Lejek sprzedażowy – co to jest i do czego służy?

 

Jeśli chcemy zrozumieć, czym jest lejek sprzedażowy należy zauważyć, że ma z nim na co dzień do czynienia wiele firm handlowych, które często nawet nie zdają sobie z tego sprawy.

Jak to możliwe?

Lejek jest bowiem kilkuetapowym procesem, który w jakimś fragmencie pojawia się w działalności sprzedażowej różnych podmiotów.

Oczywiście określenie „lejek sprzedażowy” ma charakter czysto metaforyczny, obrazowo ułatwiając zrozumienie działań, które na samym początku są bardzo szerokie. Do lejka „wpadają” przyciągnięci naszą komunikacją potencjalni klienci. Dolną, węższą stroną natomiast wychodzą osoby, które swoim zachowaniem (transakcją zakupową) przekształcają się w realnych klientów.

Dość istotną cechą lejka jest możliwość określenia długości cyklu sprzedażowego, a także przygotowanie precyzyjnego planu działań, które doprowadzą finalnie do osiągnięcia zamierzonych celów biznesowych. Lejek sprzedażowy umożliwia uporządkowanie oraz ocenę aktywności pod względem skuteczności marketingowej.
Zasadniczo, lejek sprzedażowy dzieli się na pięć etapów (choć niektórzy eksperci mówią o czterech). Każdy z nich oznacza różne stopnie zainteresowania ofertą. Skuteczne działania marketingowe umożliwiają przesuwanie się odbiorców w dół lejka, ograniczając jednocześnie straty, czyli rezygnacje potencjalnych klientów z finalnych zakupów.

Przyjrzyjmy się teraz konstrukcji lejka oraz cechom jego poszczególnych etapów:

• Zdobycie uwagi – bez tej kluczowej „zdobyczy” nie da ruszyć się w dół lejka sprzedażowego. Na tym etapie ustalamy metody skutecznego przyciągnięcia odbiorców do naszej strony (strategia słów kluczowych, SEO, atrakcyjny content, blog, social media lub jeszcze coś innego).

• Zainteresowanie – to etap często ignorowany przez marketerów, którzy chcą szybko przejść do „podgrzania” zainteresowania czy nawet reakcji zakupowej. Taki pośpiech przynosi niestety duże straty wśród odbiorców, dopiero co wkraczających w lejek sprzedażowy. Z pomocą dobrej, merytorycznej treści (przykład/demonstracja/rekomendacja) zainteresowanie utrwala zaciekawienie ofertą.

• Pożądanie – dopiero w tym momencie odbiorca przekształca się w klienta, który odczuwa potrzebę posiadania tego, co mu oferujemy. Jest to płynne przejście od poprzedniego etapu, przy którym także musimy dostarczać zachęcających informacji.

Lejki sprzedażowe to klarowne i proste działania marketingowe. Ułatwiają pracę, prowadząc krok po kroku do głównych celów każdej firmy – zwiększenia grona realnych klientów i skutecznej sprzedaży produktów.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

NAPISZ DO NAS
Dowiedz się, co superbohaterowie Content Hero mogą zrobić dla Twojego biznesu

Posiadamy supermoce i nie wahamy się ich użyć
Tworzymy zespół najprawdopodobniej najsympatyczniejszych profesjonalistów w Polsce.
Jesteśmy zawsze gotowi do akcji, by działać w służbie Twojego biznesu!
Poznaj nas bliżej!

  Al. Ujazdowskie 22 lok. 21

  Pon-Pt 9.00-18:00,
weekend: kiedy pojawi się znak na niebie

Napisz do superbohatera Content Hero

 

14 + 5 =

Lejek sprzedażowy – co to jest i do czego służy?
4.9 (97.14%) 28 votes