Reklama „Out-Stream” to termin stosowany w marketingu cyfrowym, odnoszący się do formatu reklamy wideo, który nie wymaga obecności strumienia wideo (content stream), w którym jest osadzony. Inaczej mówiąc, reklamy te są niezależne od treści wideo i mogą być umieszczane w różnych kontekstach na stronie internetowej, niezależnie od treści, takich jak artykuły, posty na blogach, strony produktów, a nawet między akapitami na stronach internetowych.
Reklamy Out-Stream są innowacyjną odpowiedzią na rosnący popyt na reklamy wideo w Internecie. Ponieważ te reklamy nie są ograniczone do pre-rollów, mid-rollów lub post-rollów w treściach wideo, dają reklamodawcom więcej elastyczności i możliwości, aby dotrzeć do swojej docelowej grupy odbiorców.
Reklamy Out-Stream zaczynają grać tylko wtedy, gdy są widoczne na ekranie użytkownika, co znacznie zwiększa szanse na to, że zostaną zauważone i oglądane. Większość z tych reklam jest wyposażona w funkcje automatycznego odtwarzania i wyciszania, co pozwala na natychmiastowe przyciągnięcie uwagi użytkownika, bez zakłócania ich doświadczenia przeglądania strony.
Dodatkowo, reklamy Out-Stream są często bardziej akceptowane przez użytkowników, ponieważ nie przerywają ich doświadczenia z treścią, jak to jest w przypadku reklam pre-roll, mid-roll lub post-roll. Użytkownik ma możliwość kontynuowania przeglądania strony, ignorując reklamę, lub zatrzymania i obejrzenia reklamy, jeśli jest zainteresowany.
Mimo wielu zalet, reklamy Out-Stream muszą być odpowiednio zaprojektowane i umieszczone, aby były efektywne. Dobrze wykonana reklama Out-Stream powinna być atrakcyjna, angażująca i łatwa do zrozumienia, nawet jeśli jest oglądana bez dźwięku. Ponadto, umieszczenie i kontekst, w którym jest wyświetlana, może mieć znaczący wpływ na jej skuteczność.
Wreszcie, jest ważne, aby pamiętać, że pomimo swojej rosnącej popularności, reklamy Out-Stream są tylko jednym z wielu narzędzi dostępnych dla marketerów cyfrowych i powinny być wykorzystywane jako część zrównoważonej, wielokanałowej strategii reklamowej.
Porozmawiajmy o współpracy
Bartosz Paczyński
- Konsultant i Trener marketingu i sprzedaży.
- Właściciel Agencji Social Media Content Hero i portalu Przedsiębiorcy
- Wykładowca akademicki (Akademia Leona Koźmińskiego),
- Certyfikowany Partner Google,
- Posiadacz certyfikatu DIMAQ Professional,
- Certyfikowany Trener DIMAQ z ramienia IAB Polska,
- Od 2008 roku w branży marketingowej.
0 komentarzy