„Low Fidelity” (niska wierność), często skracane do „Lo-Fi”, jest terminem używanym w dziedzinie doświadczenia użytkownika (UX) i projektowania interfejsów, odnoszącym się do wczesnego etapu tworzenia projektów, na którym tworzone są uproszczone wizualizacje koncepcji i struktury danego produktu cyfrowego, takiego jak aplikacja mobilna czy strona internetowa.
Projekty Lo-Fi, takie jak szkice, druty (ang. wireframes) czy prototypy papierowe, są z reguły szybko i tanio tworzone. Nie mają one na celu dokładnego odwzorowania ostatecznego wyglądu produktu, ale raczej ukazanie jego ogólnego układu i funkcjonalności. Zawierają one najważniejsze elementy interfejsu, takie jak przyciski, pola formularzy czy bloki tekstu, ale pomijają szczegółowe elementy graficzne, kolory czy typografię.
Projekty Lo-Fi służą przede wszystkim do szybkiego testowania i iteracji koncepcji. Pozwalają one na łatwe wprowadzanie zmian i sprawdzanie różnych wariantów układu bez konieczności inwestowania dużych zasobów w pełne renderowanie. Dzięki temu, mogą one pomóc w wykryciu potencjalnych problemów i poprawie jakości doświadczenia użytkownika na wczesnym etapie procesu projektowania.
W kontekście marketingu, procesy Lo-Fi mogą pomóc w zrozumieniu, jak potencjalni klienci będą korzystać z produktu i jakie elementy mogą przyciągnąć ich uwagę. Dzięki temu, mogą one informować decyzje dotyczące komunikacji marketingowej i strategii sprzedaży.
Choć projekty Lo-Fi są uproszczone, mogą one przynieść wiele korzyści. Są one często wykorzystywane na początkowych etapach procesu projektowania, przed przystąpieniem do tworzenia projektów Hi-Fi (wysoka wierność), które są bardziej szczegółowe i wiernie odwzorowują ostateczny produkt. Zarówno Lo-Fi, jak i Hi-Fi są ważnymi elementami procesu UX i pomagają tworzyć produkty, które są użyteczne, używalne i atrakcyjne dla użytkowników.
Porozmawiajmy o współpracy
Bartosz Paczyński
- Konsultant i Trener marketingu i sprzedaży.
- Właściciel Agencji Social Media Content Hero i portalu Przedsiębiorcy
- Wykładowca akademicki (Akademia Leona Koźmińskiego),
- Certyfikowany Partner Google,
- Posiadacz certyfikatu DIMAQ Professional,
- Certyfikowany Trener DIMAQ z ramienia IAB Polska,
- Od 2008 roku w branży marketingowej.
0 komentarzy