazdowskie 22 lok. 21, 00-478 Warszawa, NIP: 7010725464 , REGON: 368477607 („Administrator”). Pana/Pani dane będą przetwarzane wyłącznie w celu nawiązania kontaktu z Administratorem. Pana/Pani dane zostaną usunięte po odwołaniu przez Pana/Panią zgody a po odwołaniu zgody przez okres czasu odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń jakie może podnosić Administrator i jakie mogą być podnoszone wobec niego. Pana/Pani dane będą powierzane podmiotom trzecim na podstawie stosownych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych w celu przechowywania danych osobowych na serwerze, skrzynce pocztowej oraz korzystania z usług wsparcia IT. Podstawą przetwarzania danych jest zgoda. W związku z przetwarzaniem danych osobowych ma Pan/Pani prawo do dostępu do swoich danych, sprostowania danych osobowych, usunięcia danych osobowych, wniesienia sprzeciwu, przenoszenia danych, ograniczenia przetwarzania, odwołania zgody, informacji jakie dane Administrator przetwarza, złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Przedmiotowe uprawnienia można zrealizować poprzez kontakt z Administratorem na adres e-mail: heros@contenthero.pl Pani/Pana dane nie będą przekazywane poza UE oraz nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania. Administrator potrzebuje Pana/Pani Danych Osobowych aby zrealizować wskazany cel przetwarzania, podanie danych osobowych jest dobrowolne jednak w przeciwnym wypadku nawiązanie kontaktu z Administratorem poprzez formularz kontaktowy nie będzie mogło być zrealizowane.